Holebi's en kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Holebi's en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:57

Mijn vriend en ik hebben het er wel eens over. Wel of geen kind/adoptie/'via vrienden'/ etc.
Best lastig. Ik heb altijd gezegt geen kinderen te willen, maar wie weet veranderd dit.

Hoe denken jullie hierover?

Olikea

Re: Holebi's en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:00

Ik vind dat een kind twee ouders nodig heeft, of dat nou man/vrouw, twee vrouwen of twee mannen zijn maakt weinig uit denk ik..
Ik kan me voorstellen dat er een kinderwens leeft..
Wel weet ik van een goede vriend dat het voor homostellen moeilijk is om een kindje te adopteren. zij zijn nu op zoek naar een draagmoeder.
misschien is dat een optie voor jullie..

heel veel succes met dit vraagstuk

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:02

Ik vind er niks aan te vinden, dood normaal als je kinderen wil moet je gewoon de kans krijgen. Wel vind ik dat de kinderen aan een volwassenen blootgesteld moeten worden van het andere geslacht. Zo was er een lesbisch koppel die speciaal een onthaalvader genomen hebben. Maar dat telt ook voor alleenstaande ouders. Dus opzicht niet alleen holibi

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:10

Zo was er laatst op tv een documentaire over een homostel en lesbisch stel. Dit waren goede vrienden/buren van elkaar en uiteindelijk besloten om een kind te willen. Een vrouw uit het lesbische koppel werd zwanger van de jongen uit het homo koppel. Ze gingen het kind met beide stellen opvoeden, hadden dan ook beide een kinderkamer, etc.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:22

Ik zie geen verschil tussen welke gezinsvorm dan ook. Alle ervaringen die ik heb gehoord rond opgevoed worden door holebikoppels, zijn vaak zeer positieve ervaringen waarbij de kinderen absoluut geen hinder ondervinden in hun latere leven. Op uitzonderingen na natuurlijk, maar die vind je net zo goed terug tussen heterokoppels. Ik denk zelfs dat homokoppels beter geneigd zullen zijn hun kind een optimale opvoeding te geven, juist omdat er nog zo'n taboe rondligt. Zij moeten vaak aan de maatschappij echt bewijzen dat ze wel een kind kunnen opvoeden, bij hetero koppel blijkt dat dus bijna evident te zijn dat je het kan(met soms alle gevolgen van dien...)
Zolang er geen onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek zwart op wit aantoont dat een kind opgevoed door holebi-ouders wel degelijk vaak serieuze problemen zou krijgen in een bepaald aspect van het leven, zie ik niet in wat er mis mee is.

En dan is het gewoon hetzelfde wat heterokoppels eigenlijk ook zouden moeten doen. Goed nadenken waarom je een kind wil, goed nadenken over hoe je het gaat aanpakken, goed nadenken over de risico's en hoe ermee om te gaan...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:30

zelf heb ik geen kinderwens, in iedergeval op dit moment niet. Maar toch ben ik wel nieuwschierig hoe andere mensen hier over denken. Mijn vriend en ik hebben er samen wel eens over nagedacht en we hebben het er samen over gehad, en samen hebben we er een heel dubbel gevoel bij. Een kind, is allemaal leuk en aardig. Maar hoe zou dat verder gaan dadelijk op school? Ik zou niet willen dat mijn kind gepest werd etc, van jou vader is een homo of jou moeder is een lesbische, het is mischien wel zo, maar hoe gaan andere kinderen daar op reageren? Als het mensen gelukkig maakt, zeg ik wat houd je tegen, doe het gewoon. Want meerdere mensen die ik ken voeden een kind op zon manier op. Persoonlijk heb ik de tijd ook niet voor een kind, ik kies voor mijn paarden wat dat betrefd, en mijn vriend staat achter die keuze, hij denkt ook kinderen zijn wel leuk maar wel bij anderen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:33

Ik vind het ook niets uitmaken, integendeel, holebi's hebben meestal heel goed nagedacht en hebben al een lange weg achter de rug als het kind er dan is, en dat zou mss ook wel wat meer mogen gebeuren bij hetero's.

