Het gaat gewoon niet meer samen; mijn zusje & ik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Het gaat gewoon niet meer samen; mijn zusje & ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:01

Ik moet het gewoon even kwijt, ik weet het namelijk gewoon niet meer.
Mijn zusje en ik kunnen gewoon niet goed met elkaar overweg en ik word er helemaal gek van.

Vroeger konden we altijd goed met elkaar omgaan, samen spelen ect, afentoe ruzie maar dat hoort erbij. De laatste jaren zijn we ouder geworden [ik ben nu 17, zij is 14] en het gaat gewoon niet meer.
We zijn zoooo verschillend, ik doe VWO 6, zij zit in de 2e kader en is dyslectisch. Kwa interesse is ook alles anders ik ben gek op paarden, heb er zelf 1, zij zit alleen maar achter MSN en verder heeft ze geen hobby's.

Sinds ze is gaan puberen is ze vreselijk veranderd en altijd chagerijnig, er kan geen normaal word vanaf, ze gebruikt mijn spullen, als ik tegen haar praat loopt ze weg, ze doet amper wat thuis en naar mijn moeder vind ik haar soms echt asociaal.
Ik kan ook wel aardig uit de hoek komen, wat volgens mijn vader de rede was dat ze zo doet. Maar ik doe nu normaal en ik zie geen verschil, ik heb vanalles geprobeerd [negeren, praten, samen iets leuks doen ect]maar niets helpt. Ze doet alleen normaal als we op vakantie zijn, dan heeft ze niemand anders[ik deel dan ook een hotelkamer met haar en dan gaat het super]. Zodra we weer thuis zijn ontploft de bom.

Ik krijg vaak de schuld als er iets is, aangezien ik de oudste ben en beter moet weten. Dit zeiden mijn ouders ook toen ik elf was, dus dat veranderd niet. En ik krijg ook de schuld omdat ze alles doet als mijn ouders er niet zijn, of achter hun rug om. ' Ik moet me er niet mee bemoeien ' krijg ik dan te horen, helaas voor hun word ik echt boos op haar als ze zo tegen mijn moeder doet of als ze het weer voor elkaar krijg om een uur later naar bed te gaan. Dit hoefde ik vroeger echt niet te proberen!Ik snap niet dat mijn moeder dat pikt, aangezien mijn zusje over haar heen loopt.

Als ik op de pc zit word ze boos omdat ik volgens haar de hele tijd erachter hang[wat overigens niet zo is], als ze er dan achter zit[dat is het eerste wat ze vraagt als je thuiskomt; mag ik? geen eens hoi ofzo] is ze er na 3 uur nog niet vanaf. En als ik dan vraag of ik straks weer mag krijg ik een grote bek.

Net als vanochtend, pakt ze een haarproduct dat van mij is, dus ik vraagt wat ze gaat doen. Gebruiken zegt ze, ik zeg dat ze eraf moet blijven aangezien het van mij is en omdat het niet op droog haar werkt. Vervolgens vraag ik of ze het vaker zomaar gebruikt; nee... 2 keer. Dus ik pak het af, zet het weg en ga naar school. Kom ik net thuis, staat het flesje open op de kast, heeft ze het gewoon gepakt zodra ik weg ben gegaan.

Ik word hier zo gek van, dat het me helemaal opvreet van binnen. Elke dag zijn er wel dingen en hebben we ruzie[gelukkig gaat het ook weleens goed, maar dat word ook steeds minder].
Praten met haar helpt niet, ook niet met mijn ouders. We hebben al zo vaak met elkaar rond de tafel gezeten en dan word er alleen naar mij gekeken, maar ik weet ook niet meer wat ik ermee moet.

Als ze een week logeren is bij oma of een vriendin is het heerlijk thuis. Ik kan zowiezo goed met mijn ouders om gaan, en als er iets is is mijn zusje de rede.

Dus ben ik nou echt de enige? Ik weet het gewoon niet meer.

Nell_

Re: Het gaat gewoon niet meer samen; mijn zusje & ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:05

hoe herkenbaar Ach gut Ik kan ook niet zo goed opschieten met zusje van 15 (Ik ben 19)
Wij hebben ook altijd ruzie, en ze pakt dingen van me zonder te vragen (Helaas heb ik ook nog zo'n zusje van 18 Sigaar )
Dingen waar wij vroeger straf om kregen pikt mijn moeder nu allemaal!

