vriendje weg en ik trek het niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

vriendje weg en ik trek het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:12

Mijn vriend is voor zijn werk 2 weken weg. En ik trek het gewoon echt niet. Ik voel me alleen maar jaloers en ben dus onwijs bang dat hij op een ander verliefd wordt ( hij is daar met 20 man en 2 weken is erg intensief als je praktisch 24 uur met elkaar optrekt). Vreemdgaan zal hij niet doen

Ik vind dit ontzettend kinderachtig van mezelf maar ik kan het gewoon niet van me afzetten. Als hij me belt dan vind ik het onwijs moeilijk om te horen hoe gezellig hij het heeft, terwijl ik gewoon blij hoor te zijn voor hem dat hij het leuk heeft. Ik wil erg graag van dit "spookidee" en die jaloezie af en ik dacht misschien helpen wat adviezen en bemoedigende woorden van jullie!

Sammetje_

Re: vriendje weg en ik trek het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:14

Meid, als je zelf al aangeeft dat hij niet vreemd zal gaan maak je dan niet teveel zorgen joh! Ga zelf ook leuke dingen doen, lekker even wat tijd voor jezelf. En als de 2 weken straks voorbij zijn heb je weer iets positiefs toegevoegd aan jullie relatie, toch? Komt helemaal goed Lachen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:28

Oh ik herken het helemaal hoor.
Ik zie mijn vriendlief ook slechts om de 2/3 weken (we wonen een eind uit elkaar).
Ben er 1000% van overtuigd dat hij noooooit vreemd zal gaan, maar inderdaad precies wat jij zegt; misschien komt hij wel iemand anders tegen.
Rotte gedachte die je maar het best zoveel mogelijk kan verdringen door aan alle leuke dingen die jullie samen meemaken te denken, en zelf lekker veel leuke dingen te gaan doen! Lachen
Het komt wel goed joh! Haha!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:33

dank jullie wel!
@princesje: jah leuke dingen doen gaat dus heel moeilijk omdat ik er telkens aan moet denken.
@gekkesies: Ja vervelend is dat hè. Bij mij is het ook dat ie gewoon echt extreem aardig en lief is tegen vrouwen. Hij is gewoon zo weinig gewend dat ik bang ben dat ie zich laat versieren...blègh (hij komt ook uit midden limburg trouwens Tong uitsteken)

Verhalen van anderen zijn trouwens ook meer dan welkom!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:43

Haha ach je moet maar zo denken; als hij zo lief is (de mijne is overigens PRECIES zo) dan had ie vast al keus genoeg voor hij je kende, en hij koos jou! Lachen
Positief denken haha. Haha! Soms is en blijft het poedersuiker, helaas, maar uiteindelijk gaat het er toch om dat die 2 weekjes zo om zijn en jullie dan weer samen hebben! Lachen
(en waar komt hij dan vandaan als ik vragen mag haha? Nieuwsgierig.. Huilen van het lachen)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:47

Inderdaad, positief blijven denken ook al is het niet moeilijk en als hij vreemd wil gaan dan kan hij dat ook doen als hij net weg is Knipoog
Ik zal ook onzeker en bang zijn als mijn vriend weg is, al is hij nu ook al 3 maanden weg naar Uruzgan (hij is militair) en moet nog 1 maand hem missen...
Ik zal ook blij zijn als hij weer terug is, maar probeer leuke dingen te gaan doen, zodat de tijd snel gaat, dat werkt echt!
Sterkte nog!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:59

Ik denk dat je er heel goed aan doet om wat minder afhankelijk van hem te worden. Oók zonder hem heb je een eigen leven, toch? Hij heeft niet voor niets voor jou gekozen, als hij je niet meer ziet zitten had hij dat waarschijnlijk allang verteld Lachen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:18

o die van mij zit nu weer voor minimaal 4 weken in Engeland. Ik zeg altijd maar zo, dat houdt de relatie spannend Knipoog

Ik ben ook absoluut niet jaloers aangelegd en ik weet dat hij t drukker heeft met werken dan om Londen in te gaan.
Maar wil je toch sterkte toewensen, kan me voorstellen dat jij t rot vind. Vond ik de eerste 3/4 keer ook toen hij voor langere tijd van huis af was. Maar 1 troost je went er op een gegeven moment gewoon aan Knipoog

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:39

Ik ken het en het is pure onzekerheid van jezelf!
Hij heeft immers voor jou gekozen en zal je niet zomaar aan de kant zetten.
Heb je de laatste BIT niet gelezen? Bij die fit-heids-test met die meiden die af willen vallen en trainen met hun paarden stond iets heel wijselijks: je moet leren anders te denken.
Immers: helpt het je beter te voelen als je zo denkt? Nee, alleen maar rotter. Probeer te denken: hij mist mij net zo erg als ik hem en is dalijk dolblij als hij mij weer ziet. Dat geeft jezelf een beter gevoel.

