relatie over, woonde samen, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

relatie over, woonde samen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:06

gisteren heeft mijn vriend na een jaar samenwonen een punt achter onze relatie gezet. het enige wat hij eigenlijk zei was dat zijn gevoel weg was en dat hij ons samen geen toekomst zag hebben... daar heb ik niets van gemerkt en zag het dus ook totaal niet aankomen. ben gisteravond naar mijn ouders gereden (170km verderop) en daar ben ik nu nog. heb mijn stage gebeld en alles uitgelegd, mag van hun 2 dagen thuis blijven. daar ben ik ook heel erg blij mee.

maar ja, ik woonde dus samen in Haarlem, mijn opleiding zit in leiden en ik loop 4 dagen in de week stage in Amsterdam. ik kan dus niet weer terug naar mijn ouders aangezien ik echt deze opleiding af wil maken, ik zit namelijk ik mijn laatste jaar.

Lars heeft wel aangegeven dat er geen haast bij is dat ik het huis uit moet, maar wij wonen op 1 verdieping, zonder een aparte kamer waar je je zelf eventueel terug kan trekken. ik kan het niet aan om nog vrolijk een maand bij hem in huis te wonen en naast hem te slapen. vrienden van mezelf heb ik daar eigenlijk niet. iedereen die ik daar ken ken ik via hem en zijn dus van oorsprong zijn vrienden. dat maakt het nog eens extra lastig.

ik moet nu dus als een idioot woonruimte gaan zoeken wat ook nog eens betaalbaar is, probeer dat in Haarlem maar eens te doen. wel heb ik daar één vriendin (het zusje van zijn beste vriend) en zij zoekt ook woonruimte. we hebben het er gisteravond over gehad om misschien samen wat te zoeken zodat het misschien wat makkelijker is om wat te vinden. maar ik weet ook niet of dat nou ideaal is aangezien zij ook weer een vriendin van hem is...

dus als iemand woonruimte weet in Haarlem hoor ik het graag...

Storm

Re: relatie over, woonde samen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:09

Tjee Lissy, wat ontzettend vervelend voor je.
Helaas weet ik ook geen huisje voor je, maar ik wil je wel even sterkte wensen komende tijd, ik hoop dat alles snel goed komt.
Ik vind trouwens dat je je behoorlijk sterk houd!! You go Girl!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:10

Kijk anders eens in Hoofddorp

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:10

dat sterke valt wel mee hoor... zin nu in tranen achter de laptop.
er komen naast dat het over is ook nog zo vreselijk veel praktische zaken bij kijken... ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:11

hoopddorp heb ik ook aan zitten denken, dat is financieel ook wat beter te doen dan haarlem toch?

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:14

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:14

Dat snap ik helemaal, het is toch vreselijk jammer dat je op een toekomst hoopt en dat hij er dan ineens een einde aanmaakt. Heb je het wel goed uit kunnen praten met hem? Is het geen bevlieging waar hij over een paar weken spijt van gaat krijgen? En weet je ook waarom hij niet eerder heeft aangegeven waarom zijn gevoel weg is? Jullie hadden er samen aan kunnen werken als je het misschien eerder had geweten...

Over het huisje, heb je al op marktplaats gekeken? Daar komen wel eens leuke goedkope huurhuisjes/kamers voorbij. Daar moet je wel snel bijzijn, die zijn meestal erg snel weg.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:15

Bel de woningbouwvereniging eens op, soms hebben ze woningen beschikbaar voor tijdelijke verhuur omdat de woning bv op de lijst staat om verbouwd of gesloopt te worden. Een kennisje van mij heeft zo bijna 2 jaar in een 4 kamer flat in Uithoorn gewoond, dat geeft toch weer even speling. Sta je zelf wel al ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Als student zal je neem ik aan niet makkelijk iets kunnen kopen (tenzij je een flinke smak met geld hebt liggen of je ouders garant willen staan ofzo Haha! ) en particuliere huur is over het algemeen helaas ook behoorlijk prijzig. Weet je wat je ongeveer zou kunnen besteden maandelijks? Hoef je niet te zeggen hoor, het zou het mee denken alleen iets makkelijker maken Lachen .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:17

weet je stage niet misschien een adresje?
en staat de woning op zijn naam, aangezien jij gaat vertrekken?
heel veel sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:20

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:23

hij heeft een koopwoning, staat dus op zijn naam. de bovenverdieping verhuurt hij... dus ja, ik moet vertrekken.

marktplaats heb ik al rond zitten kijken, maar alles is zo vreselijk duur. als ik samen met die vriendin ga zoeken hebben we samen 800 euro in de maand voor een flatje met 2 slaapkamers en een woonkamer. helaas vind je voor dat geld bijna alleen woningen met 1 slaapkamer. mijn ouders zijn absoluut bereid om bij te springen, maar meer dan 400 euro per maand gaan we niet redden helaas.

woningbouw ga ik me vandaag inschrijven, ook ga ik een advertentie op marktplaats zetten en in de plaatselijke krant.