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:07

Nee je bent zeker niet de enige!
En omdat je zusje nog jonger is, en flink zit te puberen kan het straks gewoon weer allemaal lekker normaal zijn. Lachen Hier kun je (in mijn ogen) nu toch niet veel aan doen. Dat hoort gewoon bij het puberen.
Ik heb zelf een oudere zus, ze is 23 en ik ben 21. Wij zijn echt elkaars tegenpolen en het gaat gewoon nog steeds niet goed tussen ons 2. We kunnen wel kletsen en doen. Maar als ze langer dan 2 dagen thuis is, (ze woont op kamers) dan gaat het alweer fout! En nu ben ik echt niet zo flauw om te zeggen dat het steeds haar schuld is als we ruzie krijgen, maar mijn zus is iemand die houd van discussieren, confrontaties aangaan en vooral zich met mij bemoeien.
Nu heb ik zoiets van, achja ik kijk over 5 jaar nog wel verder. Clown Misschien zit er dan weer een stukje verbetering in. Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:08

Heerlijk die pubertijd he?

Mijn broertje van 17 is ook helemaal omgeslagen. Het komt door de hersentjes en hormoontjes. Waait vanzelf over

(hoewel ik er geen last van hem, woon heerlijk op mezelf Haha!)

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:09

ik herken dat ook maar ik heb alleen een broertje inplaats van een zusje. Hij is 14 en ik 18. Maar oo wat is hij irritant, luisterd nooit, doet precies het tegen over gestelde van wat me ouders zeggen! Echt niet leuk!!:S

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:11

Gelukkig ben ik niet de enige!
Mijn vriendinnen hebben ook wel problemen met hun zusjes/broertjes maar niet zo erg als wij 2.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:18

o echt zo herkenbaar Boos!
ik heb alleen een broertje van 14 . echt erg aan het puperen
verschrikkelijk.
presies zo als jij het zegt zo gaat het bij ons thuis ook
en ik woord er ook gek van

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:19

Zo vreselijk herkenbaar.
Mijn zusje en ik schelen maar een jaar, hebben dezelfde hobby's maar konden het ook nooit vinden samen. Behalve als mijn ouders een weekeindje weg waren, of als we idd op vakantie waren.
Gewoon negeren is het beste, spullen wegzetten, je niet verlagen tot haar niveau en maar bedenken dat ze in de pubertijd zit. Ze weet niet beter Vork.

Ik woon nu op kamers en mijn zusje heeft met haar vriend een huis gekocht (de burgelijkheid ten top natuurlijk) en nu gaat het beter, we zijn nog geen vrienden, hebben elkaar niets te vertellen, maar we maken geen ruzie meer...

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:30

Nou ik vind me precies in dit verhaal!
Ik heb een zus van 18 jaar. die heeft een vriend enzo. zij mag echt alles. van 's morgens tot 's nachts weg gaan enzo. ik ben 16. en ik mag echt amper iets van me ouders. als ik weg ga moet ik zeggen waarheen enzo. :S. echt niet meer leuk

mijn zus jat alles van mij me make up enzo. en allemaal dingen die zij leuk vind. en vraag ik haar erna zegt ze van heb ik niet gezien kijk ik op haar kamer vind ik alles wat ik kwijt ben. heeft zij ruzie met me ouders word alles op mij afgekuurt. eerst me moeder dan me zus en dan me vader en ik moet het maar allemaal pikken. En oke ik ben niet de braafste doe genoeg dingen fout maar dat is ook allleen maar omdat me ouders me niet begrijpen het enigste dat ik wil is hier thuis begrepen worden en geen ruzie hebben en toch heb ik het elke dag. mijn zus en ik zijn ook allebei heeeel verschillend ik hou van paarden en crossmotors zij van weet ik veel computer en tv. zij is echt een deusje. ik ben liever buite bezig en druk zij is saai zit binnen enzo.
soms lijkt het echt de enigste oplossing om gewoon weg te gaan uit huis dat je daar vanaf ben en ik moet zeggen dapnik dat als mijn zus weg is vind ik het ook heerlijk in huis dan kan ik eindelijk eens praten met me ouders zonder dat ik er ruzie mee krijg. en zeggen wat ik ervan vind hoe zij thuis is enoz. dan luisteren ze en anders komt mijn zus er toch tussen staan roepen. maar ja me zus doet alles goed en ik alles fout dus waarom krijg ik niet alle schuld zij heeft havo gehaalt enzo. en ik maar net vmbo. dus me zus is beter.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:34

pff echt herkenbaar
heb een broertje van 16, ook dyslectisch en ook nogal mn tegenpool, en hoor precies hetzelfde van mn ouders als jullie
blijkbaar is het redelijk normaal:P

