Pluisjes op fleecekleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Pluisjes op fleecekleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 06:40

Iedereen kent het wel, pluisjes op fleece truien/vestjes. Niet zo erg maar in dit geval wel. Ik heb een roze licht kleurig vestje waar donkere pluisjes op zitten. Niet echt mooi, wat kan ik er tegen doen???

Willeke_

Re: Pluisjes op fleecekleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:06

Er bestaan van die apparaatjes die die dingen er af halen. Kun je bij de Blokker kopen als het goed is Lachen
Ik zit ze dr altijd af te trekken maar daar wordt het ook niet mooier van Clown

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:07

scheren. Ik heb laatst mijn fleecetrui geschoren, gewoon met een scheermesje. Goed straktrekken en dan even het mesje erover. Dit doe ik ook bij wollen truien waar van die bolletjes opkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:52

Lotje, dat kun je niet te vaak doen neem ik aan? Lijkt me dat ie daar ook niet beter van wordt toch..?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:57

Inderdaad zo'n speciaal scheermachientje kopen. Kosten een paar euro en verhelpen het probleem uitstekend Lachen

Bij de blokker,action en dat soort winkels hebben ze die dingen wel Knipoog

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:37

Lotje02 schreef:
scheren. Ik heb laatst mijn fleecetrui geschoren, gewoon met een scheermesje. Goed straktrekken en dan even het mesje erover. Dit doe ik ook bij wollen truien waar van die bolletjes opkomen.

Scheren? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Ik zie het al weer helemaal voor me als ik zoiets zou doen.......OEPS uitgeschoten.......gat erin. Clown

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:46

haha ja, het zal inderdaad niet erg goed zijn voor de stof en ik doe het ook niet te vaak. Maar ik vind die pluisjes en bolletjes zo lelijk! Denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar zo'n machientje!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:01

Scheren lijkt me niet zo handig, als je uitschiet of er te hard overheen gaat zit er een gat in. Tong uitsteken

Zo'n apparaatje is ideaal inderdaad Ja en je hebt toch ook van die 'kledingrollers'? Lijkt een beetje op een verfroller maar dan voor kleding. (of is dat daar niet voor?)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:05

Met een kledingtondeuse, wordt ie weer als nieuw!!
Heb ik laatst ook nog met een aantal fleece vesten gedaan, was nog leuk om te doen ook omdat het resultaat echt heel mooi was.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:04

Sophie_midas schreef:
Zo'n apparaatje is ideaal inderdaad Ja en je hebt toch ook van die 'kledingrollers'? Lijkt een beetje op een verfroller maar dan voor kleding. (of is dat daar niet voor?)

Daar krijg je die pluisjes waarschijnlijk niet mee weg omdat die nog enigszins vast zitten aan je kleding.
Zo'n roller is meer bedoeld voor losse haren enz. (net zoals ik altijd helemaal onder zit als ik met de hond heb gestoeid Tong uitsteken )

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:11

Zoals iemand hier al zei, met een scheermesje er even over doe ik ook soms op fleece of wol.
Maar zo'n apparaatje lijkt me iets 'veiliger' Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:14

Margreetje schreef:
Lotje02 schreef:

Scheren? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Ik zie het al weer helemaal voor me als ik zoiets zou doen.......OEPS uitgeschoten.......gat erin. Clown
Verkoopster zei het onlangs tegen mij als tip voor ev. pluisjes op mijn wollen pull. Dus ja het bestaat wel degelijk. Lachen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:34

Margreetje schreef:
Sophie_midas schreef:

Daar krijg je die pluisjes waarschijnlijk niet mee weg omdat die nog enigszins vast zitten aan je kleding.
Zo'n roller is meer bedoeld voor losse haren enz. (net zoals ik altijd helemaal onder zit als ik met de hond heb gestoeid Tong uitsteken )

Okee, ik dacht ook al dat het niet klopte Haha!. Ik denk dat ik ook maar zo één ga aanschaffen want ik zit ook altijd onder de haren Tong uitsteken

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:02

Misschien toch een idee om de hond te scheren, hebben we in ieder geval 1 probleem opgelost ROFL ........och onze arme hond Clown