Filmpje paardenrace... Ik haat het!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Filmpje paardenrace... Ik haat het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:26

Kijk dit filmpje niet als je gevoellig voor dierenleed bent!
Ik heb altijd maar dat paarden racen stom gevonden. Paard staat 23 uur per dag op stal en mag een uurtje rennen. En waarom?
Om dat zijn baas daarvan rijk word. Al dat slaan ook met die zweepjes. Ik vond het erg. Maar na dit filmpje HAAT ik het gruwelijk.
Sorry, maar ik wil dit gewoon even aan andere Bokkers laten zien.
http://www.youtube.com/
Laatst bijgewerkt door iefke op 07-10-08 23:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: url aangepast

amazone77

Re: Filmpje paardenrace... Ik haat het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:35

dit is een erg hard filmpje,even nog een waarschuwing!!!!
kijk niet als je gevoelig bent,ook al ben je kei hard als ik.......
dit doet mij zeker wel wat....

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:37

Ja ik zal het er wat duidelijker boven zetten.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:38

ja dit is een hard filmpje maar de politie paarden uit nederland komen na hun werk ook bij de slager terecht .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:40

marjoleinft schreef:
ja dit is een hard filmpje maar de politie paarden uit nederland komen na hun werk ook bij de slager terecht .

euhm hoezo?? en als dat al zo is wat is daar erg aan?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:41

wat is er dan erg aan dat een racepaard uiteindelijk bij de slager terecht komt het is precies hetzelfde.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:49

Wat is er erg aan het filmpje? Het is gewoon de waarheid..

Alleen het wordt even wat gruwelijker ingepakt door filmpjes achter elkaar te plakken om de boodschap over te brengen.
Ik zie namelijk een stel nare ongelukken achter elkaar en daarna beelden van de slacht. Kijk die ongelukken zijn natuurlijk nooit leuk om te zien, maar het hoort er wel bij. En slacht agja ik ben niet tegen slachten. Zoals het paard op het filmpje dat wordt geschoten is met 1 schot dood. Daarna krijg je een beeld van slachtafval te zien. Denk je dat er van een koe niets over blijft, dat ziet er ook zo uit hoor.

Dat slaan met de zweep valt trouwens wel mee hoor. Als ze het dier helemaal stuk meppen dan staat daar een sanctie op.

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:54

En dan zie je de echte waarheid..
moest wel ff slikken toen ik het filmpje zag..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:57

irismill schreef:

Nee, je ziet geen echte waarheid. Je ziet een gemaakte waarheid. Namelijke en aantal gruwelijke ongelukken achter elkaar geplakt. Het slachten is niets gruwelijks aan. Dat gebeurt gewoon op een diervriendelijke manier één schot en het paard is dood. Een snellere dood is er niet.

De marktpaarden tja, je hebt er altijd rotte appels tussen zitten en die weten ze nu mooi in beeld te brengen. Dat is écht niet het standaard hoe het in het echt gebeurd. Je hebt niet een markt vol met dat soort paarden.

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:02

Thats_Me schreef:
irismill schreef:

Nee, je ziet geen echte waarheid. Je ziet een gemaakte waarheid. Namelijke en aantal gruwelijke ongelukken achter elkaar geplakt. Het slachten is niets gruwelijks aan. Dat gebeurt gewoon op een diervriendelijke manier één schot en het paard is dood. Een snellere dood is er niet.

De marktpaarden tja, je hebt er altijd rotte appels tussen zitten en die weten ze nu mooi in beeld te brengen. Dat is écht niet het standaard hoe het in het echt gebeurd. Je hebt niet een markt vol met dat soort paarden.