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:35

Ik had vroeger altijd ruzie met mn zusje thuis en geen scheldpartijen maar ook echt vechten waarbij ik me inhield omdat ik ouder,5 jaar,en wijzer moest zijn.
Nu kom ik uit een 1 ouder gezin en mijn moeder moest veel werken.
Ik was 15 toen ik verkering kreeg met mn vriend en vanaf die tijd was ik heel weinig thuis eigenlijk nooit.
Uiteindelijk is ze uit huis geplaatst omdat ze een gevaar voor zichzelf was,lees ze ging om met loverboys en ze was niet meer te houden.
ik ben op mn 17 de gaan samenwonen en nu is ze 16 en nu pas kunnen we echt door 1 deur maar nog niet langer als 4 uur hoor Vork .
Ze woont nog steeds niet helemaal thuis,zit een heel verhaal achter.......,maarik hoop nog steeds dat het ooit helemaal goed komt....

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:38

Herkenbaar! Nagelbijten / Gniffelen
Mijn zusje word over 9 dagen 14, ik word over 2 maanden 16. Scheeld dus niet veel. Thuis hebben we ook altijd ruzie.
Maar zoals gezegt, op vakantie gaat het meestal allemaal goed.
Zij denkt dat ze alles beter kan, ze zit in 2 Havo en ik doe 4 Vmbo-k.
Dus daar hebben we vaak ook gezeik over dat ik volgens haar ''dom'' ben. Boos!
Echt heel erg vervelend. Als ik op vakantie vriendinnen heb, wie moet er altijd weer perse meedoen?
Juist, me zusje. Omdat ze zelf nooit iemand zoekt, ik moet altijd alles voor haar doen.
Als me ouders een avondje weg zijn, ontploft de bom! Nagelbijten / Gniffelen Het hele huis word op stelten gezet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:38

Weetje.. ik kan me jouw zus eigenlijk ook wel begrijpen. Jouw zus is aan het puberen en wil gewoon op eigen benen staan.. lekker laten gaan. Ik kan me zomaar voorstellen dat het voor je zus net voelt alsof je een 'tweede moeder' (waarschijnlijk onbewust) bent. Jij hoeft haar niet te vertellen dat ze dingen in huis moet doen of zich moet gedragen, je bent haar zus Lachen.

Mijn tip: laat haar lekker gaan en het lekker zelf uit laten zoeken, máár laat haar dan ook voor de consequenties opdraaien die haar daden teweegbrengen Lachen. Doet ze niks in huis, prima, maar jij doet het ook niet en dus blijft het liggen!

Niet overal tegenin gaan, dát is juist leuk en aantrekkelijk Knipoog.

Jouw spullen zijn van jou en daar heeft ze vanaf te blijven! Zeg tegen je moeder dat ze je spullen pakt en draai je kamer op slot als je weg bent (probleem opgelost *LOL*

Dat zij nu andere dingen mag heeft er ook mee te maken dat de wereld veranderd, vergeet dat niet Knipoog.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:41

Ik heb het ook gehad met mijn zusje.. En niet zo'n beetje ook, we sloegen elkaar rustig de hersenen in (maar hadden een kwartier later weer vrede). Hamer

Op mn 18de ben ik het huis uitgegaan.. Toen is er wel wat veranderd, maar toen ik met mijn moeder en zusje op mijn 20ste 5 daagjes naar Parijs ging barste op dag 4 toch de bom weer.. Moet eerlijk toegeven: ze ontwikkelt zich Haha!
Ze gaf eerlijk toe dat het haar schuld was en dat ze het alweer een paar dagen uit zat te lokken (waarop ik heel wijselijk niet reageerde tot ze op dag 4 dus echt een stap te ver ging..).

