'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:25

Grr, ik kan er soms zo boos om worden.
Ben je vegetarier, kijkt men je raar aan. Dat terzijde, beginnen ze een heel verhaal dat het nergens op slaat. Oke, zal allemaal wel. Maar dat zijn altijd mensen die er niks van weten. Ze weten niet hoe die dieren echt leven. Nou, daarom eet ik dus geen vlees. En hun blijven maar volhouden dat 'dat allemaal best wel meeval' en dat 'het toch niet helpt als alleen jij vegetarier bent'.
Nou, wat ga ik er op vooruit dat ik vegetarier ben? Ik hoef me iig niet schuldig te voelen dat er ergens hier in NL vele dieren in kleine hokjes zitten, afwachtend tot ze dood op mijn bordje liggen.
Ik hoef me niet schuldig te voelen dat die dieren lijden voor mijn eetlust. Ik hoef me geen dierenmoordenaar te voelen.

Ik wil hier dus niet mee zeggen dat mensen die vlees eten slecht zijn. Helemaal NIET!
Ik wil alleen zeggen dat veel mensen te weinig weten over het lijden van die dieren, en ze dan ondertussen wel denken en zeggen dat ze alles weten. Grote mond, blabla.
En ik vind het laf dat die mensen totaal geen respect hebben voor mijn keuze om geen vlees te eten. Ze kijken je minachtend aan en voelen zich beter dan jou. En dát vind ik dus zo laf, matig gewoon.

HET FEIT DAT ANDERE MENSEN GEEN RESPECT HEBBEN VOOR JOUW KEUZES! Daardoor verzinnen ze dus allerlei smoezen om hunzelf gelijk te geven, oa dus die smoes dat het toch niet uitmaakt dat 'allleen' ik vegetarier ben.
Goed, ik ga er maar niet op in. IK weet tenminste dat het aaantal vegetariers elk jaar flink toeneemt..

Maargoed.
Nogmaals, ik heb niks tegen vleeseters. Alleen dat SOMMIGE een grote mond hebben terwijl ze er niks van afweten en dat ze mijn keuzes afkeuren.. Alsof vegetarier zijn verboden is.. Scheve mond

LovingTweety

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:31

Waar je je druk om kan maken.

Zoals jij je stukje schrijft voel ik me dus aangevallen omdat ik vleeseet.
Ieder zijn ding. Jij eet geen vlees en doet miss iets wat minder diervriendelijk is (onbewust) ik eet wel vlees en doe misschien iets wat wel diervriendelijk is (ook onbewust of bewust.). Lekker iedereen laten gaan en kweek een olifantenhuid.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:33

Ik maak me er niet druk om, maar soms word ik het wel zat om het zo vaak te horen.. En zoals ik zei;gaat het om SOMMIGE mensen die vleeseten.
En ookal zijn ze nog zo vervelend, ik heb heus niks tegen vleeseters. En daarom vind ik het zo matig dat SOMMIGE vleeseters er dus blijkbaar wel moeite mee hebben dat sommige mensen géén vlees eten..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:35

Idd LovingTweety, voel me ook aangevallen als carnivoor. Als TS vegetarier wil zijn, dan doet ze dat maar. En die verhaaltjes, tja daar ken ik er zat van.

Even tussen haakjes, enig idee wat voor dierlijke producten verwerkt zitten je je naam en je ava, TS?
Laatst bijgewerkt door Onali op 02-10-08 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:35

Weet je dat ook veel mensen afkeurend reageren omdat ze op de één of andere manier het gevoel hebben zichzelf te moeten verantwoorden? Je kan gewoon rustig uitleggen waarom jij wel of niet de keus hebt gemaakt en dat jij er een goed gevoel bij hebt. Dat iemand anders daar anders mee om gaat is zijn of haar keuze. Ik zou het me in ieder geval niet persoonlijk aantrekken. Tenzij je doel is om wél verschil te gaan maken in dierenleed, dan zal je toch wat meer actie moeten ondernemen om dat voor elkaar te krijgen. Dan ben ik het zelfs eens met vleeseters dat het 'toch niet helpt'. Dus het hangt er ook vanaf wat je doel is van het vegetariër zijn. Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:36