Oh, geloof me, het is heel moeilijk. Ik ben ook een beetje een doemdenker, want alle vrouwen zijn mooier, slanker, knapper, slimmer, etcetera. Maar je hebt het toch niet zelf in handen. Wel je eigen gedrag.

Nou, veel sterkte hoor en lekker blij zijn voor hem, dan ben je naar hem toe ook enthousiast en lief en daar is hij immers voor gevallen denk ik zo?!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:48

ohw jullie moeten echt eens weten hoe erg jullie reacties helpen! Had mijn moeder ook aan de telefoon en die adviseerde om gewoon heel leuk ook naar hem te doen zoals ik ben zodat hij weet wat hij moet misssen zeg maar Lachen Mij onafhankelijk opstellen heeft ook heel veel zin denk ik. Hoe meer je nameljk hangt aan mensen hoe erger ze het vinden en hoe vervelender ze het vinden
@gekkesies: Hij komt oorspronkelijk uit Remunj (ja even kijken hoe goed je dialect is Tong uitsteken)
@Jnien: Je hebt echt helemaal gelijk. Ik moet daar ook gewoon aan gaan werken. Ik ben op dat gebied ook een doemdenker (terwijl ik normaal heel positief en optimistisch ben).

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:01

Stukje bij beetje kom je er wel. Tis hard werken hoor om anders te gaan denken. Eigenlijk moet je jezelf constant op je lip zitten en verbeteren. Is heel vermoeiend, maar werkt wel!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:04

Ik sluit me hier helemaal bij aan:
Citaat:

Ik leef met je mee.
Ik heb vanmorgen mijn vriend naar Schiphol gebracht. We zijn al 12 jaar samen, en pas 1x eerder een weekje van elkaar weggeweest. En nu dus weer voor een week. Ik vind het vreselijk.
Ik ben niet jaloers ofzo, maar ik mis hem gewoon heel erg.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:05

Jnien schreef:
Heb je de laatste BIT niet gelezen? Bij die fit-heids-test met die meiden die af willen vallen en trainen met hun paarden stond iets heel wijselijks: je moet leren anders te denken.
Immers: helpt het je beter te voelen als je zo denkt? Nee, alleen maar rotter. Probeer te denken: hij mist mij net zo erg als ik hem en is dalijk dolblij als hij mij weer ziet. Dat geeft jezelf een beter gevoel.

Oh, geloof me, het is heel moeilijk. Ik ben ook een beetje een doemdenker, want alle vrouwen zijn mooier, slanker, knapper, slimmer, etcetera. Maar je hebt het toch niet zelf in handen. Wel je eigen gedrag.
Nou, veel sterkte hoor en lekker blij zijn voor hem, dan ben je naar hem toe ook enthousiast en lief en daar is hij immers voor gevallen denk ik zo?!

Dit heb ik dus ook,
Ik heb echt zo iets ja straks kiest ie voor een ander omdat die mooier ofzo zijn,
Maar mijn vriend heeft me zovaak duidelijk gemaakt dat ik de enige ben.
Ook al kijkt ie naar andere vrouwen( dit doet ie om mij te klieren:P) ik ben de enige voor hem

Ik ben eigenlijk ook best jaloers denk ik en onzeker
Omdat ik hem gewoon niet kwijt wil

Maar ik weet dat het allemaal goed zit.