Inmiddels gaat het leuk! Zo af en toe doen we wat samen (de stad in, etentje en biosje of sauna-arrangement), maar omdat we niet echt direct bij elkaar in de buurt wonen (toch 50autominuten) is het gedoseerd. Bovendien; we verschillen echt als dag en nacht Tong uitsteken Je hoeft ons nog steeds niet een week een kamer te laten delen en op elkaar aangewezen te laten zijn.. (dan komen er toch steeds weer meer irritaties boven) Tong uitsteken
In mei dit jaar ben ik met haar en mn moeder een week naar Kreta geweest en dat ging eigenlijk super! Go jij! Go jij!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:48

Herkenbaar. Bij mij thuis was het precies hetzelfde. Enerzijds heeft het natuurlijk te maken met de pubertijd. Want die leeftijd hebben jullie.

Anderzijds kan het ook te maken hebben met het niveauverschil.

Oplossingen zijn er niet / nauwelijks. Zoals je zelf zegt, niks werkt. Negeren, je er niet druk over maken is het beste. Maar dat is soms best lastig.

Over een aantal jaar, als jullie beide wat ouder zijn, gaat het vast beter. Ja

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:45

Trouwens, ze heeft bijna nooit ruzie met mijn vader, volgens mij is ze een beetje bang voor hem Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:54

Ik heb het ook gehad met mijn zusje.. Altijd ruzie! We konden van elkaar gewoon helemaal niks hebben.. Toen vond ik altijd dat zij het deed en ik vond ook altijd dat ik de schuld altijd kreeg, maar achteraf weet ik wel dat we het beide deden. Ik gunde haar niks, zij gunde mij niks en echt om álles kregen we ruzie.. Vork
Nu we beide het huis uit zijn en wat ouder en wijzer gaat het prima! We sporten zelfs samen en rijden altijd samen als we ergens heen gaan qua familie..
Nog steeds zijn we enorm verschillend. Mijn zusje is al getrouwd toen ze net 20 was, is heel aanhankelijk naar dr man, kan niet alleen zijn en is totaaaal niet ambitieus. Ook kan ze klagen over dingen waarvan ik denk mens, maak je niet zo druk.. Verder praat ze heel veel en heel graag over dr werk en dan gaat ze er zo uitgebreid op in dat ik halverwege én de draad kwijt ben én het me niet meer boeit. Bloos
Ik ben veel korter van stof, ben nog druk aan het studeren, woon op mezelf, ben heel zelfstandig en geniet van mijn vrijgezellenbestaan Knipoog
Totaal verschillend dus, maar nu gaat het goed. Mijn ouders hebben diezelfde verschillen een beetje. Ik ben precies mijn vader, mijn zusje is precies mijn moeder, maar ja opposites attracts he Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:00

Mijn zusje is precies t zelfde, nu 13 en een regelrechte nachtmerrie, ze schreeuwt en snauwt tegen me moeder en me stiefvader kan niets goed doen. me moeder smeert elke ochtend haar brood, zet haar ontbijt neer, geeft haar geld, en roept vanaf 7 uur tot kwart voor 8 dat ze der bed uit moet komen, als ze vervolgens te laat haar bed uit komt snauwt ze tegen me moeder dat het haar schuld is. ze is zo verschrikkelijk ondankbaar, over het opruimen maar niet gesproken, ze doet nooit wat in huis, en haar kamer is een ravage, ik heb het eens opgeruimd, een dankjewel kon er niet vanaf, ik ruim het huis van boven naar beneden op en nog doe ik het altijd fout. als ik er wat van zeg is het ach ze is nog zo jong, maar als ze in het weekend tot 3 uur op de computer zit (ja nacht mensen) is het "ach ze is al 13"

Mijn stiefvader heeft het zwaar, elke dag als hij thuiskomt gaat hij eerst naar me zusje vragen hoe haar dag is geweest, hij word afgeblaft en daarna komt hij het aan mij vragen, me stiefvader heeft alleen mijn en mijn moeders foto in zn portomonee en toen de makelaar beneden zat en ik kwam naar beneden zei hij : dat is mijn dochter Haha! waarop mijn zusje volgde en toen zei hij: dat is de dochter van me vriendin.

zo erg heeft ze het zelfs gekregen...

