Zo wordt je ineens bedreigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Zo wordt je ineens bedreigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:59

(Ik wist niet echt een goede titel, sorry voor de onduidelijke titel)

Zo reden wij (vriend achter het stuur, zijn moeder er naast, vader en ik achterin) vanmiddag vrolijk terug naar huis, tot ineens een auto van links de weg op vloog. Het had niet veel gescheelt of we hadden een aanrijding gehad. Vriend ging keihard op de rem en gaf een flinke druk op de toeter.
Flink geschrokken wij allemaal natuurlijk! Maar mijn vriend werd er een beetje geirriteerd en ging uit de auto, naar de automobilist in de andere auto.
Dit werkte al bij ons op de zenuwen, omdat mijn vriend best snel gekookt kan zijn.
Maar...
Hij sprak de andere automobilist aan op zijn rijgedrag, maar die man kon het niet echt accepteren. Hij ''graaide'' onder zijn stoel, en haalde een pistool te voorschijn. Hij hielt het pistool in de auto, maar intussen wel gericht op mijn vriend. Mijn vriend zat hier niet bepaalt op te wachten en is rustig terug gelopen naar onze auto (intussen kookte hij van woede). Hij bedacht zich dat hij het nummerbord van die man nog even moest lezen, dus deed zijn portier nog even open om het te zien. Intussen was de automobilist uit zijn auto gestapt, pistool in zijn hand met een soort van doek over zijn pistool heen ''kom dan he, kom dan hier!'' zo zat de man te schreeuwen, en intussen er over te schuimen (ja, het schuim stond in zijn mondhoeken)! Mijn vriend is snel in de auto gesprongen, we zijn weg gereden en verderop stil staan en politie bellen.

Thuis gekomen was mijn broer er ook en die zit bij de marechaussee, en die zei dat wij gelijk aangifte moeten doen. Dat word toch iets ´´serieuzer´´ genomen als bellen. Dus, wij na het eten naar het bureau. Daar aangekomen, moesten we maar met een half uurtje terug komen omdat ze even moest eten ROFL (ze hadden net een pizza besteld want de pizzakoerier stond voor de deur toen wij daar aankwamen)

Dus, naar huis en later zijn we weer terug gekomen.

Mijn vriend werd mee genomen, en ze zijn een uur bezig geweest. De dader had een hele opvallende auto dus dat kwam mooi uit. Gelukkig had mijn vriend het kenteken onthouden en wisten ze de auto ook snel te achterhalen.

Uiteindelijk blijkt dat het een bekend persoon is bij de politie, daar zijn we erg blij mee! Nadat wij hadden gebelt, was de politie ook al bij zijn huis langs geweest, maar er was niemand thuis. In de stad werd ook alles in de gaten gehouden, of iemand die auto toevallig zag.

Toen we klaar waren, zijn we naar mijn broer zijn huis gegaan. Toen we daar later weg reden, zagen we daar die auto in de straat staan! Met haast naar het politiebureau gegaan en het gemeld. Er werden direct weer agenten opgezet en als ze nieuws hebben, dan horen we het.

Tot nu toe hebben we nog niets gehoord, maar ik hoop echt dat hij gepakt word.

We zijn allemaal heel erg geschrokken. Ik ben ook zo blij dat mijn vriend nog een beetje zijn zelfbeheersing onder controle kon houden, wie weet wat er anders was gebeurd.

Maar zo zie je maar weer... Je weet maar nooit wat iemand op zak heeft!

(sorry voor het lange verhaal, moest het gewoon even kwijt Bloos )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zo wordt je ineens bedreigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:01

Jeetje zeg!! Bloos!
Dat is best een avontuur... Scheve mond

Gelukkig maar dat je vriend zich kon inhouden.
En nu maar hopen dat ze die man snel vinden.
En het is goed afgelopen...het had heel anders gekund...

Sterkte!! Ach gut

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:03

Tss, belachelijk van die bestuurder! Lontje is wel érg kort! Wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig is er niets gebeurd en ik hoop dat de politie de dader snel kan oppakken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:06

Jeempie die reageert wel erg overdreven! Bloos!
Maar dat moet ik eerlijk gezegd ook van je vriend zeggen, ik moet ook wel eens vol in de remmen omdat iemand het niet nodig vind om op te letten, maar no way dat ik dan de auto uit storm. Komt ook erg bedreigend over op de andere bestuurder.
Uiteraard is dat dan geen vrijbrief om een pistool te pakken en daarmee te gaan dreigen Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:09

Nijn schreef:
Jeempie die reageert wel erg overdreven! Bloos!
Maar dat moet ik eerlijk gezegd ook van je vriend zeggen, ik moet ook wel eens vol in de remmen omdat iemand het niet nodig vind om op te letten, maar no way dat ik dan de auto uit storm. Komt ook erg bedreigend over op de andere bestuurder.
Uiteraard is dat dan geen vrijbrief om een pistool te pakken en daarmee te gaan dreigen Lachen

Heb je helemaal gelijk in Ja Zelf was ik mooi blijven zitten! Maar goed, als hij dan wat geirriteerd word dan wil hij die persoon er op wijzen, maar je weet nooit met wat voor mensen je te maken hebt blijkt nu wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:14

Nooit uitstappen, je bereikt er niets mee en meestal is dat volk die jou gesneden heeft toch al niet van een denderend hoog pijl, je bent oom agent niet dus de eer aan jezelf houden en rustig doorrijden.
Dit gebeurd idd helaas erg veel en verbaasd mij niets meer, het is soms net oorlog op de weg.
Ben altijd blij als mn deuren allemaal op slot kunnen en verders...>Remie.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 06:37

Persoonlijk vind ik het ook fout van je vriend om uit te stappen, maar dat geeft hem nog niet het recht om een pistool te trekken! Idioot.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:05

Hopelijk pakken ze hem snel op. Maar dat zal denk ik wel als het een bekende is.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:09

Mijn zussen hebben ooit iets soortgelijks meegemaakt toen ze met mijn oom naar het ziekenhuis gingen waar mijn pa lag.......een smalle weg waar 2 auto's elkaar niet konden passeren en die ander moest eigenlijk achteruit, maar pakte zijn pistool en dwong mijn oom naar achteren te gaan Bloos!