Klaasje schreef:
Zo was er laatst op tv een documentaire over een homostel en lesbisch stel. Dit waren goede vrienden/buren van elkaar en uiteindelijk besloten om een kind te willen. Een vrouw uit het lesbische koppel werd zwanger van de jongen uit het homo koppel. Ze gingen het kind met beide stellen opvoeden, hadden dan ook beide een kinderkamer,

Dit lijkt me dan weer helemaal niets Bloos , denk dat er heel veel kans is dat er uiteindelijk ruzie van komt, en het kind dan de dupe word van alles. Het is soms al moeilijk om op één lijn te staan met je partner kwa betreft de opvoeding enzo, laat staan als je daar nog twee mensen bij hebt die niet eens je partner zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:36

Ik denk dat het geen bal uitmaakt of een relatie tussen twee mensen die van elkaar houden hetero-, homo- of bisexueel is als het gaat om een kinderwens.
Ik heb zelf in mijn kennissenkring een lesbisch stel met kind (donorvader uit vriendenkring) en dat gaat hartstikke goed. Kind heeft er ook absoluut geen problemen mee om 2 moeders te hebben en is inmiddels oud genoeg om ook te snappen hoe e.e.a. in elkaar zit. Ze weet ook wie haar vader is, ondanks dat hij geen actieve rol in de opvoeding speelt.

Ik denk dat voor een kind een stabiele en liefdevolle omgeving het belangrijkste is, ongeacht of dat met man/vrouw, vrouw/vrouw of man/man is.

Dus als jullie er voor willen gaan, dan roep ik bij deze: GO GO GO for it!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:45

Ik zou me niet te sterk laten leiden door zulke dingen zoals pesten. Als kinderen willen pesten, dan vinden ze altijd wel iets. Wanneer je wilt uitsluiten dat ze gaan pesten omwille van de ouders, dan zouden enkel nog de perfecte mensen kinderen mogen krijgen, want:

-Wat als 1 van de twee zwaarlijvig is? (waa! jou mama is zo dik dat..)
-Ze (ongewild)werkloos zijn? (en mijn papa zegt dat mensen die niet werken vuille profiteurs zijn..)
-Invalide? (Kijk ik doe na hoe de papa van x loopt)
-Een blanke belg/nederlander die getrouwd is met een Afrikaan(se)? (genoeg gezinnen die racistich worden opgevoed).

Zo zijn er nog talrijke dingen te vinden(en dan mag je niet eens de "pech" hebben dat je uit 2 perfecte ouder een kind met scheve tanden krijgt die daardoor de hele lagere school door gepest wordt). Wanneer je hieraan toegeeft en enkel om die reden geen kind neemt, geef je imo eigenlijk een beetje toe aan die foute vooroordelen die sommige mensen hebben. Een kind van een holebikoppel kan misschien, net zoals een kind met scheve tanden, overgewicht, psychisch onstabiele ouders etc. een verhoogd risico hebben om pestkoppen tegen te komen, maar het belangrijkste dan is volgens mij gewoon er open met je kind over zijn dat er zulke mensen bestaan, hun heel duidelijk maken dat die mensen het bij het onjuiste eind hebben en ze helpen in hun assertivieit.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:52

Klopt. wat je zegt kathleentje. Maar ik heb zowiezo geen kinderwens, dit is maar een voorbeeld, en het zou me mischien niet tegen houden. Iig niet om deze reden. Der spelen bij mij meer factoren mee waarom ik geen kind zou willen. Enkel dit gedeelte heeft maar met dit onderwerp te maken Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:01

Ik denk dat het niets uitmaakt watvoor ouders een kind heeft. Tuurlijk zal er 'raar' opgekeken worden als een kindje 2 papa's heeft en geen mama. Nou so what? Als jullie gelukkig zijn in zo'n situatie, helemaal goed.
Go for it. Lachen

Heb ook begrepen dat adopteren lastig wordt bij een homo-stel, dus een draagmoeder lijkt mij in jullie geval de best oplossing. Lachen