Tuurlijk, snap ik ook wel. Maar er zijn altijd dingen waar je je aan kan ergeren. Ik heb geen maatje 38 en sommige mensen denken dat je dat niet doorhebt door het nog even te zeggen. Of te vragen of ik ziek ben omdat ik zo wit ben.
Gewoon een olifantenhuidje kweken.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:36

IndianLady schreef:
Idd LovingTweety, voel me idd aangevallen als carnivoor. Als TS vegetarier wil zijn, dan doet ze dat maar. En die verhaaltjes, tja daar ken ik er zat van.

Even tussen haakjes, enig idee wat voor dierlijke producten verwerkt zitten je je naam, TS?

Ow ja, dat weet ik heus wel.

Maar je hoeft je heus niet aangevallen te voelen.. Knipoog
Ik denk dat ik me dat eerder moet.. Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:37

_Aise_ schreef:
Weet je dat ook veel mensen afkeurend reageren omdat ze op de één of andere manier het gevoel hebben zichzelf te moeten verantwoorden? Je kan gewoon rustig uitleggen waarom jij wel of niet de keus hebt gemaakt en dat jij er een goed gevoel bij hebt. Dat iemand anders daar anders mee om gaat is zijn of haar keuze. Ik zou het me in ieder geval niet persoonlijk aantrekken. Tenzij je doel is om wél verschil te gaan maken in dierenleed, dan zal je toch wat meer actie moeten ondernemen om dat voor elkaar te krijgen. Dan ben ik het zelfs eens met vleeseters dat het 'toch niet helpt'. Dus het hangt er ook vanaf wat je doel is van het vegetariër zijn. Knipoog

Jep je hebt gelijk hoor. Maar iedereen zijn ding toch, moet ik me dan perse verklaren waarom ik vegetarier ben. En als ik dat WEL doe, zijn ze het er toch niet mee eens Scheve mond

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:39

Mensen blijven mensen en moeten altijd wat hebben om iemand anders af te zeiken. Ik zou proberen er niet teveel waarde aan te hechten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:39

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat jij je niet in jouw keuze geaccepteerd voelt. Immers probeert iedereen op jou in te praten...

Ik heb dat een beetje met kinderen krijgen: Mijn verloofde en ik willen geen kinderen, dat weten we nu al zijn we jong. Niemand lijkt ons echter daarin te accepteren en iedereen beweerd maar dat we het toch wel krijgen, dat het erbij hoort, bla bla bla....zwaaaaaaaar irri!

Meid, trek je er niks van aan, jij hebt je principes en je reden ervoor, das helemaal prima...!
(wel moet je er tegen kunnen als mensen je dan gaan pakken op je leren schoenen

Ik eet overigens wel vlees, maar (bijna) alleen wild wat mijn vader heeft geschoten of dat wat mijn vader rechtstreeks van de boerderijen hier in de omgeving heeft (hier wordt veel zelf geslacht of men laat het slachten). Van wild en beesten die mijn vader koopt weet ik tenminst dat ze een goed leven hebben gehad. Ik weet echter dat niet iedereen die optie heeft en heb er dus niks op tegen dat mensen hun lap vlees uit de supermarkt halen, immers wil ik hun hun lapje vlees niet misgunnen,waar het ook maar vandaan mag komen...

En ik draag ook vrolijk leren schoenen, heb een mooi rijzadel van het beste leer, mooie rijlaarzen uit kalfsleer... Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:41

Is gewoon je eigen keuze, reden mag je ook zelf weten.
Je er niets van aantrekken wat anderen vinden!