Het zal idd heus niet zo zijn dat alle racepaarden dit meemaken,,
maar zeker omdat het filmpje zo is gemaakt, heb ik wel zoiets van ''jaa...
Over het slachten heb je helemaal gelijk ja, maar dan is het nog rottig dat ze dat zo laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:05

Overdrijven is ook een vak he.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:24

oke, ze laten hier misschien wel net alle nadelen zien!
maar er zijn ook paarden die dat lekker vinden om helemaal voluit te gaan!
en niet alle paarden staan 23 uur op stal en dan een uurtje rennen hoor!
maar ik ben er ook zeker niet voor Knipoog

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:32

*slik* wat een gruwelijk filmpje! Natuurlijk worden hier wel de ergste dingen laten zien, maar dat het gebeurt vind ik gewoon wreed

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:36

Nou, mensen moeten nadenken voordat ze ergens aan beginnen een paard is een levend wezen je beste vriend dus deze mensen moeten maar aan de gevolgen denken. Duivel
Het is geen stuk hout dat je zo weg doet.
Ze doen je best voor je maar waar komen ze uiteindelijk naar zon race terecht de slager. Ach gut

Triest Huilen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:40

Ik ben het ermee eens, dat als een paard eindigd bij de slacht, als het netjes gedaan wordt, niet zo heel erg is, want het is snel met 1 schot weg/dood, maar dan moet het niet een rottransport achter de rug hebben gehad, want dat is wel erg.

Het is nooit leuk om te zien hoe in verschillende races verschillende paarden vallen, dat blijft gewoon een rotgezicht.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:29

En toch vind ik het een sneu gezicht

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:41

Pff, moest toch even slikken bij 't filmpje...
Het is 'n gedeelte van de waarheid, denk ik. Denk niet dat ieder (race)paard na z'n carrière op de slacht beland, sommige zullen toch nog wel 'n leuk thuis krijge waar ze hun "oude dag" kunnen slijten...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:46

love_nadesh schreef:
Nou, mensen moeten nadenken voordat ze ergens aan beginnen een paard is een levend wezen je beste vriend dus deze mensen moeten maar aan de gevolgen denken. Duivel
Het is geen stuk hout dat je zo weg doet.
Ze doen je best voor je maar waar komen ze uiteindelijk naar zon race terecht de slager. Ach gut

Triest Huilen

Daar wil ik even op in gaan. Want ja jou paard is je beste vriend! Maar wat dacht je van manegepaarden of de paarden die voor de salami worden gefokt? Dat is gewoon vee wat voor de inkomen van de manegeeigenaar en boer moet zorgen.

Ja, het zijn wel levende wezens en daar moet wel met respect omgegaan worden. Alleen hoeft dat niet altijd op de aai aai wij zijn vriendjes manier. Maar zoals dat kreupele paard op de markt, tja die liep echt stok en stok kreupel die had ik nooit meegenomen naar de markt, maar gelijk ritje slachthuis. (maar ik wéét natuurlijk niet of het de kraal was van het slachthuis dat staat er niet bij.)
En inderdaad aan vee transport kan ook nog een hoop verbeterd worden. Dat is vaak nog echt drama.

Maar wat ik dus wil zeggen. Filmpjes zijn leuk, maar kijk er even doorheen. Ik kan ook wel filmpjes achter elkaar plakken met gruwelijke beelden maar dat zijn vaak de rotte appels die er helaas ook in de dierenwereld rondlopen...
En tja die ongelukken op de baan, blijven vreselijk.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:56

neverstop schreef:
Het is 'n gedeelte van de waarheid, denk ik. ...

Dit filmpje is niet meer dan de waarheid van de maker ervan, zoals die wil dat jij hem ziet.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:46

[PP] > [LN]

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:41

Macusa schreef:
neverstop schreef:
Het is 'n gedeelte van de waarheid, denk ik. ...

Dit filmpje is niet meer dan de waarheid van de maker ervan, zoals die wil dat jij hem ziet.

nee ok, daarom dat ik ook zeg 'n gedeelte van de waarheid..
iedereen kan idd 'n filmpje in elkaar bouwen met zo'n beelden...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:37

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:36

als je de ergste dressuurfilmpjes achter elkaar plakt heb je hetzelfde effect.....

de paarden worden bij de meeste stallen vet goed verzorgd!

edit: ik heb zelf een draverruin gekocht dus niet alle renpaarden worden naar de slacht gebracht

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:13

In iedere tak van de sport kunnen ernstige ongelukken voor komen. Dit is volgens mij gewoon bedoelt om mensen af te schrikken van de paardenrennen omdat de maker er blijkbaar zelf niet van houd.
Vaak worden paardenrennen afgekeurt, omdat de mensen alleen mar naar het gebeuren eromheen kijken. Er wordt zoveel gegokt, dus blijkbaar zijn de eigenaren van de renpaarden alleen maar op geld belust. Maar renpaarden houden is nou niet bepaald winstgevend. Onzin dus. De Volbloeden die ik verzorg, werden gereden door de vrouw van de eigenaar. Puur liefhebberij.

