gastouder wie brengt zijn kindje hierheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

gastouder wie brengt zijn kindje hierheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:55

Wij zijn ons aan het orienteren op de mogelijkheid om ons toekomstige kindje naar een gastouder te brengen. Nu staat er op internet veel informatie maar meer voor de gastouders zelf als voor ons. Of ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er informatie voor mij: welke tijden houden gastouders gemiddeld aan? betaal je per uur?

wat zijn de kosten die je zelf moet betalen per maand? Misschien kun je een aantal voorbeelden noemen met de hoeveelheid uren en tijden en kosten per maand?

En is dit dan inclusief alles of heb je dan zelf nog kosten?
Wat en hoe betaalt je werkgever (Zowel die van mij als partner??) waarom en hoe en hoeveel krijg ik terug van de belasting?

Zoals je ziet is mij nog alles erg onduidelijk, zijn nu ook pas begonnen met orienteren.

MIsschien kun je helpen aan een goede site?

Ik kom zelf uit de regio Tilburg.

Dank je wel alvast!

carrie79

Re: gastouder wie brengt zijn kindje hierheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:21

Mijn dochtertje (9mnd) gaat naar een gastouder.ik heb me aangemeld bij een gastouderburo hir in de regio en er kwam iemand van hun bij ons praten. zij stellen je vragen als wat voor een soort opvoeding je in gedachten hebt en schatten in wat oor een soort mensen jullie zijn en uiteraard wat je wensen zijn. zij zoeken dan iemand uit hun bestand die daar bij past volgens hun. je gaat dan eens op gesprek zodat je kan zien of het klikt. ...etc ..als je kleintje er is is het meestal de bedoeling om het eens een half dagje te proberen voordat je weer an het werk gaat. ik begin sochtends altijd vroeg t werken (7u) dus manlief brengt haar weg het is afhankelijk van de afsprakn die j maakt mt je gastouder hoe laat je haar brengt. dochterlief gaat er 7.15u sochtends heen en ik haal haar 4u smiddags weer op..als ze langer moet blijven is dat ook geen probleem..ik werk zelf 3 dgn en mijn man is een dag thuis dus ze gaat er maar 2 dgn in de week heen. het bevalt me echt super. bovendien is gastouder heel flexibel als ik vrij ben kan ik haar makkelijk afzeggn en als ik extra wil werken kan ik haar makkelijk 'inhuren' en het allerbelangrijkst ze is super met mijn kleintje Haha!

ik betaal aan de gastouder 5euro per uur en dan nog 1,05 per uur aan het buro wat er tussenzit. ik betaal dus ongeveer 400euro...vergeet niet dat je van de belastingdienst ook nog wat tgemoetkoming daarin krijgt..ik betaal van die 400 euro ong. 275 euro zelf.

mocht je nog vragen hebben stel ze gerust Haha!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:28

ik bedoel ik krijg ong 230 euro terug en betaal dus ong.170euro zelf...sorry..

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:13

hoi carrie79 dank je wel voor je reactie. de kosten vallen mij wel mee eigenlijk! Betaal je een ander bedrag buiten werktijden? Dus voor 8 uur en na 18 uur? Heeft eengastouder ook vakantie? En zo ja, moet je die dagen dan zelf oplossen? Fijn dat je gastouder zo flexibel is, zouden ze dit allemaal zijn? In eerste instantie kies ik voor een gastouder omdat wij vaak om 7 uur de deur uit gaan en pas na 18 uur thuis komen. Ik blijf niet fulltime werken maar zal nog steeds voor7 en op een hele dag na 18 uur thuis zijn. Daarnaast heb ik de indruk dat een gastouder iets persoonlijk met je kindje om gaat. Ervaar jij dat ook zo? Heb je ook nadelen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:15

Mijn zus heeft ook een gastouder. Alhoewel mijn neefje daar nu nog niet naartoe gaat. Hij is nu 8 weken. Verder qua kosten weet ik niks Knipoog

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:26

ik weet niet of je savonds andere tarieven betaald aangezien ik haar nooit savonds daarheen breng...maar volgens mij zijn de tarieven gewoon hetzelfde.Of ze allemaal flexibel zijn hangt ervan af...als jij je wensen aangeeft zal het gastouderburo er alles aan doen om aan jouw wensen te voldoen...dus een persoon te vinden die bij je past maar ook die aan jouw tijden kan voldoen of daar in iedr geval in de buurt komt. mijn gastouder heeft 4 wkn vakantie als haar kinderen vakantie hebben...als je dat wenst kan je kleintje voor die wekn naar een andere gastouder...ik wil niet dat er gesleept wordt dus ik heb r voor gekozen die weken vrij te nemen of ze gaat naar mijn moeder. de gastouder van mijn vriendin heeft eigenlijk nooit vakantie dus ook daar zit verschil in.

voordelen...mijn gastouder is zoooooo blij met mijn meisje ze krijgt persoonlijke aandacht en draait gewoon mee in het gezin. als ze moe is gaat ze naar bed als ze eten moet krijgt ze dat..precies zoals ik dat wil...gaat boodschappen doen...gaat met mijn dochter showen in de stad...wat ik ook heel prettig vindt is dat ze altijd tips weet op zaken waar je als jongbakken moeder tegenaan loopt...ze is ook een soort vraagbaak voor me.....weet je dat ik eigenlijk helemaal geen nadelen kan bedenken? ben gewoon zo blij met haar Haha!