mijn vriend moet bij mijn thuis kostgeld gaan betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

mijn vriend moet bij mijn thuis kostgeld gaan betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:04

het zit zo mijn vriend is eigenlijk
altijd bij ons thuis.
vind ik niet erg mijn ouders ook niet
maar mijn moeder doet ook zijn was hij eet hier en dochen als zeg maar
nou vind mijn moerder dat hij ook wel wat kan bij dragen.
wat vinden jullie daar van?
en hoe zouden jullie dat aan je vriend dat vertelen ?
ik ben namelijk niet zo heel goed in Bloos

Nijn

Re: mijn vriend moet bij mijn thuis kostgeld gaan betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:06

Vind het niet meer dan normaal dat je vriend zn steentje gaat bijdragen, zeker als je moeder ook nog eens zijn was doet Bloos!

Gewoon zeggen goh joh mijn moeder vind het wel zo prettig als je een financiële bijdrage levert, omdat je alles hier in huis krijgt. Lachen

vamp

als hij echt altijd bij jullie thuis is, en je moeder al het werk laat doen.. dan vind ik het niet zo heel vreemd...

Coconut

Nouja ik snap het punt van je moeder wel hoor....Als hij elke dag bij jou is en gewoon gebruik kan maken van alles en nog eten krijgt...

Werkt je vriend fulltime? Dan vind ik dat hij inderdaad best wel wat kan afstaan. Hoeft geen fortuin te zijn, maar hij kan niet blijven profiteren van de gastvrijheid van jouw ouders.

Kijk als je nou een aantal keer in de week komt is dat anders. Ik kom ook geregeld bij mijn vriend en hoef geen kostgeld te betalen terwijl ik toch eten krijg Tong uitsteken

Maar als je echt elke dag komt en van alles gebruik maakt dan kan ik het best begrijpen van je moeder.

Ik denk dat je ouders het maar moeten vertellen? Als jouw moeder het zo graag wilt dan moet ze het er zelf maar met je vriend over hebben vind ik Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:07

ik vind het ook niet meer dan logisch, mijn vriend is ook altijd bij mij, en hij kon ook kiezen, of thuis douchen en brood maken voor zn werk (avond eten halen/maken wij altijd zelf) of bij ons, maar dan moest hij wel iets gaan bijdragen. Niet meer dan logisch want het leven is al duur genoeg.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:08

Mijn zus en haar vriend wonen zelf alletwee officieel bij mijn ouders (ze zijn nu wel naar iets voor zichzelf op zoek). Vanaf dat hij werk had, betaald hij mee aan kostengeld.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:09

Het is wel logisch, en als je vriend echt vanje houdt, zal hij het heus wel begrijpen. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je het moet vertellen Knipoog
Succes!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:09

Vind het ook niet meer dan logisch hoor. Maar je moeder kan dit toch ook gewoon zelf tegen je vriend zeggen?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:11

ik vind het ok niet raar .
hij werkt ook fultime,
ik vind het wel moelijk om het tegen hem te zegen .
en ik zit er mee omdat bij hem thuis niet zo lekker loopt allemaal .
en dat hij zig bij ons ook niet thuis voelt

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:12

Ik vind het niet zo heel raar hoor, hoor het van meerdere mensen etc en nu lees ik jouw verhaal ook Lachen Maar ik vind wel dat je ouders het zelf aan je vriend moeten vertellen Ja
Mijn vriend, slaapt hier elke dag, eet elke dag thuis en af en toe hier, doucht thuis en hier, maar mijn moeder heeft er geen problemen mee, dus vraagt daar ook geen kostgeld voor Lachen Af en toe wast ze wel een broek etc van hem uit, maar dat vind zij geen probleem zegt ze Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:12

Ik woon bij mijn schoonouders in.
Ik heb zelf voorgesteld kostgeld te gaan betalen (broer van mijn vriend betaalde ook kostgeld toen hij nog thuiswoonde en werkte).
Ik kreeg te horen dat zoland ik nog nog geen baan vaste baand had ze geen kostgeld wilden krijgen.
Ik werk nu 3 dagen in de week, en nog steeds willen ze niet dat ik kostgeld betaal (ik krijg het meteen weer terug gestort en een opmerking of ik gek ben, dat ze het niet willen).

Ik moet nu nog 1 jaar studeren, mijn vriend nog 3 jaar.
Na dit jaar ga ik fulltime werken en vind ik dat ik ook een deel moet afdragen aan zijn ouders. Ik vind het niet meer dan normaal om eerlijk te zijn....
Zolang mijn vriend nog studeerd blijven we bij zijn ouders wonen. Daarna gaan we zelf wat kopen.

