Aangevallen door .... wespen/bijen !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Aangevallen door .... wespen/bijen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 22:13

Mijn god ik heb vandaag even de schrik van mijn leven beleefd.
Ik ben dus normaal gesproken helemaal niet bang voor wespen, bijen en andere stekenbeestjes. Als jij hun niks doet doen ze jou ook niks.
Nu was ik vandaag een wei van een kennis aan't afspannen (Sweety en Dinky mogen die gaan kaal vreten dus een extra draad vanonder voor Dinky) Kom ik bij de laatste 5 palen zie ik plots een gat in de grond net naast me.
Op hetzelfde moment hoor ik aan mijn linker oor Bbbzzzz ik denk nog das niks gewoon een wespje en dan pats zeker een steek of 2 in mijn nek.
Ik zat nog op mijn hurken dus mijn rug was bloot meteen voel ik ook mijn onderrug steken !!
Valt dat *** beest in mijn broek.
Uit alle macht probeer ik die uit mijn broek te krijgen en dat lukte gelukkig. Terwijl de andere rond mijn hoofd zoemde.
Ik vloog zeker 10m achteruit en bleef even staan. Ik dacht even op andem komen nest laten rusten en verder doen.
Maar nee ik zie dus echt een hele zwerm op me afkomen !!
Ze zaten verstrengeld in mijn haar dus ik gooi mijn petje af en veeg door mijn haar. Ik voelde ze zo steken op mijn hoofdhuid en achter mijn oren
Als een gek loop ik tot helemaal aant begin vd wei maar nog steeds achtervolgde ze mij !
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik steek de straat over en loop de oprit van die kenissen op waar mijn brommertje stond.
Oef veilig dacht ik want ik was zeker meer als 100m weg bij het nest en een straat ertussen.
Ik kijk naar onder en zie op mijn (gelukkig hele dikke) trui 3 wespen steken zo hard als ze kunnen !!
Ik sla ze af en ze beginnen weer rond mijn hoofd te zoemen en te steken. Echt ongeloofelijk gevleugelde pitbulls man !
Toen was de paniek me nabij echtwaar nog nooit heb ik zo iets meegemaakt !
ik ben die mensen hun garage ingerent en toen was ik eindelijk veilig.
Met trillende handen en de bibber in mijn benen pakte ik mijn gsm en belde snel mijn vriend.
Hij kwam me meteen ter hulp gesneld we wonen er nog geen 3min vandaan.
Toen ik hem eindelijk zag en vertelde wet er juist was braken de tranen uit ik was echt zo zo geschrokken
De sleutel van mijn brommertje zat in een jas die nog op de wei lag ik durfde er echt niet meer heen.
Gelukkig durfde mijn vriend die te gaan halen hij bleef wel uit de buurt vant nest.
Ik heb ook meteen die kenissen opgebeld want ze waren niet huis. Ze vonden het zo erg voor me. Ze zijn later op de dag zelf gaan kijken (op veilige afstand) en hebben de brandweer gebeld. Morgenmiddag komen ze het nest vernietigen of weghalen ik weet het niet juist.
Maar zo ist echt levensgevaarlijk dit nest was op nog geen 50m van de tuin van een gezin met 3 jonge kids !
Ik heb echt nog nooit van mijn leven meegemaakt dat deze beestjes zo aanvallen !
Ik vermoed dat ik ze agressief gemaakt heb door het inkloppen van de draad isolatoren in de paaltjes. Vermits ze in de grond zaten en trillingen in de grond best ver gaan.
Ze zagen er ook niet uit als gewone wespen ze waren kleiner dikken en niet zo smal int midden.
Gewone bijen waren het ook niet want ze bleven steken, en ik heb nergens angels zitten !
Eens thuis en van de 1ste schrik bekome belde mams voor de zekerhied de dokter. Ma die zei ook als ik niet in shok ging dat ik niet alergische was tja dat had ik intussen wel door. Koude kompressen mocht ik erop doen. Ik ben links in mijn hals zeker 3 a 4 keer gestoken, als ik mijn haar kam voel ik dat ik op mijn hoofdhuid ook op verscheidene plaatsen gestoken ben en mijn onderrug ook. De hele dag branden de steken al gemeen na
Volgende keer als ik een bij of wesp zie ben ik toch lopen denk ik.
Tja het was me weer een dagje
Huilen

amazone77

Re: Aangevallen door .... wespen/bijen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:21

heftig hoor brrrrr krijg er helemaal de kriebels van.
ik hoop voor je dat de pijn van de steken snel minder worden.
ben wel erg benieuwd wat voor soort het was.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 22:23

Ik weet niet of ze dat gaan vragen morgen ik ben er allesinds niet moet gaan werken.
Mocht ik het nog horen laat ik t zeker weten;

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:23

Waarschijnlijk grondwespen?

