Hoe kan ik hem het beste helpen? Ik weet niet niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Hoe kan ik hem het beste helpen? Ik weet niet niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 04:27

Hey...
Een vriend van mij zit er momenteel zwaar doorheen.. (2 weken geleden polzen door gesneden gelukkig is hij gevonden) Hij heeft borderline word door niemand begrepen en is gekwetst op vele manieren. Het is een reiziger (kamper) en word momenteel door heel zijn famielie buiten gezet.
2 dagen geleden ging hij naar zn broertje de enige die hij nog vertrouwde.. Die sloeg hem een bloedneus en zei dat moest ik doen namens mijn vader.. Gister is hij naar zijn moeder gegaan en die zei hem: Je bent dood beter af dan levend.....
Dit maakt een persoon kapot... Dit is al even aan de gang en sinds afgelope weekend heeft hij geen onderdak meer.
Dus wat doe ik ik help een vriend in nood.. Hij kon hier blijven ik kon met hem praten (ben zelf ook border) en hem helpen alles weer op de rails te krijgen.. Hij was hier heel erg dankbaar voor, teminste dat zei hij..
Hij had nog een paar dingen die geregeld moesten worden en wilde kijken of hij toch bij vrienden terecht kon voor langer temijn dus ik had hem mijn auto geleend. (zijn auto ingenomen door ouders)
Dat ging 2 dagen goed kwam wel ooit wat te laat aan hier maargoed iedere avond was hij er gewoon.
Vanmiddag wilde hij de laatste dingetjes nog regelen dus zo goed als ik weer ben leen m weer mijn auto.
Hij was om half 3 weg en om half 6 had ik hem nog aan de telefoon zijn foon was bijna leeg maar was onderweg naar mij ong. 20 min rijden...
Het is inmiddels half 6 de volgende morge en helaas hij is er niet... telefoon staat uit....

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken... Van de ene kant ben ik bang dat er iets gebeurd is ( maar aangezien de auto op mijn naam staat moet ik dat nu dan al lang weten en aan zijn telefoon zodra die aan gaat kunnen ze zien dat ik hem min 25 keer gebeld heb)
Van de andere kant ben ik heel erg bang dat hij me gewoon glas hard gan**id heeft... Hij me auto mee heeft genomen en ik die niet meer terug zie....
Het doet gewoonn heel veel pijn... ik die alles om die jongen te helpen en wat krijg ik er nu voor terug?
N hoop geld ligter en me auto kwijt... en vooral verdriet.. ik vertrouwde hem... het doet gewoon pijn.

Wat moet ik nu doen Huilen Huilen
Laatst bijgewerkt door iefke op 04-10-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

XxSultanxX

Re: Waarom..........?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 06:27

ow jeetje meiss , wat een verhaal ....
als ik jou was zou in naar de politie gaan rond een uurtje of 10 als hij er dan nog niet is ...
want als er wat gebeurt zou zijn had jij het nu vast wel gehoort omdat de auto op jou naam staat .

sterkte

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 06:31

Ik vind je verhaal erg verwarrend, maar waarschijnlijk komt dat omdat je gewoon bezorgd bent.
Probeer inderdaad nog even rustig te blijven en bel rond 9/10 uur de politie. Die kunnen je verder helpen.

Is er niemand die even met je mee kan om de route te rijden die hij zou moeten rijden?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:58

Och mentjuh wat klote Ach gut gewoon @#$%^&* probeer zelf rusitg te bijven in deze ellende.. Ik neem aan dat hij nog niet aangekomen is? Dan is / wordt het tijd denk ik om de politie te bellen.

Wat Elaine zegt zou ook nog kunnen even met iemands anders auto die route rijden..
Sta voor je klaar he Ach gut

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:03

Maysie schreef:
Och mentjuh wat stinkmodder Ach gut gewoon @#$%^&* probeer zelf rusitg te bijven in deze ellende.. Ik neem aan dat hij nog niet aangekomen is? Dan is / wordt het tijd denk ik om de politie te bellen.

Wat Elaine zegt zou ook nog kunnen even met iemands anders auto die route rijden..
Sta voor je klaar he Ach gut

idd. ga hier helemaal in mee
Ik duim mee OK dan!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:14

Heb je al wat gehoord inmiddels?
Pff wat een verhaal zeg!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:17

Zow wat een verhaal Scheve mond

Ik ga ook mee in Maysie
Succes! Ach gut

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:40

Zo TS wat een verhaal wil je daarom ook erg veel sterkte wensen.

Ik zit beetje met zelfde probleem alleen is nog niet zo ernstig als wat jou overkomen is. Mijn (ex)vriend zit er ook enorm doorheen bouwt enorme hoge schulden op dmv online games te spelen, en van alles uit te geven terwijl dat niet kan, en ook leeft hij in zijn eigen fantasie wereld.