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:01

erg herkenbaar maar dat heb je al tig keer gehoord:

Jullie zitten allebij in een periode dat je jezelf ontwikkeld en vormt, jullie passen nu niet bij elkaar door de andere intresses.Ik denk dat je niet uit alle macht moet proberen het met elkaar te kunnen vinden.
Pak één van je ouders eens appart en praat er over, je zegt dat dt niet gaat, maar probeer het dan even zonder je zusje. Print desnoods je openingpost uit en geeft het aan één van je ouders met de boodschap hier zit ik mee en het is voor mij een groot probleem.

Mijn zuster en ik maakte elkaar vroeger ook af, zij beet in mijn rug en ik sloeg haar de lucht uit de longen. We dreven elkaar tot het uiterste. Sinds dat ik het huis uit ben gaat het perfect we zien elkaar niet heel veel maar we zijn altijd blij elkaar te zien. We doen leuke dingen, maar hebben verder niets gemeen. Zij heeft een losbandig leven en ze ziet wel wat de dag haar brengt. Ik hecht juist waarde aan een vast en gestructureerd leven. Ook de hobby's zijn heel anders.
Helaas hebben wij in ons gezin gezien hoe het is als een belangrijke schakel in het gezin wegvalt. Het komt erop neer dat we blij zijn dat we elkaar nog hebben. Dit heeft ons zeker closer gemaakt.

Mijn advies, hou vol hahaha hoe moeilijk het ook is, ze komt vast ooit uit die pubertijd en dan zul je zien dat ze een stuk makkelijker wordt.

Succes

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:30

Ook ik herken het! Vroeger speelden mijn zusje en altijd samen en dat ging prima! Maar toen zij 12 en ik 14 begon het mis te gaan. De hele dag katten, elkaar niks gunnen, elkaars kleren en makeup pikken, en op elkaars kamers rondsnuffelen en overal een drama van maken. Mijn moeder is vaak echt gek van ons geworden. En dit heeft jaren geduurd.. Toen zij 18 en ik 20 was is het zomaar opeens langzaam beter gegaan. Toen ik op mijn 23ste op mezelf ging wonen is dat alleen maar beter geworden en nu zijn we dikke vriendinnen Haha!

Ik kan niet zeggen wat je hieraan kan doen. Probeer je er niet teveel van aan te trekken, en misschien komt het bij jullie ook nog wel goed!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:29

geloof me het kan erger.

Mijn broertje en ik verschillen ook 4 jaar ik ben de oudste.
Maar hij mocht letterlijk alles en ik niks.
Zolang ik me herinner was hij al het lievelingetje, kreeg alles, kleding, speelgoed, noem maar op. Ik kreeg niks, kreeg kleding van vriendinnen en en familie die vonden dat ik er niet zo bij kon lopen.(zelf van de basisschool is er wel eens gezegt dat ik toch echt normale kleding moest hebben en dat vind ik eigenlijk best wel erg dat het zover kwam) Verdrietig
Ik was geen kleding waard volgens mijn ouders want ik maakte toch alles maar kapot.. Ja ik werd wel eens vuil als ik bij de paarden was, en omdat ik thuis toch alleen maar afgesnouwd werd zat ik altijd wel tussen de dieren op de boerderij waar mijn verzorgshet stond. Zelfde geld voor speelgoed. Hij hoefde nooit wat op te ruimen of af te wassen, dat was mijn taak hoefde hij niet.
Op te laat thuiskomen stond de volgende dag huisarrest, dus als ik te laat was had ik huisarrest, lijkt me normaal, maar als hij te laat was, (en dan heb ik het niet over die 20 min die ik wel es te laat was maar over een paar uur) en meneer mocht de volgende dag vrolijk naar buiten. Als ik er wat van zij was het niet zo.
Hij pikte geld van me moeder maar natuurlijk kreeg ik daar de schuld van. Hij pakte zijn spaargeld en dat had ik opeens ook zogenaamd gejat, en ik was niet eens thuis die dag. Boos! Boos! Boos!
Maar vergeleken met zijn pubertijd viel dit alles nog wel mee, hij deed waar ie zin in had, zijden mijn ouders daar bij hoge uitzondering wat van gooide hij rustig een raam in, kieperde de tv kapot, gooide alle bloempotten van het venster en ga zo maar door, het hield maar niet op. hij werd van 4 scholen afgekikt en mijn ouders vonden dat dat aan de scholen lag, want hun Fritsje, nee die doet dat soort dingen niet. Koe
Het is een paar keer gebeurt dat ie wat had uitgevreten en dat de politie naar huis zou bellen en dan knipte ie het snoer van de telefoon door.
Uiteindelijk heeft jeugdzorg zich ermee bemoeid en mijn ouders ongeveer gedwongen mijn broertje op internaat voor ontspoorde jongeren te doen. Daar hebben ze hem weer "normaal" gekregen.
En nu is het echt een leuk jong, ik woon nu op mezelf en soms komt ie langs, blijft soms slapen als er een feest ofzo is en we kunnen echt onwijs met elkaar lachen. Dus er is nog hoop.