Denk aan de leuke dingen, ga met je vriendinnen wat leuks doen ofzo

succes

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:33

Ik herken het wel. Heb mijn vriend vanavond net weer uitgezwaaid voor 2 tot 3 weken. Hij zit daar voornamelijk op zee (is duiker) maar ik vind het ook niet altijd even leuk dat ie wekenlang weg is. Daarnaast heeft ie ook niet altijd een geweldige internetverbinding (en bellen is redelijk duur naar het buitenland) dus ik hoor soms ook vrij weinig van hem. Dan voel ik me wel eens ellendig, als ik dagenlang niets van hem hoor.
Maar naarmate hij vaker weg is, heb ik er minder problemen mee gekregen. En hij is altijd wel weer heel blij om mij te zien als ie weer terug komt. Knipoog

Het grote voordeel vind ik trouwens altijd wel dat ik veel meer tijd heb voor mezelf en mijn bezigheden (paard, andere vrienden, school, etc.) Dus misschien helpt het als je daar je afleiding zoekt?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:41

Weetje denk maar zo (echt even heel positief) als het echt moet kun je hem altijd bellen en desnoods komt hij weer naar huis. Dus geen zorgen maken Lachen ga anders eens wat leuks doen met een vriendin? Natuurlijk is het moeilijk om aan wat anders te denken maar gewoon positief blijven, des te sneller de tijd gaat des te sneller is hij weer in je armen! Ach gut

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:58

Mijn Hussie is ook veel van huis, hij vaart.
Hij is steeds 4 weken weg en 2 weken thuis.
Ik heb er totaal geen moeite mee, maar ja makkelijk praten ik ben niet anders gewent.
En weet je we zijn nu 13 jaar getrouwd en nog steeds kriebels in mijn buik als hij weer thuis komt.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:24

Ik schaam me helemaal als ik van jullie hoor hoe vaak sommige van jullie partners wel niet weg zijn....
Hij belde me gister en dat maakte het er ook niet beter op. Hij vertelde dat hij met alle vrouwen van de groep en nog 1 jongen was gaan eten enzo....Het is ook een groot gedeelte dat ik hem mis maar ook die verdomde jaloezie...
Bedankt voor de reacties i.i.g!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:22

Ik weet heel goed hoe je je voelt hoor! Knipoog
Mijn vriend ging van de zomer 12 dagen naar Gran Canaria met 3 kameraden.
Verschrikkelijk vond ik dat.
Het heeft ons wel dichter bij elkaar gebracht.
Je bent niet jaloers, gewoon onzeker.
En schaam je niet! Dit is voor iedereen anders!
Als je dit overleeft, kan je meer overleven. Wordt je weer een stukje zekerder van, en krijg je meer zelfvertrouwen.

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:02

Zooo herkenbaar. Inmiddels (na 1,5 jaar) heb ik er geen last meer van hoor, maar in het begin van onze relatie liep ik wel eens tegen dezelfde dingetjes aan als jij Lachen Wat ik me op een gegeven moment realiseerde: ik vertrouwde mezelf niet, waardoor ik de ander weer niet vertrouwde! Niet dat ik uberhaupt iets zou doen met iemand, maar ik vind het altijd wel leuk om een beetje te flirten met anderen. Ergens denk je dan dat je partner hetzelfde zou doen in een gelijke situatie. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zou je kunnen zeggen. Hopelijk heb je hier wat aan Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:12

Ik snap je goed, maar aan de andere kant: Het is voor zijn werk!

Mijn vriend was van de zomer 15 dagen met 10 vrienden naar Kreta..
We hadden toen 6 maanden, maar beide onze vakantie al geboekt toen we nog in de scharrelfase zaten.. Clown

Jij moet nu maar gewoon lekker de dagen af gaan tellen & je eigen dingen lekker doen..
Leuke dingen doen met vriendinnen, winkelen, paardrijden!

Voor je het weet zijn die 2 weken voorbij, al weet ik hoe je je voelt & hoe moeilijk het ook zal zijn..
Veel erover praten helpt ook, tenminste, dat deed mij wel erg goed toen mijn vriend weg was!
Laatst bijgewerkt door Whoops1 op 07-10-08 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:12

kom op! Schop onder je kont en leuke dingen gaan doen.
Mijn vent is ook heel vaak een aantal weken achter elkaar weg. Ik plan dan allemaal leuke dingen die ik met vriendinnen ga doen. Een keertje uit eten. lekker wandelen, bioscoop pakken, paardrijden niet te vergeten.
En echt meid, die negatieve dingen tig keer opnoemen voor jezelf helpt echt niet mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:13

Il0na schreef:
Ik snap je goed, maar aan de andere kant: Het is voor zijn werk!

