Hallo,
Deze petitie is gesloten, maar men is bezig om hem weer te heropenen. Ik heb inmiddels wat meer informatie ontvangen van degenen die de petitie zijn gestart, oa een journaliste uit Zuid-Afrika die hierover een artikel gepubliceerd heeft.
De handdtekeningen die verzameld zijn, 3000 in totaal, zijn inmiddels overhandigt aan een kleine dierenrechtenorganisatie in Hong Kong. Er blijkt nu wel te zijn gehandeld door een plaatselijke organisatie, maar die hebben oa enkel wat voor de beren kunnen/willen doen, maar helaas niet voor de paarden. Deze organisatie in Hong Kong die was aangeschreven, heeft zich het lot van de paarden gelukkig wel aangetrokken. Ze hebben toen iemand naar het vaste land gestuurd om het circus op te sporen. Helaas blijkt het betreffende circus te zijn weggetrokken en niemand weet waarheen. Men kan weinig eraan doen omdat het optreden met dieren in China legaal is, en er geen regelgeving is waar men zich aan moet houden.
De journaliste liet me wel weten dat er ondertussen fondsen zijn geworven in Zuid-Afrika om, mocht het circus weer boven water komen, de paarden eventueel te kunnen vrijkopen. Helaas zal het circus net zo makkelijk weer nieuwe aan nieuwe paarden kunnen komen.
Het blijft jammer dat er zo weinig gedaan kan worden op dit moment voor deze paarden. Het is echter wel fijn dat er een begin is gemaakt en dat er aandacht voor gevraagd is. De noodzaak om dat te blijven doen, op wat voor manier dan ook, om deze paarden te kunnen helpen is belangrijk, aangezien zij blijkbaar onderaan staan als het gaat om hulp bieden.
Wanneer het mogelijk is om de petitie weer te ondertekenen of als er ander nieuws is, dan laat ik dat weten.
Groetjes,
Isanne