Wat is nou echt eng? Ideeen voor spokentocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Wat is nou echt eng? Ideeen voor spokentocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:24

Dit jaar gaan ik en mijn zus weer als spook meedoen aan de spokentocht. Helemaal geweldig, ik vind dat soort dingen altijd geweldig. Vorig jaar zijn we beide als vampier gegaan, en toen zijn toch heel wat mensen (nou ja.. vooral kinderen) gillend weggerent.

Dit jaar mag er wat meer, vorig jaar mochten we bijvoorbeeld niet achter mensen aan rennen, of wat dan ook. Dit jaar wel, dus nu willen we ook iets echt engs doen. We willen graag een mistmachine gebruiken, en ik wil zelf graag weer als vampier (die rol is me echt op het lijf geschreven Haha! ) Ik had zelf het idee om er een doodskist bij te maken, met een kruis erop waar licht door schijnt, dat soort dingen.

Mijn zus wil dit jaar iets anders, maar we hebben geen idee wat. Dus, misschien hebben jullie een idee? Wat willen jullie nou echt niet tegen komen, savonds in een donker bos, vol enge geluiden? Clown

Danique07

Re: Wat is nou echt eng? Ideeen voor spokentocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:25

KETTINGZAGEN!

Ik scheit hem elke keer weer 7 kleuren als je ergens langsloopt en dat ding schiet aan! Moet je wel zo dicht mogelijk bij het pad zitten en niet bewegen ofzo.. zodat ze niets doorhebben. Wel zorgen dat ze niet aan dat ding kunnen komen. Vaak zie je niets, spring je de verkeerde kant op tegen dat ding en de rest kun je zelf wel bedenken haha.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:27

Jaa, dat hadden we er vorig jaar ook bij! Haha echt grappig om te zien hoe die mensen daarop reageerden. (al moet ik zeggen dat ik me zo nu en dan zelf ook rotschrok van dat ding)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:29

Haha inderdaad, ik zou zelf ook schikken als k dat ding aan moet zetten.

Ook heb ik een keer in een tocht gehad dat er een soort slootje was en er een duiker met heel veel lawaai uitkwam enzo.. Hij kwam ook achter je aan.. Doodeng haha.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:32

heel laag bij de grond en zorgen dat ze je niet zien tussen bosjes o.i.d. en dan iemand zn been opeens vast pakken heb dat zelf ook een x gehad man ik scheet in mn broek

neit echt omdat het eng was maar omdat ik zo erg schrok

verder de kettingzaag idd dat is echt een schreeuwer Tong uitsteken

verder kun je mischien googelen...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:35

ga naar de walibi fright nights om ideeën op te doen zou ik zeggen Tong uitsteken

ikzelf heb ook een keer met een groep door het bos gelopen, waar achter de bomen vandaan allemaal mensen sprongen en op een gegeven moment viel er ook een net naar beneden.
misschien kun je ook van die heel typische spookgezichten maken met een zaklamp? niet heel origineel, maar als zo'n zaklamp ineens aanschiet schrik je denk ik toch wel...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:37

Hahaha die van dat been vast pakken is ook erg goed.. En dat net, haha, geweldig! Zaklampen ineens aan doen deed ik vorig jaar ook, scheen er ook erg eng uit te zien. (had mijn gezicht helemaal wit gepoedert, straaltje bloed liep uit mijn mond, ogen heel zwart opgemaakt, middeleeuwse jurk aan, super!)

Alleen de voorpret die ik hiervan heb is al geweldig! Ben ook al op internet aan het zoeken inderdaad.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:38

op een heel donker stukje, grote doos neerzetten zo dat hij maar net zichtbaar is (dus dat je twijfelt of er nu wel of niet iets is) en daar dan iemand uit laten springen (enige waar ik dus ooit van schrok)

iemand onder een wit laken laten liggen tussen wat boomstammen of zo en dan net doen of het een pop is tot iemand van dichterbij wil kijken en dan dus opeens boe roepen Clown

vanuit de bosjes water spuiten of gooien werkt ook heel goed

trouwens, route markeren met van de breaklight's is ook erg geinig en veiliger dan kaarsjes of zo

iets midden in het pad leggen zodat mensen daar naar kijken en dan opeens van achteren aansluipen en laten schrikken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:40

Vanuit een overhangende tak een "lijk" naar beneden laten vallen op ooghoogte Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:42

ja, dat gebeurde bij ons ook, een pop die naar beneden werd gegooid. Vervolgens rende iedereen de verkeerde kant op (terug, ipv naar voren), en de tweede keer kwam die pop WEER naar beneden. DAt heeft echt jankende kinderen opgeleverd bij ons, echt te grappig.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:43

is dit goede inspiratie? Haha!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:55

Ieeeeuuw daar zitten echt enge dingen tussen! Daar haal je vast wel inspiratie vandaan! Haha!

Dat idee met die duiker uit een sloot lijkt me ook echt vreselijk eng...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:39

ook leuk, zet aan begin van de tocht iemand neer die een eng verhaal verteld over wat er daar gebeurd is b.v.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:44

Men neme een spook met maar 1 been! (wij hadden zo'n spook)
Met protese.
Deze op het pad laten liggen met been er eerst aan, dan weg laten krijpen
terwijl protese blijft liggen Duivel

Wat het ook altijd goed doet..
spook in de boom hangen boven het pad, zodat iedereen denkt dat het
een pop is.
Op het moment dat je eronder door loopt, grijpt spook 1 van de groepsleden.