Sterkte, dit zijn ontzettende rotervaringen!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:24

Ach dat is schrikken ja! Ik ben zelf heel erg bang voor alles wat vliegt en steekt. Wat jij hebt meegemaakt is dus zo ongeveer m'n ergste nachtmerrie, en had niet meer rustig kunnen nadenken.

Sterkte met je steken Ach gut

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:30

Wat vreselijk eng zeg!
Ik weet wel dat wespen en bijen veel agressiever zijn als het gaat onweren of als er onweer geweest is.
Gelukkig is alles nog redelijk goed afgelopen, als je allergisch blijkt te zijn, kunnen de steken behoorlijk gevaarlijk zijn.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:52

Jeetje wat erg! Vind het nog knap dat je niet echt in paniek geraakt bent! Hoop dat je pijn snel minder wordt.

Vorig jaar is mijn hondje (J.R.) aangevallen in het bos door een kudde wespen die ook een nest in de grond hadden, denk dat mijn hond ook te dicht bij het nest in de buurt was geweest. Die beesten waren ook heel agressief (tegen iedereen), het nest zat vlakbij een wandel/fietspad in het bos.

Echt enge irritante beesten!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 00:56

He gets Scheve mond Stalgenoot was van de week ook aangevallen door 2 wespen, ze zat op d'r scooter, moest even op de hoek van 'n straat wachten en werd zo gestoken Scheve mond
Brr...
Beterschap er mee Lachen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 05:12

ik had het ook vorige week.
We waren op een klein eilandje op zoek naar appelbomen, de plek was overgroeid met brandnetels, bramen en ander onkruid, het stond meer dan een meter hoog en we moesten er recht doorheen. Zo stond ik nog even bij een boom te kijken, de twee mannen waarmee ik daar was stonden verderop. Ineens voelde ik twee pijnlijke steken en toen ik omkeek was het opeens een grote zwerm van bijen of wespen.
Ik heb het maar op een rennen gezet, de twee mannen hebben de beesten verder van me afgeklopt.
Omdat er een in mn haar zat hoorde ik nog steeds gezoem en toen raakte ik wel wat in paniek.
Zoiets is inderdaad wel een indrukwekkende ervaring....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:03

Als het bijen of wespen waren,dan heb je nog geluk gehad.
Ze kunnen wel 60km per uur vliegen als je pech hebt.
Ik ben een keer te paard achterna gezeten nadat er een bij tussen mijn stijgbeugel en het paard zijn buik kwam.
Ik ben galoperend weggegaan,en na vijf minuten was ik ze nog niet kwijt.Ik ben uiteindelijk door een man onder de tuinslang gezet die het had gezien.
De bijen die ons aanvielen waren van de buren,zij hadden 6 bijenkasten tegen ons erf aangezet,met de uitvliegkant naar de paarden.
Ze hebben ze ook meten moeten verwijderen.
Ook het paard is meermalen gestoken en is tegenwoordig erg bang voor gezoem.

Weet je al of het nest nu weg is?
En hoe zien de bulten er nu uit?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:14

Citaat:
Weet je al of het nest nu weg is?
En hoe zien de bulten er nu uit?

Namiddag ging de brandweer komen zeiden ze.
De bulten zijn nog wat rood het "branden" is wel nu jeuken ze enorm :s
Ja een ervaring was het wel.
Gog maar die buurman met zijn bijkasten das ook niet niks zeg !

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:19

Misschien kan je er carniflor opsmeren?
Een homeopathisch middel van VSM.
Dat helpt wel tegen de iriitatie.
Is er nog gif uitgezogen waar dat kon?

Ja die bijenkasten,de buren hadden bedacht dat ze kasten maar zo ver mogelijk achterop het erf moesten zetten,weg van hun huis.Wel fijn dat ze er ook bij nadachten dat het dan bij onze stallen stond Gestoord

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:28

Gatsie, wat een nachtmerrie Bloos!! Ik krijg hier echt de rillingen van! Ben zelf echt doodsbang voor wespen..