Ik ben geen vegetarier, vind wel dat iedereen een keer
verplicht in varkens stallen etc. moet gaan kijken en
verplicht het slachthuis moet gaan bezoeken, en uiteraard
ook een keer goed naar het transport moet gaan kijken.
Dan weet je tenminste wat je eet!
(Ik weet wat ik eet, ben echter geen vegetarier, maar probeer
bewust minder vlees te eten, en op te letten wat ik koop.
Maar ook ik vergrijp me wel eens aan een hamburger! van die
fabrikant met de grote M)

edit:
het helpt wel degelijk als jij vegetarier bent!
Net zo goed als dat het helpt dat je oplet wat je koopt, al
is het misschien iets duurder.
Wat de consument vraagt wordt geleverd! En als wij niet
meer willen betalen voor ons lapje vlees, gaat de massa
productie gewoon door.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 02-10-08 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:41

Adil18 schreef:
Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat jij je niet in jouw keuze geaccepteerd voelt. Immers probeert iedereen op jou in te praten...

Ik heb dat een beetje met kinderen krijgen: Mijn verloofde en ik willen geen kinderen, dat weten we nu al zijn we jong. Niemand lijkt ons echter daarin te accepteren en iedereen beweerd maar dat we het toch wel krijgen, dat het erbij hoort, bla bla bla....zwaaaaaaaar irri!

Meid, trek je er niks van aan, jij hebt je principes en je reden ervoor, das helemaal prima...!
(wel moet je er tegen kunnen als mensen je dan gaan pakken op je leren schoenen

Ik eet overigens wel vlees, maar (bijna) alleen wild wat mijn vader heeft geschoten of dat wat mijn vader rechtstreeks van de boerderijen hier in de omgeving heeft (hier wordt veel zelf geslacht of men laat het slachten). Van wild en beesten die mijn vader koopt weet ik tenminst dat ze een goed leven hebben gehad. Ik weet echter dat niet iedereen die optie heeft en heb er dus niks op tegen dat mensen hun lap vlees uit de supermarkt halen, immers wil ik hun hun lapje vlees niet misgunnen,waar het ook maar vandaan mag komen...

En ik draag ook vrolijk leren schoenen, heb een mooi rijzadel van het beste leer, mooie rijlaarzen uit kalfsleer... Knipoog

Ja is heel vervelend als mensen jóuw keuze niet kunnen accepteren. En dat is dus het punt Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:42

Sjolvir schreef:

fabrikant met de grote M)

Dat is het punt, de mensen die dát niet weten hebben de grootste mond.. Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:44

Sjolvir schreef:

fabrikant met de grote M
)

Je spreekt jezelf wel aardig tegen, vooral die grote vriend haalt zn vlees echt niet van scharrelvarkens Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:51

Magnummm schreef:
HET FEIT DAT ANDERE MENSEN GEEN RESPECT HEBBEN VOOR JOUW KEUZES! Daardoor verzinnen ze dus allerlei smoezen om hunzelf gelijk te geven, oa dus die smoes dat het toch niet uitmaakt dat 'allleen' ik vegetarier ben.
Goed, ik ga er maar niet op in. IK weet tenminste dat het aaantal vegetariers elk jaar flink toeneemt..

Maargoed.
Nogmaals, ik heb niks tegen vleeseters. Alleen dat SOMMIGE een grote mond hebben terwijl ze er niks van afweten en dat ze mijn keuzes afkeuren.. Alsof vegetarier zijn verboden is.. Scheve mond

Nou zo ken ik ook wel wat vegetariers die niet respecteren dat andere mensen wel gewoon vlees blijven eten. Elke keer weer het hele rideltje hoe slecht het wel niet is als je iets met vlees eet en bla bla. Tja wil je het goed doen wordt dan veganist en eet en gebruik gewoon helemaal niets meer van het dier.
En als andere mensen wel gewoon vlees eten, en andere delen van het dier eten en gebruiken laat ze dan ook elkaar in hun waarde. Een mens is en blijft nou eenmaal gewoon een omnivoor dus een vlees en planteneter. Je gebit liegt niet Haha! maar als iemand kiest het anders te doen dan is het hun keuze en dan kan je er gewoon weinig over zeggen.

Oftewel conclusie: Zowel SOMMIGE (om het ook maar even te benadrukken Nagelbijten / Gniffelen ) vleeseters en vegetariers respecteren elkaars keuze niet. Maar er zijn genoeg die dat wel doen! Kijk daar na en niet naar diegene die het niet doen. Schiet je toch niets mee op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:53

Ieder zijn eigen keus, maar om nou te zeggen dat vleeseters dierenmoordenaars zijn vind ik wel wat ver gaan.
Ik wurg niet mijn eigen kippen en slacht niet mijn eigen runderen voor mijn gehakt.
Leven van slachtdieren zou stukken beter kunnen, absoluut, maar ik laat er geen lap vlees voor liggen, veel te lekker!

