moeite om naar school te gaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

moeite om naar school te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:54

Hoi iedereen,

Ik zit nu in de 3e van vmbo-tl(mavo),en voorheen heb ik het echt heel erg naar mijn zin gehad op school.
Ik kwam moeiteloos door het jaar heen,eigenlijk was de mavo te makkelijk voor mij.
Op alle rapporten waren mijn laagste cijfers een 7,voor drama en gym.voor de rest vaak 2 achten,voor wiskunde en aardrijkskunde,en dan voor de talen en geschiedenis 9ens en zelf 10'en.
Nu,in het derde leerjaar,is het heel anders.

Je krijgt je eigen rooster,je zit dus elke keer bij andere mensen in de klas,en standvastigheid is wat ik nu ontdekt hen erg belangrijk voor mij.
's avonds en 's ochtends voordat ik naar school moet raak ik weleens in paniek,ik wil thuisblijven,ik ben bang dat ik het schooljaar niet ga halen.
En waarom ik dat denk is maar de vraag,heb tot nu toe alleen maar hoge cijfers gehaald.
Ik kan er met mijn ouders heel goed over praten,mijn oeder denkt dat het even wennen is,en ze is bang dat als ik mezelf er niet overheenzet dat i in deze 'cirkel', om het zo maar t noemen,
blijf hangen.

Nu is dat eigenlijk het laatste wat ik wil.
Als ik eenmaal op school ben vind ik het wel gezellig,ik word helemaal niet gepest ofzo,maar om er 's ochtends heen te gaan of aan mijn huiswerk beginnen vind ik heeeeel erg lastig.

Ik denk dat het misschien ook wel te maken heeft met het feit dat ik nu 3 paarden heb waar ik het liefst de hele dag wanneer het kan mee bezig ben,en dat mijn band met mijn ouders sterker is als nooit tevoren.
Op school is ik mijn ouders,mijn paardjes.

wie kent dit of heeft tips?
groetjes jenelva

elbeauty

Re: moeite om naar school te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:51

Ik denk dat iedereen wel een moment heeft dat hij/zij minder graag naar school toe gaat. Ik heb dit zelf ook gehad maar als ik nu terug kijk naar mijn middelbareschooltijd was dat echt een super leuke tijd. Je hebt in principe niet echt iets om je zorgen over te maken je haalt goede cijfers word zoals ik lees niet gepest. Dus probeer gewoon te gaan er probeer je te verheugen op de tijd die na school hebt om naar je paardjes te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:53

Heb je misschien last van faalangst? Dit komt voor in verschillende mate, misschien kun je eens googelen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 21:54

elbeauty schreef:
Ik denk dat iedereen wel een moment heeft dat hij/zij minder graag naar school toe gaat. Ik heb dit zelf ook gehad maar als ik nu terug kijk naar mijn middelbareschooltijd was dat echt een super leuke tijd. Je hebt in principe niet echt iets om je zorgen over te maken je haalt goede cijfers word zoals ik lees niet gepest. Dus probeer gewoon te gaan er probeer je te verheugen op de tijd die na school hebt om naar je paardjes te gaan.

dat laatste heeft mijn moeder dus ook tegen me gezegd en ik weet heel goed dat je gelijk hebt!ik weet het voor mezelf ook,maar dat in paniek raken gebeurt gewoon,daar kan ik niks aan doen..echt zo lastig..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:55

[LZP] > [STW]

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:01

Ik ken dat gevoel wel van in paniek raken.. toen ik in de 4e van het VMBO zat had ik zoiets van, ik heb nu een paar lage cijfers gehaald dus ik haal de rest ook niet meer (wat natuurlijk niet waar was Knipoog) dus ik wou het meteen opgeven terwijl dat lang niet nodig was.. ik zat toen ook vaak te huilen voordat ik naar school moest omdat ik het niet meer zag zitten.. maarja dat was m'n gevoel dan en dat hou je niet tegen.
Als ik jou was zou ik idd gewoon doorgaan, doen wat je moet doen, en je verheugen op de tijd na school met je paardjes. Dan komt het helemaal goed. Succes ermee Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:46

Probeer het eens met je mentor te bespreken, je bent vast niet de enige die hier last van heeft en misschien kan hij/zij je wel helpen. Wat misschien ook een idee is, is om wat langer op school te blijven en daar alvast je huiswerk voor de volgende dag te doen. Leuk is anders, maar je geeft aan dat je het als je er eenmaal bent wel naar je zin hebt, en misschien heb je dan thuis wat meer rust omdat je niet daar dan óók nog met school bezig moet.

Grote kans dat het inderdaad over gaat als je wat meer gewend bent aan het nieuwe ritme, maar ik vind het wel heel slim van je dat je er nu alvast wat aan probeert te doen en niet gaat zitten afwachten. Dat je dat doet, toont voor mij al aan dat je er goed mee omgaat en dat je er vast wel doorheen komt. Lachen

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:21

Nimue schreef:
Probeer het eens met je mentor te bespreken, je bent vast niet de enige die hier last van heeft en misschien kan hij/zij je wel helpen. Wat misschien ook een idee is, is om wat langer op school te blijven en daar alvast je huiswerk voor de volgende dag te doen. Leuk is anders, maar je geeft aan dat je het als je er eenmaal bent wel naar je zin hebt, en misschien heb je dan thuis wat meer rust omdat je niet daar dan óók nog met school bezig moet.

Grote kans dat het inderdaad over gaat als je wat meer gewend bent aan het nieuwe ritme, maar ik vind het wel heel slim van je dat je er nu alvast wat aan probeert te doen en niet gaat zitten afwachten. Dat je dat doet, toont voor mij al aan dat je er goed mee omgaat en dat je er vast wel doorheen komt. Lachen

bedankt,met deze tips ga ik ook wat doen!ik merk wel dat het langzamerhand beter gaat,ik probeer nu gewoon rustig naar de vakantie en weekenden toe te werken.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:22

Petite schreef:
Heb je misschien last van faalangst? Dit komt voor in verschillende mate, misschien kun je eens googelen.

faalangst heb ik niet,hier ben ik voor getest.