ik heb hem gisteren ook gezegd dat ik vond dat hij het heel makkelijk opgaf en dat hij er op zijn minst nog 1 keer aan kon werken. maar hij zag niet in dat het nog weer terug zou komen. dus het is in één keer heel definitief van zijn kant. en helaas voor mij heb ik het daar maar mee te doen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:27

Als je je vandaag in gaat schrijven, dan sta je de komende jaren eerst nog wel even op de wachtlijst ben ik bang, maar maak wel meteen van de gelegenheid gebruik om de woningbouwvereniging te bellen en te vragen of ze woningen beschikbaar hebben voor tijdelijke verhuur! Misschien wel aangeven dat je daar bij wel denkt aan een periode van minimaal een jaar en liever nog langer, 4 maanden (om maar wat te noemen) heb je immers weinig aan, dan zou het meer ellende (en geld) kosten dan het waard is denk ik.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:27

jeetje, das wel pittig...
zowiezo heel veel sterkte!
Is het een idee om ook in Leiden te kijken? Kamers in onderhuur oid. Ok, dat zit je niet op een eigen plek, maar in studentenhuis, maar misschien om event e overbruggen en iig een plek te hebben van waaruit je kan studeren en zoeken naar wat anders?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:31

kamer in leiden in bijna geen optie, ik moet dan 50 km enkele reis naar mijn stageplaats rijden waar ik 4 dagen in we week moet zijn.

op kamernet zijn wel redelijk veel kamers te vinden zag ik net, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk toch uit naar een klein flatje. maar ja, als het niet anders kan zoek ik gewoon een kamer en dan kan ik vanuit daar verder gaan zoeken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:42

Een vriendin van mij had op marktplaats een advertentie neergezet dat ze een kamer zocht, en dat ze daar E500,- (oid) voor over had (die E500,- was dus voor 'de vinder')
Ze had binnen twee weken een kamer... Mssn is dat een optie, je bent dan wel een keer een groot bedrag kwijt, maar je hebt wel wat.
Succes en sterkte Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:42

Tjee Lissy dat is in een klap een schok joh, alvast veel sterkte.

Ik stuur je zo even een pb ivm je wellicht via een woningcorporatie waar ik en vriendlief werkzaam bij zijn een tijdelijk huurwoning te kunnen krijgen, als je je situatie uitlegt aan ze dan heb je kans dat ze je dan gelijk helpen. Zo is de woningcorporatie waar we werken namelijk.

Vriendlief en ik hebben ook via deze woningcorporatie tijdelijke huurwoning gehad een 4 kamer appartement voor maar €350 per maand en in A.dam West was dat.

Deze woningcorporatie heeft veelal tijdelijke huurwoningen in zowel A.dam-centrum, West, Zuid, Noord etc...Van appartement tot eengezins!! In Amsterdam noord heeft de woningcorporatie een appartementencomplex waar ze nog lang niet over uit zijn of ze het nog eens zouden willen verhuren of verkopen of het geheel te laten slopen. Dus hebben ze die ook in tijdelijke verhuur....

Maar ik stuur je even een pm voor het i-net adres!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:44

Zoek ook in gemeentes ten noorden van A'dam. Amsterdam is vanuit noordholland goed te bereiken. Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:44

allemaal bedankt voor de lieve berichten Huilen van het lachen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:46

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:49

Ik weet niet wat je ongeveer uit te geven hebt maar er is op dit moment een kamer van 11m2 vrij in Hoofddorp voor 250 euro bruto.

http://www.rotsvast.nl heeft misschien ook wel wat in deze omgeving?
Laatst bijgewerkt door Daantje1981 op 07-10-08 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:49

Lissy: Probeer Ijmuiden eens, daar is het over het algemeen erg goedkoop, ze verhuren veel wat over een aantal jaren gesloopt gaat worden en het ligt praktisch naast Haarlem.
Heel veel suc6 en sterkte

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:53

ik ben momenteel alle woningsites aan het afspeuren en heb al op een aantal woningen gereageerd.
IJmuiden heb ik ook al wat gezien, was inderdaad niet duur!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:55

@TS,

Je kan ook via camelot tijdelijke verhuur krijgen de woningcorporatie die ik je gaf heeft camelot daar juist voor ingehuurd.

Wens je veel sterkte.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:56

Ten eerste veel sterkte natuurlijk!

Probeer het eventueel eens op een camping/chaletpark. Al is het maar voor een paar maanden. Ken er wel meer die dat voor even hebben gedaan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:59

Dat is heel vervelend. Ik heb dit jaar ook meegemaakt, na 1 jaar te hebben samengewoond.
Eerst wilden we ook nog samenblijven totdat ik een andere woning had gezocht, maar uiteindelijk ben ik weggaan want er ontstonden steeds meer ruzies.
Ik ben terug naar mijn ouders gegaan zodat ik vandaaruit en nieuwe woning kan zoeken.
Maar hierboven staan ook veel oplossingen!

Succes en sterkte nog!