En nee, ik voel me niet schuldig!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:54

Kijk; als ik niet wordt geaccepteerd, intereseert me dat niets. Het is alleen matig omdat ik ondertussen wél gewoon respect heb voor de keuzes van vleeseters om gewoon vlees te eten..

Precies zoals jij het zegt Thats Me

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:54

en welk nut heetf het geen vlees te eten? je krijgt het toch niet voor elkaar om het dierenleed te stoppen.
maar.. verbeteren van de wereld begint bij jezelf! Haha!

ik ben 10 jaar vegetarier geweest, tot ik op excursie naar slachthuizen ben geweest. en ik eet nu gewoon weer vlees Lachen
want het is in nederland eigenlijk nog best mild! vergeleken met het buitenland Scheve mond
niet dat dat een excuus is, ik heb gewoon vlees nodig, ik werd ziek,zwak,moe e.d kreeg allemaal vitamine bij en ijzer en blablabla maar niets hielp.

maak je niet druk zou ik zeggen Lachen jij doet wat JIJ wilt Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:55

Jolliegirl; even offtopic; naam jij dan geen vleesvervangers? Omdat je ziek etc werd? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:57

Ik snap nooit zo goed waarom vegetariers zich vaak willen verdedigen tegenover niet-vegetariers. Het is je eigen keus, jij staat erachter en dan is het toch prima? Wat maakt jou het dan uit wat een niet-vegetarier ervan vindt?
Ik kan me er iig niet druk om maken waarom mensen wel of geen vlees eten.. Ik doe het wel, een vriendin van me doet het niet, prima! Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:59

Magnummm schreef:
Jolliegirl; even offtopic; naam jij dan geen vleesvervangers? Omdat je ziek etc werd? Lachen

jazeker wel, elke dag netjes groene fruit,vleesvervangers,aardappels(of pasta) e.d
maar ik wete het niet, ik kon er neit tegen, ben in zn totaal bijna 10 jaar vega geweest...
maargoed.. ik kies dan toch voor mezelf.. en mijn gezondheid.. en dan maar vlees kopen waar ik een goed gevoel bij heb.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:01

Jolliegirl schreef:
Magnummm schreef:

jazeker wel, elke dag netjes groene fruit,vleesvervangers,aardappels(of pasta) e.d
maar ik wete het niet, ik kon er neit tegen, ben in zn totaal bijna 10 jaar vega geweest...
maargoed.. ik kies dan toch voor mezelf.. en mijn gezondheid.. en dan maar vlees kopen waar ik een goed gevoel bij heb.

Ja, zeker je gezondheid staat voorop.
Ik merk er eigk niks van, dat ik vegetarier ben. Maar een vriendin van mij wel en die is weer vlees gaan eten en voelt zich nu weer beter.. Lachen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:01

ik hou van kip, zou er niet zonder kunnen Lachen
maar zelf wil ik niet weten wat voor stukvlees er op mijn bord ligt.
zo werd ik laatst misselijk bij de gedachte dat ik kalkoen moest eten. maar heb het toch gedaan, en het viel allemaal wel mee Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:02

Jenkins schreef:
ik hou van kip, zou er niet zonder kunnen Lachen
maar zelf wil ik niet weten wat voor stukvlees er op mijn bord ligt.
zo werd ik laatst misselijk bij de gedachte dat ik kalkoen moest eten. maar heb het toch gedaan, en het viel allemaal wel mee Lachen

enigste wat ik NOOIT zou eten..
Is gevulde lever.. ik heb gezien hoe dit gedaan wordt.. nou sorry... vreselijk!
slacht dan gewoon in hartje winter een gans, zijn lever is dan ook dik. want hij slaat vetreserves op.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:02

Ow ja, dat van die ganzen is het vreselijkste van alles..