Probleempje...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarryM

Probleempje...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:21

Hallo allemaal...

Ik hoop dat hier iemand is die mij eventje kan helpen.. Mijn moeder en ik zijn een maand geleden naar de makro in amsterdam geweest. Daar stond op de parkeerterein een gratis ruitreparatie. Omdat wij een flinke ster in het voorraam hadden zijn we er naar toe gereden. Deze beste man vroeg ons naar onze autopapieren groene kaart en vertelde dat de reparatie vergoed werd en zo hebben wij dus deze laten uitvoeren. Nu een maand later ligt er een rekening op de stoep.. Na overleg met onze eigen verzekering betalen wij deze dus niet. Nu belde gister plotseling de man van de gratis ruitenreparatie dat onze verzekering zijn bedrijf niet erkend en dus de rekening niet vergoed. Deze meneer wil natuurlijk geld zien en eist van ons te betalen en dreigt anders een deurwaarder langs te sturen.. Nu vraag ik wat jullie zouden doen in deze situatie..?

jesito

Re: Probleempje...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:25

Hij heeft jullie papieren toch gecontroleerd en gezien dat het in orde is, want voor hem is dit toch zo ook een risico.
Heb je geen rechtsbijstand waar je dit kunt vragen.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:30

Ja hij heeft ook duidelijk gezegt dat hij het zou regelen met onze verzekering en dat hij het wel vergoed kreeg.. Dit bleek helaas voor hem niet zo te zijn.. Ik heb me er verder ook niet echt druk om gemaakt hoor.. Denk hoor gewoon eens wat een ander er over denkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:49

Misschien kan je even contact opnemen met je verzekering, die maken dit soort dingen vast wel vaker mee en weten waarschijnlijk wel wat je moet doen.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:33

Nouja onze verzekering zelf zegt NIET betalen.. Maar waarschijnlijk heb ik wel eerdaags de deurwaarder voor de deur..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:34

Ze dreigen alleen maar denk ik hoor.. Maarja, ik zou gewoon zeggen dat HUN het zouden regelen en dat het niet JOUW pakkie an is dat jouw verzekering niet betaald..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:42

Zoiets had ik vorig jaar ook !
ik wou gaan winkelen , kwam er een jonge naar me toe met zijn gladde praatjes.
Maargoed toch papieren achtergelaten ( ook zo dom Clown ) en m'n ruit laten maken , er zat een innieminnniesterretje in.
Kreeg even later ook een rekening thuis gestuurd , gelukkig heeft mijn verzekering het wel betaald..

Maar vindt dit echt smerige streken , ze vertellen dat ze het maken voor NIKS terwijl ze ondertussen er flink extra voor vangen !

ik zou op advies van je verzekering niet gaan betalen , die mensen moeten toch wel weten hoe je er mee aan moet?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:27

leonihuis schreef:
Nouja onze verzekering zelf zegt NIET betalen.. Maar waarschijnlijk heb ik wel eerdaags de deurwaarder voor de deur..

Vraag zwart op wit dat de verzekering zegt dat je niet moet betalen.
Sowieso staat er echt niet zomaar een deurwaarder op de stoep Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:09

Alleen erkende schade herstel bedrijven worden vergoed door de verzekeraar,
dus bv Carglass...
Maar je bent er nu dus mooi ingetuint, van mij zouden ze geen cent zien.
Ze hebben je immers foutief voorgelicht.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:14

Chiqa schreef:
Alleen erkende schade herstel bedrijven worden vergoed door de verzekeraar,
dus bv Carglass...
Maar je bent er nu dus mooi ingetuint, van mij zouden ze geen cent zien.
Ze hebben je immers foutief voorgelicht.

En dan nog moet je ervoor verzekerd zijn....
Zit niet in iedere standaard polis.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:22

Zo heftig, dat wist ik niet.
Volgens mij de TS dik genept!
Maar dat moet toch niet zomaar kunnen?

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:35

nou ja ik ben ook gewoon een punt dat ik zeg die kerel fluit maar naar zen centen... Hij heeft het zo gezegt klaar uit.. Dus het is nu gewoon zo wie trekt er aan het langste eind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:35

Hoe groot was het gaatje in het raam eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:13

Het is voor een bedrijf behoorlijk prijzig om een deurwaarder op je af te sturen, dat doen ze echt niet zomaar voor zo'n banketstaaf rekeningetje. No worries, maar blijven communiceren, voet bij stuk houden.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 11:58

ja het was wel een gaatje van 1 cm doorsnee denk ik.. Hij heeft zelfs nog gezegd dat als we ons er aan blijven irriteren dat hij er een nieuw raam in zou zetten en dat hij het eigenrisico betaalde.. Al met al heeft hij zichzelf niet het geld aangepraat maar zichzelf in de vingers gesneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:45

leonihuis schreef:
ja het was wel een gaatje van 1 cm doorsnee denk ik.. Hij heeft zelfs nog gezegd dat als we ons er aan blijven irriteren dat hij er een nieuw raam in zou zetten en dat hij het eigenrisico betaalde.. Al met al heeft hij zichzelf niet het geld aangepraat maar zichzelf in de vingers gesneden

Gaatjes ter grootte van een euro worden namelijk kosteloos gemaakt en wordt vaak om die reden niet eens opgegeven aan de verzekering.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:36

zijn probleem.. je kan niet ineens geld vragen voor een dienst die je gratis hebt aangeboden.. alleen wanneer jij getekend heb voor het bedrag wanneer je verzekering het niet vergoed, mag hij je die rekening toe sturen..

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:40

Nou gelukkig zijn wij altijd heel erg voorzichtig met het zetten van handtekeningen dus die staat er niet onder...