Moet het even kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:06

Het gaat over mijn werk...

Ik woon in Dordrecht en werk momenteel in Den Haag, tijd geleden heb ik een baan aangeboden gekregen bij mij in de buurt en eigenlijk heb ik al getekend daarvoor. Me huidige werk ook al opgezegd, maar ik begin er steeds meer spijt van te krijgen. De oorzaak is dat ik iedere dag wel een tijd in de file sta, maar verder heb ik het hier wel prima naar me zin.
Ik weet niet wat ik nou moet doen? Want eigenlijk wil ik hier gewoon blijven, maar ook iedereen weet al dat ik wegga en dan is het raar om misschien te zeggen dat ik blijf...

Me nieuwe werk leek me wel leuk, maar iedereen is daar veel ouder als mij en ik weet niet of ik daar wel kan wennen, radio mag ook niet en ik vind het juist fijn om met radio te werken.

Iemand ideeen of suggesties?
Ik moet nog 2,5 week hier werken, maar ik wil eigenlijk blijven. Bloos

Kristie

Re: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:09

Mmm lastig.
Als je zeker weet dat je wilt blijven dan zal ik toch eens een gesprek aangaan met 'degene die daar over gaat'. Kijken of er een mogelijkheid is om toch te blijven. (hebben ze al een nieuwe voor jou aangenomen)
Als je toch kunt blijven dan moet je je nieuwe baan opzeggen, ik zou niet zeggen dat je blijft maar gewoon dat je om persoonlijke redenen niet komt werken.
Succes Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:12

Tja vind het ook wel een beetje raar. Je weet toch waarom je gaat solliciteren?
Ik zou er denk ik nog even goed over nadenken en dan toch maar een gesprek aangaan op je huidige werk. Misschien is er wel helemaal geen weg meer terug. Nou dan weet je dat en dan zul je dus gewoon aan het werk moeten bij je nieuwe werkgever.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:14

Ik ben het wel met Sakkia eens. Waarom ben je dan gaan solliciteren? Om de files of waren er nog andere redenen? Is het niet gewoon dat je een beetje bang bent voor het nieuwe en onbekende?
Als je echt zeker weet dat je liever op je oude werk blijft dan zou ik dit toch bespreekbaar maken. Zeg gewoon eerlijk dat je je nu pas realiseerd dat je het prima naar je zin hebt op je werk. Als ze in jouw plaats nog niemand aangenomen hebben dan lijkt me dan niet zo'n probleem om daar te blijven werken.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:15

Als je écht niet weg wilt, zou ik dit toch aangeven, wie weet mag je nog blijven.
Aan de andere kant; gaan die files je straks niet weer zo tegenstaan dat je alsnog (weer) weg wilt?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:18

Tja, files waren toch wel de reden, maar ik merk dat ik het toch wel mee vind vallen tot nu toe en ik begin er wel aan te wennen.
Ik ben bang dat ik een overhaaste beslissing heb genomen Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:21

Dan kun je dat toch gewoon zo vertellen op je huidige werk? Misschien willen ze je wel graag houden Lachen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:23

Ja, ik weet zeker dat ze me wel willen houden, want ze vinden het erg jammer dat ik wegga.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:26

Nou, dan ga je nu naar je werkgever en vertel je hem dat je graag wilt blijven Haha!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:29

Ik zou gewoon eerlijk zijn en gewoon naar je gevoel luisteren. Als je het terug kan draaien, waarom niet Lachen ?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:33

ik zou eens overleggen met je werkgever over "terugkomen"
praat met diegene erover dat je eens iets anders wou proberen
en als het niet word of je terug kan komen.

probeer het een aantal weekjes op je nieuwe werk en is het echt niets dat je dan toch bij je oude werkgever terug kan komen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:34

Het is denk ik altijd spannend en eng als je van baan veranderd, vooral als de reden niet is dat je het niet naar je zin hebt op je huidige baan.
Maar je kan het altijd proberen, en als het misschien toch niks is vragen of je terug mag komen. Wat de radio betreft, waarom mag dat niet? Zit je op een groepswerkplek? Wat je zou kunnen doen is je mp3 meenemen. Deed ik op stage ook. Daar waren het echt zeikerds en op mijn huidige stage deed ik het ook wel eens. Echt geen probleem hoor, je hoort de mensen echt wel als je de mp3 niet vol aan hebt staan.
Een baan in de buurt is zó heerlijk! Je hebt veel meer tijd voor jezelf en voor in je huissie, daarbij kan je eens wat meer met collega's gaan doen (als die natuurlijk niet toevallig allemaal in Den Haag wonen haha). En wie zegt dat er niet nog meer jongere werknemers zoals jou bij komen in de volgende jaren?
Succes met je beslissing Knipoog