Ik verzorg 2 oud-renpaarden en ik weet hoe geweldig zij het vinden om te mogen rennen. Ze lopen graag om het hardst, en niet alleen onder zadel.
Daarbij ken ik een aantal mensen die met renpaarden werken. Veel paarden komen gewoon regelmatig hun box uit. Heus niet alleen maar een uurtje om te moeten rennen. De verzorgers besteden dikwijls meer uren aan het paard dan jij en ik.

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat je een oud-renpaard niet met de zweep moet slaan. Dit, omdat ze zo hard geslagen zijn op de baan dat de hele achterhand blijvend pijnlijk is. Ik heb nog nooit zulke grote onzin gehoort! Alsof ze een paard vooruit zouden slaan! Ja, een jockey rijd met zweep. En ja, ze gebruiken die ook wel eens. Maar zoals al eerder gezegt, een jockey krijgt hele zware sancties wanneer hij de zweep verkeert gebruikt. Dat mag niet zomaar.

Het slachten, ja dat ben ik met eerdere reacties eens: het is een heel vriendelijke manier van een paard in laten slapen. Hoewel het er niet zo uitziet, voor ons lijkt het heel eng. Maar het paard merkt er veel minder van dan wanneer hij een spuitje zou krijgen.
Mijn eigen paard heeft een spuitje gekregen en heeft daarna nog een kwartier liggen vechten om op te staan. Dat was vreselijk. Deze paarden zijn gelijk weg en lijden er dus veel minder onder.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:46

kekavo schreef:
In iedere tak van de sport kunnen ernstige ongelukken voor komen. Dit is volgens mij gewoon bedoelt om mensen af te schrikken van de paardenrennen omdat de maker er blijkbaar zelf niet van houd.
Vaak worden paardenrennen afgekeurt, omdat de mensen alleen mar naar het gebeuren eromheen kijken. Er wordt zoveel gegokt, dus blijkbaar zijn de eigenaren van de renpaarden alleen maar op geld belust. Maar renpaarden houden is nou niet bepaald winstgevend. Onzin dus. De Volbloeden die ik verzorg, werden gereden door de vrouw van de eigenaar. Puur liefhebberij.

Ik verzorg 2 oud-renpaarden en ik weet hoe geweldig zij het vinden om te mogen rennen. Ze lopen graag om het hardst, en niet alleen onder zadel.
Daarbij ken ik een aantal mensen die met renpaarden werken. Veel paarden komen gewoon regelmatig hun box uit. Heus niet alleen maar een uurtje om te moeten rennen. De verzorgers besteden dikwijls meer uren aan het paard dan jij en ik.

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat je een oud-renpaard niet met de zweep moet slaan. Dit, omdat ze zo hard geslagen zijn op de baan dat de hele achterhand blijvend pijnlijk is. Ik heb nog nooit zulke grote onzin gehoort! Alsof ze een paard vooruit zouden slaan! Ja, een jockey rijd met zweep. En ja, ze gebruiken die ook wel eens. Maar zoals al eerder gezegt, een jockey krijgt hele zware sancties wanneer hij de zweep verkeert gebruikt. Dat mag niet zomaar.

Het slachten, ja dat ben ik met eerdere reacties eens: het is een heel vriendelijke manier van een paard in laten slapen. Hoewel het er niet zo uitziet, voor ons lijkt het heel eng. Maar het paard merkt er veel minder van dan wanneer hij een spuitje zou krijgen.
Mijn eigen paard heeft een spuitje gekregen en heeft daarna nog een kwartier liggen vechten om op te staan. Dat was vreselijk. Deze paarden zijn gelijk weg en lijden er dus veel minder onder.

helemaal mee eens.