Ik heb vorig jaar bedrijfskunde 1e jaar gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
ik heb op VWO het profiel E&M gedaan, met als bijvakken M&O, Latijn en Wiskunde A1,2.
Voor M&O, Wiskunde en Economie heb ik als eindcijfer een 6 gehaald.
De studie bedrijfskunde viel mij een beetje tegen, er zat mee economie/M&O/wiskunde in dan ik had verwacht, in ieder geval op een pittiger niveau. (op de site staat ook dat er voor deze vakken als richtlijn 7 a 8 wordt gegeven op VWO, nu geldt dat natuurlijk niet voor iedereen maar over het algemeen denk ik dat het wel een reële indruk geeft)
Mijn ervaring is echter wel dat als mensen de studie echt heel leuk vinden, dat het leren dan ook makkelijker gaat. Ik was zelf wel heel gedisciplineerd om dingen te halen, maar omdat het me niet heel erg interesseerde bleef het ook niet erg hangen, en vakken zoals Statistiek en Wiskunde vond ik al helemaal niet zo interessant, vooral als je na 2 weken het niveau al niet meer snapt en dan nog 2 maanden verder moet
De studie heeft een aantal droge/taaie dingen in het eerste jaar (maar dat heeft volgens mij elke studie) maar ook een aantal hele leuke dingen zoals een bedrijfsplan schrijven voor een bedrijf, heel leuk en leerzaam! 
Misschien kun je een beetje aangeven wat je interesses zijn,en weet je al wat je later wilt doen in welke richting?
In je huidige pakket zie ik vooral de culturele/sociale kant, als ik jou was zou ik me goed afvragen of je geinteresseerd bent in de economische kant aangezien je deze keuze eerder niet hebt gemaakt? 
De studie bedrijfskunde wordt door heel veel mensen gekozen (ook veel door mensen die niet goed weten wat ze willen) maar ook zeker 50% valt na het 1e jaar af. Het is dus niet een hele makkelijke studie, maar nogmaals als je het echt interessant vindt is het een leuke uitdagende studie!
Van communicatiewetenschappen weet ik niet veel af, maar als ik jou was zou ik ook kijken naar studies zoals Sociologie en Bestuurskunde (ik doe nu het 1e jaar Bestuurskunde, wat me erg bevalt!)
En als ik je nog een laatste tip mag geven: als je naar studies kijkt, lees dan niet alleen het verhaaltje dat op de (promotie)site van de studie staat! Dit is meestal een idealistisch beeld van de studie, maar niet altijd realistisch of schept (onbedoeld) verkeerde verwachtingen. Als ik jou was zou ik ook zeker naar de vakken kijken die je in het jaar krijgt, sommige vakken zul je misschien vaag vinden en niet weten wat het inhoudt, maar dat kun je desnoods opzoeken op internet. Maar de vakken geven toch een beter beeld van wat je in dat jaar écht gaat doen
Veel succes in ieder geval