Sterkte met je bulten en logisch dat je de komende tijd wel even schrikt als je een wesp ziet Ach gut

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:34

Oh bah zeg nare beesten zijn het.
Zo heb ik eens onder het dak een wespennest gehad waardoor al die wespen in mijn kamer zaten. Uiteindelijk ben ik daar een tijdje niet meer gekomen, mijn vader is nog gaan kijken en ook bij hem kwamen er wespen op hem af, dus snel maar weer weg daar.
Enkele maanden later lag de meerderheid dood, gelukkig maar.
Veel sterkte zeg Ach gut en beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:43

Jeetje wat erg , ik zou van schrik in de eerste beste sloot gesprongen zijn denk ik .
Echt een erg iets dit zeg , wist niet dat dat echt zo kon een hele zwerm achter je aan .. Meestal las ik dat in van die stripboekjes of die winnie de pooh verhalen volgens mij Tong uitsteken
Maar sterkte hoor !

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:36

He bah, dat is wel eng zeg!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:43

Mij is het ook een keer overkomen bij de paarden. Ik stond in de stal en er kwam een hele zwerm op me af vliegen. Ik stond bij m'n pony in de box en die raakte ook compleet in paniek. Ik heb de deuren van de boxen opengegooid (ze lopen bij ons dan zo de wei in) en toen de paarden naar buiten renden, waren de wespen ook weg. De paarden waren buiten wel meteen rustig dus niet nog met 60 km/per uur achtervolgd Tong uitsteken.

Ikzelf ben toen op 3 plaatsen gestoken, was er al redelijk gevoelig voor toen. M'n hand was ongeveer 4 keer zo dik als normaal (gestoken in m'n pink) en mijn hele gezicht was opgezet (2 steken bij mijn wenkbrauw).

Ik was al wel vaker gestoken, maar dat kwam dan bijvoorbeeld doordat er een wesp in mijn broek zat die ik aantrok op het strand (in mijn ogen logisch dat ie me dan stak omdat hij zich bedreigd voelde).

Ben ook heel erg geschrokken toen en ik ben ook nog steeds bang voor wespen. Zodra er eentje vlak bij me begint te zoemen weet ik niet hoe gauw ik weg moet zijn (terwijl het hele voorval toch alweer 2 jaar geleden is!).

Wat nog schijnt te helpen is tandpasta op de plekken te smeren waar je gestoken bent. Ik weet alleen niet of dat een dag erna nog helpt. Bij mij hielp het trouwens sowieso niet echt Clown

Sterkte ermee!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:49

Heb het ook een keer gehad met wespen. Was in het bos en stapte over een oude boomstronk. Waarschijnlijk heeft daar een nest in gezeten en voelden ze zich aangevallen. Gelukkig ben ik toen maximaal 10 keer gestoken en alleen op m'n armen en benen, lijkt me echt heel naar als ze in je haar zitten of onder je kleren.
Er waren best veel andere mensen bij mij in buurt, maar ze moesten alleen mij hebben. Waarschijnlijk kunnen ze ruiken wie ze moeten hebben.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:44

Jeetje zeg, wat een verhaal. Ik zou echt compleet in paniek raken.
Gelukkig dat je niet allergisch bent, gaat het al wat beter met je? Die bulten zal je nog wel even voelen. Nou veel beterschap in ieder geval.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:49

Jeetje wat een levende nachtmerrie! Bloos!
Ik ben er wel lichtelijk allergisch voor en ben ook helemaal panisch als ik er maar eentje denk te horen/zien!

Hopelijk knap je snel weer op Ach gut

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:21

Iegh wat een rotbeesten hé?

Ik tilde laatst een emmer met water op,
zat er een wesp onder mijn oksel die ik dus vastklemde omdat ik die emmer optilde.
Ik wist niet dat wespen steken zo branden!
5 dagen later was het pas weer weg want ik kreeg een rode cirkel rond de beet.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:23

Pff dat is schrikken zeg! Vervelende r*tbeesten.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:31

Wat eng!!
Ik zou echt helemaal geflipt zijn.
Ik hoop dat je steken snel weg zijn!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:31

Daarom ben ik dus fobisch voor wespen en bijen.... Clown

Vooral in voorjaar en najaar zijn ze extra agressief, komt ook omdat ze doorgaans de winters (en nachtvorst voorjaars) niet overleven en niet 'zoveel' te verliezen hebben. Het zijn immers kamikazepilootjes Haha!

Gedurende de zomer wat milder, dan moeten ze 'werken' en hun voortbestaan garanderen.....maakt voor mij niks uit....ik moet die zelfmoordterroristen niet!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:21

hier ben ik dus altijd zo bang voor. Ik ben dus wel allergies ik zwel helemaal op en word dood ziek als ik ben gestoken. Hoe vaker is word gestoken hoe erger ik er allergies voor lijk te worden. Als dat met mij gebeurd kunnen ze me af voeren niet alleen van angs maar zoiets zou ik misschien niet eens overleven...