Mijn dochtertje (9mnd) gaat naar een gastouder.ik heb me aangemeld bij een gastouderburo hir in de regio en er kwam iemand van hun bij ons praten. zij stellen je vragen als wat voor een soort opvoeding je in gedachten hebt en schatten in wat oor een soort mensen jullie zijn en uiteraard wat je wensen zijn. zij zoeken dan iemand uit hun bestand die daar bij past volgens hun. je gaat dan eens op gesprek zodat je kan zien of het klikt. ...etc ..als je kleintje er is is het meestal de bedoeling om het eens een half dagje te proberen voordat je weer an het werk gaat. ik begin sochtends altijd vroeg t werken (7u) dus manlief brengt haar weg het is afhankelijk van de afsprakn die j maakt mt je gastouder hoe laat je haar brengt. dochterlief gaat er 7.15u sochtends heen en ik haal haar 4u smiddags weer op..als ze langer moet blijven is dat ook geen probleem..ik werk zelf 3 dgn en mijn man is een dag thuis dus ze gaat er maar 2 dgn in de week heen. het bevalt me echt super. bovendien is gastouder heel flexibel als ik vrij ben kan ik haar makkelijk afzeggn en als ik extra wil werken kan ik haar makkelijk 'inhuren' en het allerbelangrijkst ze is super met mijn kleintje 
ik betaal aan de gastouder 5euro per uur en dan nog 1,05 per uur aan het buro wat er tussenzit. ik betaal dus ongeveer 400euro...vergeet niet dat je van de belastingdienst ook nog wat tgemoetkoming daarin krijgt..ik betaal van die 400 euro ong. 275 euro zelf.
mocht je nog vragen hebben stel ze gerust