kids en speurneuzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

kids en speurneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:46

Weet niet of het hier goed staat maar het gaat over mijn vrijwilligers werk,daar gaat dinsdag de speurneuzen van start.We gaan dus 6 keer iets doen in het thema van speurneuzen,nou had ik al gedacht dat iemand iets gedaan kan hebben en dat die kinderen moeten uitvinden wie het dan is zeg maar.iemand nog een leuk idee brand maar los.

wennie

Re: kids en speurneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:58

Ik zou er een verhalend ontwerp van maken.
Je maakt een verhaal en dat verdeel je over 6 hoofdstukken (omdat je 6 keer wat wilt doen met de kinderen). In ieer hoofstuk moeten de kinderen een deel van het raadsel oplossen. Dat kan door middel van een speurtocht, een puzzel oplossen, een raadsel oplossen, een hindernisbaan afleggen enz.
Bedenk eerst een thema voor je verhaal en vanuit dat punt activiteiten en de verhaallijn bedenken.
http://www.verhalendontwerpen.nl/Basis/index_basis.htm
Voor ideetjes ed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:10

Wat een ontzettend leuk idee zeg daar heb ik wat aan, ik ga meteen op ondezoek uit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:22

Ik heb er een verhaal van gemaakt,er is een zwarte tas gestolen van een vrouw.De dader hebben we opgespoord vorige week met een speurhond.We weten waar de dader woont,we hebben alle informatie bewaard en goed genoteerd.Allen 1 probleem vanmiddag komen we weer bij elkaar maar ik weet echt niet wat ik moet gaan doen? Ik heb veel aan mijn hoofd en heb daar door ook geen inspiratie.Iemand nog een leuke tip of een idee?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:40

Hoe gaan jullie de dader ontmaskeren? (list)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 15:52

Het kwam vanzelf goed, ze zijn zelf gaan speuren en hadden zelf steeds een idee.