(ene ik heb niks overdreven als ik na ga denken komen er vast nog meer dingen naar boven en nee ik heb het niet echt leuk gehad bij mijn ouders) Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:36

Echt heel erg herkenbaar.
Mijn broer en ik hadden ook altijd ruzie. Hij is 2 jaar ouder dan ik. Ik kreeg ook altijd overal de schuld van, omdat hij het altijd achter mn ouders rug omdeed en achterbaks was en in hun gezicht poeslief deed.
Inmiddels ben ik 26 en hij 28 en gaat het al veeeeel beter. We hebben nog wel eens onze dingetjes, maar dat stelt vaak niks voor.
Mijn ouders hebben inmiddels ook toegegeven dat ik vaak de schuld kreeg omdat ik niet zo moeilijk deed. Lekkere reden, maar ach... het is ze vergeven.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat wanneer jullie ouder zijn het allemaal wel weer goed komt.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:38

Mijn thuissituatie is ook bagger, maar mijn broertje is veel jonger (10 en ik 16) Hij kan me soms ook het bloed onder de nagels vandaan trekken en met sommige opmerkingen kan hij me echt tegen het zere been schoppen. Maar ik zag laatst een aflevering van Grey's anatomy waarin een zwarte en aziatische dokter, een blanke man met een hakenkruis op zijn buik moesten opereren. Zoals zij zei: ''I am rising above, rising above it all. Do not disturb me in my rising'' En dat is nu ook de richtlijn waar ik me aan probeer te houden. Boven de situatie uittorenen, rustig blijven.

Ik weet niet hoe het met jou toekomstplannen, zit maar als ik klaar ben met HAVO ga ik naar groningen, en eerlijk gezegd ben ik niet van plan ooit nog naar hier terug te gaan Nagelbijten / Gniffelen En van die gedachte wordt ik immens gelukkig Pling

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:40

Ooh, dit is precies de situatie waar ik nu in zit, alleen ben ik 15 en is mijn zusje bijna 13. Wist ik maar hoe ik dit moet oplossen, echter is het bij mij nog een stuk ingewikkelder aangezien er nog wat meerdere dingen spelen Nagelbijten / Gniffelen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:47

Heel herkenbaar.. Ik heb dan geen zusje, maar een broertje van 15 die onwijs aan het puberen is. Lips are sealed
Hij kan onwijs agressief reageren naar mij of mijn ouders toe, heeft overal scheit aan en laat echt álles achter zijn reet slingeren.. Daarbij is hij ook enorm uitgekookt en draait altijd alles zó dat ik op mijn kop krijg.. Scheve mond Hij doet alleen aardig wanneer het hem uitkomt, jat geld en spullen van me en als ik een keer tegen hem ben uitgevallen, smeert hij zeep of aftershave op m'n tandenborstel! Gestoord

Hoe moeilijk het soms is, ik zou gewoon proberen om te laten weten dat je hier niet blij mee bent, door je zusje te negeren als ze vervelend doet, en gewoon vriendelijk doen als zij dat ook is. Met negeren bedoel ik dan ook écht negeren, net zolang totdat ze normaal doet.
Verder een slot op je slaapkamerdeur, al je spullen in je slaapkamer en je deur dus op slot doen als je niet thuis bent!

Succes ermee, weet precies hoe je je voelt.. Ach gut