Zij hebben toen ook aangifte gedaan inderdaad en die man is wel gepakt door de politie, scheen ook vaker bij ze gezeten te hebben........

Dat is al weer een hele tijd geleden, maar als ik dit zo lees denk ik weer wat bestaan er toch een idoten op deze aardbol Gestoord

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:25

tsss!! dat is toch niet normaal meer !!
gelukkig dat het zo is afgelopen,, het kon ook heel anders!
hopelijk horen jullie snel wat er met hem is gebeurt.. Knipoog

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:29

Wat erg
Gelukkig is het zo afgelopen >>>>>
Laat je even weten als je meer nieuws hebt
groetjes

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:39

Oh bah, wat eng!

Daarom kan ik er nooit tegen als mijn vriend tegen mensen "ingaat" of fel op ze reageert als ze associaal doen. Je weet nooit wat voor persoon je voor je hebt!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 10:56

@ Timbers; weet je ook nog wat die dader voor straf heeft gekregen?

Vanmorgen is mijn schoonmoeder gebelt, die heeft haar ''zegje'' nu ook al gedaan

Ik laat het jullie gelijk weten wanneer ik meer nieuws heb!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:01

Het lijkt in nederland ook wel steeds makkelijker te worden om aan pistolen e.d. te komen, jeetje moet niet gekker worden Scheve mond
In dit geval is het uiteindelijk wel goed geweest dat je vriend is uitgestapt, want anders was er weer een gestoord iemand doorgereden, maar het kon ook anders uitpakken..

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:04

Stelletje etterbakken tegenwoordig Tong uitsteken
Slaat eigenlijk nergens op, als die kerel in die auto nou ook gewoon rustig bleef was er helemaal niks aan de hand, hij is aleen maar stom bezig ten nadele van zichzelf xD

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:13

Ik denk dat je vriend erg op moet passen hoe hij reageert, mensen worden niet erg graag op hun fouten gewezen zeker niet als dat op een beetje agressieve manier gebeurt, en de kans dat je een agressieve reactie terug krijgt lijkt mij vrij hoog.
Voor het zelfde geld was het een rustig bejaard echtpaar, maar helaas liepen jullie nu tegen een crimineel aan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 11:19

toverpaardje schreef:
Ik denk dat je vriend erg op moet passen hoe hij reageert, mensen worden niet erg graag op hun fouten gewezen zeker niet als dat op een beetje agressieve manier gebeurt, en de kans dat je een agressieve reactie terug krijgt lijkt mij vrij hoog.
Voor het zelfde geld was het een rustig bejaard echtpaar, maar helaas liepen jullie nu tegen een crimineel aan.

Ik weet het en hij weet het ook.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 11:25

toverpaardje schreef:

Mijn vriend heeft deze man absoluut niet agressieve benaderd!
Van binnen kookte hij vast, maar hij bleef harstikke rustig en beleefd.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:42

Sence schreef:

Nee dat weet ik niet meer.....ik heb het over meer dan 20/25 jaar geleden denk ik. Ik was toen nog vrij jong dus ik weet niet meer psies hoe het afgelopen is Bloos

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 11:45

Timbers schreef:
Sence schreef:

Nee dat weet ik niet meer.....ik heb het over meer dan 20/25 jaar geleden denk ik. Ik was toen nog vrij jong dus ik weet niet meer psies hoe het afgelopen is Bloos

Ah zo, jammer! (dat je het niet weet)
Mijn broer zei dat de MAXIMALE straf 2 jaar gevangenis is. Ik ben ontzettend benieuwd!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:38

Echt wat een idioot!
Mijn moeder had ook een keer een verhaal over bepaalde mensen, dat die mensen dan gewoon een deuk in je auto kunnen slaan op het dak he!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:57

Het valt me op dat er niemand reageert op het feit dat hij een wapen had?
Ik weet niet of het anders is bij jullie, maar in België is wapenbezit verboden. Dus daar zou hij hier al op gepakt worden.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:09

Haha inderdaad! Ik dacht dat het hier ook verboden was ja Clown

Dan ga je toch denken: Waarom heeft zo'n persoon dat bij zich?!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:10

Inderdaad moeshie, was ook het eerste wat mij opviel. Je vriend had inderdaad beter in de auto kunnen blijven zitten > ik vind onverantwoord rijgedrag ook niet echt een reden om ervoor uit te stappen, je krijgt er alleen maar heisa mee en schiet er zelf helemaal niets mee op. Tegenwoordig kan dat nou eenmaal niet: dan krijg je een grote bek of erger, zoals hier wel gebleken is.

Zal wel flink schrikken geweest zijn.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:13

Redrumfox schreef:
... en schiet er zelf helemaal niets mee op.

What's in a name... Huilen van het lachen ROFL

Zeer droog, maar kon het niet laten Haha!