(voltige tuig, kan je iemand de boom mee in hijsen of verzin een ander tuig)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:49

Wat trusthim zegt over zo'n doos,

Een doos neerzetten op een pad, waardoor ze denken dat er iets gaat komen uit die doos, en ze dan vanaf de andere kant benaderen zegmaar.. Zodat ze met hun volle concentratie op die doos gericht blijven, maar dat ze de schrik krijgen vanaf de andere kant...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:51

- Camouflage net is de boom hangen en laten zakken als ze eronder door lopen.
- iemand helemaal in het zwart en op het laatste moment een zaklamp aan doen (gericht op het gezicht).
(edit: eigen gezicht, die dan eng geschminkt is)

- iemand in de bosjes met een plantenspuit/waterpistool, en dan de achterste nat spuiten. (is heel eng in het donker)

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:55

Of iets waar ze heen en terug moeten.
Allemaal enge dingen waar ze op de heenweg doodsbang voor zijn, maar waar niks mee blijkt te zijn.
Maar op de terugweg overal mensen uit laten springen enz.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:59

Wij hebben ooit een spook gemaakt van een laken, een skippybal en wat touw. Niet heel bijzonder zou je zeggen maar wij hadden dat touw over een laag overhangende tak over het bospaadje gegooid. Vervolgens zijn we met z'n tweeen in de bosjes gaan zitten: de een met ' het spook' de ander met het touw. Zodra iemand vlakbij was gooide de een ons spook en trok de ander aan het touw waardoor het spook vlak voor onze doelgroep doorschoot en grillig bleef stuiteren in de lucht. Was best grappig...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:05

vuilniszak pakken / lang elastiek koord eraan maken / einde van de elastiek vastknopen aan een boom langs het pad / zelf met gespannen elastiek met de vuiniszak aan de andere kant van het pad (tegenover dus) gaan zitten, net voordat ze passeren de vuilniszak loslaten, dan schiet die met een hoop geritsel net voor hun voeten over het pad.

Zodra ze al gillend voorbij zijn dan ga je vlug je vuiniszak pakken aan de overkant en je trekt m weer strak over het pad, kun je de vlgnde laten schrikken!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:24

Ik vind het zelf het engste als je opeens voelt dat 'iemand' aan je zit. Met onze spooktocht hadden wat mensen zich met een nachtkijken in een heel donker stuk van een bos verborgen en gingen aan de deelnemers van de spooktocht 'snuffelen' en over hun haren aaien en af en toe iemand vastpakken....Was echt doodeng.

En verder hadden we een matras een stukje ingegraven. Als iemand dan over een bospad loopt is het net of opeens de grond onder je wegzakt als je op het matras stapt.

Wat Trusthim zegt vind ik ook een goed idee. Eerst een eng 'waargebeurd' spookverhaal vertellen en dan tijdens de spooktocht hier dingen uit terug laten komen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:33

Hahahaha geweldig Haha! Haha!

Een bladblazer kun je heel erg goed gebruiken. Langs de weg gaan staan waar ze langs komen en dan plots de blazer aan zetten. Haha!

Of iemand tot aan zijn middel in graven en daar wat nepbloed en botten neer leggen. Als die er eerste instantie een beetje levenloos bij ligt en plots omhoog schiet is het helemaal leuk Haha!

Of een oud luchtbed pakken. Deze half opblazen en ingraven. Laagje zand er overheen. Als je over het pad loopt en je verwacht het niet is het zeker schrikken. Haha!

Of een losse grote flitser meenemen. Daar kun je ook leuke effecten mee doen. Haha!

Het idee van Trusthim om van te voren een eng verhaal te vertellen en die zelfde dingen terug te laten komen in de tocht is erg gaaf! Ja

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:40

wij hadden ooit ook in zo'n tocht dat er een super trakker stond, en in eens gingen alle lichten recht voor ons aan. dus heel groot licht. Schik je ook best van.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:42

Ik heb ook heel wat keren mee gedaan met een spokentocht, mijn vader was zelf spook en hij had het volgende bedacht:

Een hele grote zware ketting over een boomtak heen doen en zodra er een groep komt deze laten vallen. Dit maakt wel zo'n lawaai , kletter kletter kletter, hihi en mensen schrikken echt heeeel erg!
Zorg dan wel dat je wat dieper in een stuk bos zit.. (wordt het trouwens gehouden in een bos?) Gegarandeerd schrikeffect !

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:38

Een ketting hebben we vorig jaar ook gebruikt, lieten we over een stuk hout heen kletteren, en dan een bebloede gestoorde soldaat door de groep heen laten rennen, haha dat was toch zo leuk!

Bedankt allemaal, ik heb echt geweldig goede ideeen gekregen hierdoor!! helemaal super! Nog meer ideeen zijn altijd welkom!! Haha!

iemand trouwens nog een idee voor een spook? Ik wil dus weer als vampier, maar mijn zus weet het nog niet. Ze wou eerst als mummie, want vorig jaar was het onder nul, en waren we nogal koud, en als mummie kan ze zich lekker dik inpakken Haha!