Mijn vriend was van de zomer 15 dagen met 10 vrienden naar Kreta..
We hadden toen 6 maanden, maar beide onze vakantie al geboekt toen we nog in de scharrelfase zaten.. Clown

Jij moet nu maar gewoon lekker de dagen af gaan tellen & je eigen dingen lekker doen..
Leuke dingen doen met vriendinnen, winkelen, paardrijden!

Voor je het weet zijn die 2 weken voorbij, al weet ik hoe je je voelt & hoe moeilijk het ook zal zijn..
Veel erover praten helpt ook, tenminste, dat deed mij wel erg goed toen mijn vriend weg was!

Klinkt bekend! Nagelbijten / Gniffelen
Het heeft bij mij ook geholpen dat ik nauwelijks thuis was, veel werken, naar vriendinnen, paardrijden.
Hij was zomaar weer terug. Alleen was op dat moment doodsbang dat hij wat had uitgevreten op vakantie, terwijl hij zich nergens van bewust was. Zijn zusje had mij ook al gezegd: "Man, dat zou hij nooit doen!"
Erover praten hielp bij mij ook inderdaad erg goed.
En tsjah.. ik smste hem in mijn slaap dat hij een lafaard en een klootzak was, omdat hij vreemdging voor mijn neus (ja, rare droom), toen ik wakker werd ging ik naar de wc en toen ik weer in bed lag, ging mijn telefoon. Vriendlief, die half boos belde, wat ik nu weer had gezegd. Waar het op sloeg!
Hij las op wat ik smste, bleek ik wel heel erg te kampen met het geval dat hij op vakantie was.
Hij begreep er niets van. Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:15

Meid ga lekker met je vriendinnen leuke dingen plannen, paardrijden. En dan is de tijd zo snel gegaan voor je het dan weet ligt ie dan weer naast je.

Ik had in het begin van onze relatie ook dit soort ongein. En vriendlief houd zo veel van mij dat ie mijn onzekerheid er maar voor lief bij genomen had zo in de trant van ´´Wie weet stopt haar 4.5 jaar en mijn onzekerheid is dan ook helemaal verdwenen is gewoon weg langzaamaan versleten.

Alleen vriendlief beweerd mij er elke ochtend ervan dat ik um s´nachts dingen in zn oor loop te bazelen waar ie wederom niks van snapt Bloos

Meid denk er maar zo over hij kiest niets voor niets voor jou, want als tie had gewild zou ie allang achter anderen aan gehuppelt zijn!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:26

HedwigO schreef:
Ik schaam me helemaal als ik van jullie hoor hoe vaak sommige van jullie partners wel niet weg zijn....
Hij belde me gister en dat maakte het er ook niet beter op. Hij vertelde dat hij met alle vrouwen van de groep en nog 1 jongen was gaan eten enzo....Het is ook een groot gedeelte dat ik hem mis maar ook die verdomde jaloezie...
Bedankt voor de reacties i.i.g!

waarom vraag je je hem niet om alle nieuwtjes enz over de vrouwen daar (uiteten enz) gewoon niet te vertellen.
mijn vriend (zijn nu een jaar samen) was afgelope zomer ook 2x op vakantie met vrienden. feesten, zuipen, uitgaan je kent t wel.
ik weet heus wel dat daar andere meisjes zijn, en hij zal vast ook wel met wat meisjes gedanst hebben...
en dat vind ik prima, kan ik prima mee leven, zolang ik er maar niet mee geconfronteerd word.
hij had 1x een smsje gestuurd met iets dat een meisje hem wel erg zag zitten en blabla (wel in de trant van: ze had veel te veel gezopen, en was vreselijk irritant, maar toch), en toen heb ik ook gelijk terug gestuurd dat ik dat soort verhalen helemaal niet wilde weten.
daar heeft ie toen ook rekening mee gehouden, wat voor mij erg fijn was omdat ik niet onnodig jaloers werd.
misschien helpt dat bij jou ook wel:)

edit: even offtopic..wat grappig dat ie uit roermond komt! ik heb er familie wonen, ook een nichtje die hedwig heet ^^

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:24

HedwigO schreef:
@gekkesies: Hij komt oorspronkelijk uit Remunj (ja even kijken hoe goed je dialect is Tong uitsteken)

Haha dat is hier echt vlakbij! Haha!
Je moet maar zo denken; er zijn al een paar dagen om, voor je het weet tel je niet meer de dagen dat hij al weg is maar de dagen tot hij terug komt omdat dat er minder zijn! Haha!