Hij is al door velen vrienden aan de kant gedumpt en hij wil naar mijn weten ook (nog) niet echt geholpen worden om zijn problemen kenbaar te maken en op te willen lossen. Hierbij zou ik hem zo graag bij willen helpen alleen de vraag hoe pak ik dat het beste aan ?

Het is zo'n 8 jaar geleden dat ik onze relatie verbroken heb. Zelfs mijn moeder zou hem willen helpen etc want mn moeder was ook gek op hem vond hem een enorm leuke jongen, niet zo een die stoer doet of is maar echt van de normalere types.

Ik kan er nog steeds niet bij en zou zo graag willen weten wat er met hem is voorgevallen/gebeurt waarom ie ineens zo is/doet.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 04-10-08 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:46

Ik zou direct de politie bellen. Hij komt altijd redelijk op tijd terug en nu hoor je ineens niets en neemt hij zijn telefoon niet op. Op zich is dat niet levensbedreigend, maar in zijn situatie kan er vanalles gebeurd zijn. Niet afwachten, meteen werk van maken.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:19

pff meid, snap dat je bezorgt bent om 'm.. ik zou idd de politie even bellen of langs gaan als je de mogelijkheid hebt, en daar even verhaal doen.... Misschien dat hun je kunnen helpen.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:21

Ik zou meteen de politie bellen.
Sterkte ermee.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:26

Niet l*llig bedoeld maar 2 borderliners bij elkaar. Dat kan niet echt zo lang goed gaan?

Maar iig sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:36

MoonChloe schreef:
Niet l*llig bedoeld maar 2 borderliners bij elkaar. Dat kan niet echt zo lang goed gaan?

Maar iig sterkte..

Hier ben ik het helaas wel mee eens...Had die jongen persoonlijk nooit in huis genomen.
Denk pasjeblieft een beetje aan jezelf, hij zal dat nooit doen dat zie je nu maat weer.
Heb je inmiddels al iets gehoort van hem?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:37

Heey.. hij is inmiddels aangekomen.
maar het gaat absoluut niet goed met hem hij wil niet meer hij wil weg maar weet niet waarheen..

Tja en dat laatste ik wet niet vind het een beetje oppervlakkig eigenlijk... wat doe je als je een vriend hebt die echt echt hulp nodig heeft en jij bent de enige in zijn omgeving die hem begrijpt en waar hij nog terecht kan?
Border of niet je helpt zo een persoon toch?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:49

Ik ken zelf mensen met borderline.. en heb vaak genoeg gezien dat het niet goed ging Knipoog

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:50

tja en wat kan ik nu het beste doen denken jullie?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:55

Hulpinstantie inschakelen, crisishulp.. ik weet niet wat voor hulp hij tot nu toe heeft gehad. Maar opname is echt geen goed idee..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:56

Alles is al geprobeert.. hij wil t liefst weg... alleen geen idee waar heen weet ie zelf ook niet...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:58

wat voor hulp wordt er nu geboden? wat voor hulp heeft hij tot nu toe gehad (in het verleden).
Wat hij nu doet is weglopen voor zijn problemen, niet meer, niet minder.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:22

Fijn dat hij weer terecht is Ja

En ik zou je eigenlijk geen goed advies kunnen geven Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:38

Zou ook idd een hulpinstantie of arts inschakelen (Als hij verzekerd is)
en anders zou ik toch écht hem laten gaan....Dit soort mensen zijn
heel lastig en kunnen je leven behoorlijk op zn kop zetten met hun
manipulatieve gedrag.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:07

chiqa ik begrijp je reactie wel...
maar iemand die al zo word buiten gezet van alles en iedereen zo maar op straat zetten.. zo hard ben ik niet.. kan ik ook niet.. ik ben bang dat er dan foute dingen gaan gebeure

Anoniem

Re: Hoe kan ik hem het beste helpen? Ik weet niet niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:14

Hoi meis, fijn dat je mn reactie niet verkeerd opvatte,
maar ik maak me meer zorgen om jou dan om hem...
T is banketstaaf dat hij dr overal uitgeschopt wordt, maar weet jij de
andere kant van het verhaal?
Ik denk dat jij je enorm veel stres op de hals haalt en zo te lezen
heb je ook genoeg aan jezelf...Kijk toch eens hoe hij je in een korte
tijd al weer in de kou heb laten staan....
Heb je inmiddels al een arts gesproken oid?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:04

Moeilijk maar ik zou ook een arts aanraden, desnoods zijn eigen HA. Die kun je altijd bellen en de situatie uitleggen... Hoe is het nu?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 11:48

De enige tijd dat hij geholpen is is na zijn uitzending (leger) toen een collega van hem in zijn armen is overleden... toen heeft hij psyichiese hulp gehad. Nu aantal jaar later kan hij niet meer aan hulp komen hoe hard hij ook probeert.. ik krijg het ook niet voor elkaar.