Receptionistes, wat maken jullie mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Receptionistes, wat maken jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 21:52

Ik ben vandaag begonnen bij mijn nieuwe bijbaan als receptioniste van een verzorgingshuis,
het viel me meteen op hoeveel je ziet en hoort en ondanks dat het erg rustig is in het weekend
lijkt het me dat ik aardig wat ga zien en meemaken Haha!

Zijn er meer receptionistes op bokt? En hebben jullie leuke verhalen over zaken die je hebt
meegemaakt op je werk?
Ik ben heel benieuwd Haha!

Ecudes

Re: Receptionistes, wat maken jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:45

O, ik ben receptioniste in een verzorgingshuis, al 2,5 jaar...

Mijn eerste werkdag (zaterdag Tong uitsteken) was de grote lift stuk (en de begravenisondernemer zou binnen 45 minuten voor de deur staan om een opgebaard persoon op te halen voor de begravenis... en de enige mogelijkheid om te vervoeren zonder zo iemand op zn kop te houden was door de grote lift...
TD uit z'n bed gebeld, die was er binnen 10 minuten, compleet met kater. Had 1 of andere sukkel een knopje omgezet in de kelder, alles was zo weer gemaakt.

Voor de rest vooral bejaarden met ontsnappingspogingen, mensen die niet meer weten waar ze wonen, en oudjes met hele rare vaste gewoontes.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:49

de receptionistes van het bedrijf wara ik werk maken niet echt super veel mee, maar ze zien en horen natuurlijk wel alles als eerste Clown

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:30

Hier nog 1!
Ik doe de opleiding secretaresse en loop nu stage bij een kinderopvang. 's Middags zit ik op de receptie en vrijdag de hele dag.

Blunder: was de post aan het verwerken en scheur zo de hele envelope + inhoud kapot Clown
Heb hem weer aan elkaar geplakt. Verder gelukkig niets meer over gehoord.

Vind het altijd wel lastig als er mensen bellen/aan de balie komen die heel gebrekkig Nederlands praten. Maar gelukkig heb ik bijna altijd iemand naast me zitten.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:32

ja als receptioniste ben je een spil in het bedrijf, meestal ben jij die alles hoort, je weet wie er aanwezig is en wie niet, ik vond het altijd een hele leuke baan altijd met plzier gedaan Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:17

Ik vind het ook prima werk, al heeft het soms ook wel nadelen.

Mensen bellen op de een of andere manier altijd tegelijk (en tsja, ik heb maar 2 oren en 1 mond Tong uitsteken), sommige mensen denken dat je alles kan/weet en alles wel effe voor ze kan regelen en boze mensen komen bij jou verhaal halen...
Ook heb je nog eens mensen die gewoon geen manieren hebben, en op de een of andere manier ben ik niet heel goed in dan vriendelijk blijven. Ik doe het wel, maar ik kook dan wel van binnen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:00

ik heb ook al receptioniste gewerkt toen ik mijn opleiding deed (ga nu als secretaresse werken)
Ik heb o.a. bij een reïntegratiebureau gewerkt en heb meerdere malen meegemaakt dat ik boze dronken mensne aan mijn balie had die me het liefste er vanachter vandaan wilden trekken Clown

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:57

Och ja je maakt vanalles mee, krijgt allerlei soorten mensen aan je balie. Soms is het megadruk met bezoekers, telefoon en postafhandeling en het andere moment heb je een half uur niks te doen.
Je krijgt aardige, vriendelijke mensen aan de balie en telefoon maar ook hele onaardige, onbeschofte mensen.
En ja blunders horen er ook bij. Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:48

Ik werk ook bij de avond-weekend receptie van een verzorgingstehuis..
De ene keer is het onwijs saai, de andere keer ben ik zowat gevangenisbewaker aangezien sommige ouderen niet meer naar buiten mogen omdat ze de weg dan kwijt raken..

Laatst was er een een of andere enge gozer die er rond liep, de andere keer gaat het brandalarm voor niets af en staat de brandweer voor je neus, dan is de lift weer eens blijven hangen etc etc..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:44

Ntlie_ schreef:
Ik werk ook bij de avond-weekend receptie van een verzorgingstehuis..
De ene keer is het onwijs saai, de andere keer ben ik zowat gevangenisbewaker aangezien sommige ouderen niet meer naar buiten mogen omdat ze de weg dan kwijt raken..

Ah, dat probleem ga ik gelukkig niet hebben aangezien we maar 90 bewoners in het huis hebben, verdeeld over 4 afdelingen.
De meeste mensen wonen zelfstandig en zijn allemaal goed bij de tijd, alleen op de eerste etage zijn er mensen die veel
zorg krijgen en de plank flink misslaan. Maar dit betrefd een gesloten afdeling en bewoners kunnen hier niet zelfstandig af
komen, omdat er een code bij de deur ingetypt moet worden Lachen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:59

Ik heb de afgelopen 2 jaar parttime op de receptie gezeten bij het grafimedia/printbedrijf waar ik werk... Inderdaad, hoor alles altijd als eerste (maar dat had ik sowieso al, ook vóór ik op de receptie zat Knipoog )

Buiten dat maken we bij ons niet zo heel veel spannends mee, soms een of andere poolse stroopwafelverkoper die dan bij alle ingangen komt vragen of we strrropwaffellls willen kopen ROFL