Het is natuurlijk wel een lastig gesprek om te voeren, want tja, wanneer begin je erover...
Als ik jou was zou ik het zelf even met je vriend overleggen. Ik weet niet of jij ook kostgeld betaald bij je ouders?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:13

Ben het ermee eens dat ie ook wel wat kan bijdragen. Lachen

Leg het hem gewoon rustig uit, hij snapt het vast wel. Lachen

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:13

en hoeveel betaalen jullie vriend-jes dan ?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:15

Niks Lachen Stond in m'n vorige post Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:17

Mijn vriend heeft besloten om uit zijn werk gewoon thuis te douchen en zijn brood te smeren, en dan kan hij ook zijn ouders even zien, en dan komt hij vaak pas ná het avondeten naar mij Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:19

Mijn vriend (ik was toen 17, hij 18) was meestal in het weekend bij ons en hoefde niets te betalen, maar moest wel meehelpen in huis. Grasmaaien, wc schoonmaken, afwassen. Thuis bij zijn ouders hoefde hij nooit iets te doen, dus dat dat bij ons wel moest was wel even wennen voor hem. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Imre op 02-10-08 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:21

ja ik herken het verhaal van TS heeel goed..
is hier idem dito zo.. mijn vriend woont ook bij ons is en diegene die kostgeld betaalt ben ik zelf ( voor beide ).

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:22

Ik vind het helemaal niet raar van je ouders... tha hoeveel dat moet je denk ik maar ff overleggen met je ouders, weet ook niet hoeveel je vriend verdient.

Ik heb ook bijna een jaar bij mijn schoonouders ingewoond ik hoefde niks te betalen. Had natuurlijk wel aangeboden maar daar wouden ze niks van weten.
Maar ik deed gewoon goed mee met het huishouden en kookte 1x in de week en haalde en betaalde zelf de boodschappen daar dan voor.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:25

ik vind het ook meer dan normaal! mijn stiefbroer woonde ook een tijd bij ons in (mijn stiefvader woont dus met mijn moeder) en hij moest ook kostgeld betalen zodra hij een fulltime baan had. hoeveel dat was weet ik niet. maar het ik wel normaal hoor!

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:25

ik hoef zelf geen kost geld te betaalen .
maar veder betaal ik als zelf verzekringen noem maar op
en ik betaal als wat nodig is voor de paarden zo als halster, hoofstelen ,borstels,en bix
enzo zo heb ik dat met mijn ouders af gesproken.

en hij slaap bij ons ieder dag en dochen en zijn was
en onbijten noemaar op
hij eet soms thuis hij heefd onrgelmatige diensten dus zoveel eet hij bij ons het avonden eet niet mee maar das dan wel het enigsten.

maar ik vind het lastig om daar het goede moment voor te vinden
en ik dacht dat het ook raar zou zijn om te gaan betaalen (ik snapp mijn moeder heel goed hoor )maar omdat ik dat ook nooit eerder gehoord had
maar nu ik jillie hoor vind ik dat ook niet meer

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:27

roks schreef:
ik vind het ok niet raar .
hij werkt ook fultime,
ik vind het wel moelijk om het tegen hem te zegen .
en ik zit er mee omdat bij hem thuis niet zo lekker loopt allemaal .
en dat hij zig bij ons ook niet thuis voelt

Of ie zich wel of niet thuis voelt bij jullie is niet van belang... Hij voelt zich in elk geval genoeg thuis om bij jullie te eten, douchen, was te laten doen, dus een bijdrage vind ik niet meer dan normaal. Als ik hem was had ik dat uit goed fatsoen allang zelf aangeboden......

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:32

IK denk dat jij je vriend het beste kan 'voorbereiden' op het gesprek over kostgeld en hem rustig en duidelijk uitleggen over het hoe en waarom. Je verteld hem niet een onmogelijk en onredelijk iets. Stel dan voor om met jouw ouders en jou om de tafel te gaan over een bedrag en mogelijkheden. Vertel ook dat je hem niet weg wilt jagen maar dat alles al duur genoeg is op dit moment.

In de tijd dat mijn vriend en ik veel bij of mijn schoonouders of mijn ouders woonde. hebben we meegeholpen in de huishouding en af en toe de boodschappen betaald. we waren toen ter tijd aan het sparen voor ons huis en beide ouders hadden zoiets van zet dat geld maar op je spaarrekening en help mee in huis. Er is volgens mij altijd een mouw aan te passen. Lijkt me ook niet dat jouw ouders hem leeg willen trekken.

Succes ermee lastig punt hoor

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:33

BitchyWitchy : dat heef hij thuis nooit geleerd
niet dat hij een asso is maar dat soort ding is hem nooit geleert
dat maakt het voor mijn soms echt moelijk
maar hij is all zoveel veranderd Bloos dus dat leer ik hem ook nog wel hahah Haha!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:35

ik snap dat het een moeilijk onderwerp is. maar je zou kunnen vragen van Ja hoe denk jij over kostgeld?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:36

Ik vindt dat ze groot gelijk hebben. Zeker als je vriend vrijwel dagelijks bij jullie is en jou moeder ook voor hem de was doet.

Ik moet me wel bij _Skess_ aansluiten mbt wie het moet vertellen. Ik denk idd dat jouw ouders daar de aangewezen persoon voor zijn, dan kunnen ze het ook meteen toelichten en hoef jij niet als doorgeefluik te fungeren.

Misschien is het een idee om het een keer bij jullie thuis aan tafel ter sprake te brengen. Dan heb je ook je ouders in de buurt om je te steunen.