Ik wil Engels leren, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDDDDD

Ik wil Engels leren, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:47

Dat is mijn vraag,
Ik heb dus geen talenknobbel maar ik wil wel heel graag engels kunnen lezen, spreken en schrijven.
Nu denk ik aan een cursus, maar welke is de beste?
Of kun je beter engelse boeken gaan lezen?
Ben benieuwd naar jullie verhalen Lachen

GoldenDream

Re: Ik wil Engels leren, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:18

ik denk dat je het snelst leert door naar een land te gaan waar engels gesproken wordt. er een tijdje gaan werken of leren Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:19

Engelse zenders kijken... LOI ofzo...

Als je veel bv discovery kijken dan leer je ook snel

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:20

films kijken zonder ondertiteling
is dit nog moeilijk te begrijpen? doe dan emt engelse ondertiteling
dit wil ook nog wel eens helpen

boeken lezen kan neem wel makkelijke begin met kinderboeken en ga steeds wat moeilijkere proberen

hiermee kom je al een heel eind

ikzelf was wel goed in engels ben toen voor school naar aruba geweest stage, en nu is het super...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:51

Je bent student. Worden er bij jou op school geen lessen engels aangeboden?

Veel lezen in het engels helpt, de BBC kijken (hebben ze ook nog ondertiteling in het engels bij) ook. Hier krijg je in ieder geval taalgevoel van. Maar voor de grammaticale onderbouwing (en die ga je nodig hebben om correct engels te schrijven) kun je beter lessen volgen. In een les kun je ook met medestudenten converseren in het engels en daarvan leer je misschien nog wel het meest.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:01

nee we hebben geen engels meer. ga volgend jaar met een HBO beginnen en daar moet je toch wat engels kunnen...
De meeste leren het idd via de tv, dat heeft bij mij niet zo veel zin want ik heb niet zoveel met de tv

Zijn hier mensen die een cursus hebben gevolgd?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:03

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:04

TV kijken via de comp... Tong uitsteken Misschien een dressuur/springwedstrijd kijken i nhet engels want dan snap je het ook wel Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:06

Ik volg momenteel de minor (HBO) International Communication Skills, bestaande uit Engels en Spaans. Heb veel stof die ik je eventueel kan sturen / wel bij wil helpen - maar dan moet ik wel weten tot op welke hoogte je basiskennis van Engels reikt. Ik moet nu transcriptions maken, maar ik heb ook een website waar je allerlei oefeningen kunt doen, grammatica uitleg en oefeningen. PB maar even als je geinteresseerd bent. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:07

Engelse programma's en films kijken, eerst met ondertiteling, later zonder. Leer je echt heel veel van, vooral grammatica en uitspraak en dat leer je niet uit een boekje.

naturehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:08

je kunt ook een boek kopen met cd-rom.
Heeft bij mij heel erg gewerkt. Ik woon nu in een engels sprekend land, maar ik ben echt geen talenknobbel en mijn engels was echt niet goed toen ik hier kwam. Door middel van veel oefenen op de cd-rom ging het steeds beter, maar merkte wel omdat ik veel thuis zat dat het weer achter uit ging, eigenlijk moet je het zo veel mogelijk in de praktijk gaan uit voeren.
Engels tv kijken wil ook wel helpen. eerst met ondertiteling (wel engelse ondertiteling) en daarna de ondertitel weg laten.
Succes

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 15:19

Bedankt allemaal
Ik heb nu een paar engelse boeken aangeschaft en ga daar mee aan de gang!
Annash: ik zal het onthouden! Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:26

Kan je helemaal geen Engels of wil je het gewoon verbeteren? Als je het wilt verbeteren is misschien een buitenlandse stage wel leuk (nouja ook als je helemaal geen engels kan maar dan lijkt het me toch lastiger Knipoog ). Als je het nog helemaal moet leren zou ik op een cursus gaan of zo'n thuiscursus met cd rom enzo.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:42

- Engels films kijken zonder ondertiteling óf met engels ondertiteling werkt echt super.

- Engels boeken lezen. (echt waar..ik haatte dat op de middelbare school..maar toen ik in Noorwegen was en niets anders kon moest ik wel...en ik heb toen heel wat boeken verslonden inmiddels lees ik regelmatig engelse boeken. In het begin is het pittig maar je leert snel.)

- Tijdelijk werken in het buitenland werkt héél goed. Of misschien wel contact zoeken met een buitenlands iemand in Nederland?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:36

Engelse films met Engelse ondertiteling kijken. Niet zonder ondertiteling. Met Engelse ondertiteling weet je tenminste wàt er gezegd wordt.

Verder veel Engels lezen, schrijven en evt. door iemand laten verbeteren. Kijk Engelse televisie, luister Engelse radio etc. Lees boeken die origineel in het Engels geschreven zijn in zowel het Nederlands als het Engels, daarmee leer je ook veel bij. Word lid op Engelstalige fora, zoek een chatmaatje die Engelstalig is.