Fatale ongelukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:58

Na het zien van het programma 'Fataal' (terug te zien op Uitzendinggemist.nl), ben ik eigenlijk wel erg benieuwd of hier ook iemand ooit een fataal ongeluk heeft zien gebeuren (of zelfs heeft meegemaakt van dichtbij).
Ik ben erg benieuwd wat er toen in je omging, wat je toen hebt gedaan, en of je er later nog iets van hebt gehoord..

Ik vind die reconstructie die ze in het programma hebben gemaakt wel erg schokkend eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Die laatste shots zijn erg realistisch gemaakt!
Hoop zelf dat ik zoiets nooit hoef mee te maken/te zien..

Wilawander

Re: Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:29

Heb toen ik een jaar of 12 a 13 was een man op een fiets zien overreden worden door een vrachtwagen. Blijft je wel altijd bij.

Verder woon ik aan een drukke straat (buitenaf) waar ze soms met 120 km/u uit de bocht komen vliegen. Waren ook zeer ernstige ongevallen bij. Meestal zijn we dan als eerste ter plaatse om eventueel eerste hulp te verlenen. je begint er langzaam aan te wennen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:30

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt! Lijkt me vreselijk om iemand te zien die in zo'n situatie zit en je niets kan doen.

Wat me wel heel erg is bijgebleven is dat er bij ons in de straat een keer een huis in brand stond snachts. En dat de brandweer toen binnen aan het zoeken was naar mensen (die op vakantie bleken te zijn). Dat is wel een heel naar gezicht en idee.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:32

Is die brandweer toen omgekomen?

Ik heb gelukkig ook nooit zoiets gezien! wel gehoord wat dichtbij was!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:33

Iemand voor de trein zien jumpen.. Nagelbijten / Gniffelen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:37

Hier komt een lang verhaal van wat wij ooit hebben meegemaakt, helaas.....

Wij (m'n vriend en ik) hebben op 11 december 1999 's morgens rond 06:00 uur een auto gevonden langs de A12 ten hoogte van Woerden. We werkten beiden in een discotheek en waren onderweg naar huis toen we een auto langs de middenberm zagen staan. De achterlichten brande nog en de auto stond tegen de rijrichting in. Van wat we konden zien was de auto tegen een paal aan gereden en een halve slag omgedraaid.
We zijn gestopt en keken snel door de voorruit naar binnen, maar zagen niets. Toen we weer naar onze eigen auto liepen om de politie te bellen dat er een lege auto stond hoorden we ineens iemand om hulp roepen. Zo'n 30 meter verderop lag er een meisje in het gras die helemaal onder het bloed zat en hoog zwanger was. Mijn partner is bij haar gebleven en ik ben snel naar de auto gerend om 112 te bellen. Het meisje vroeg naar haar vriend die nog in de auto zat, maar wij hadden daar niemand in gezien. We zijn toen nog een rondje om de auto gelopen en toen hebben we hem aan de andere kant gevonden. Op 1 of andere manier voel je gelijk aan of iemand overleden is...hij was uit de wagen geslingerd en had zijn nek gebroken. We hadden het meisje niets gezegd, maar ik denk dat ze het al wist.

Daarna ben ik op de A12 gaan staan om auto's aan te houden voor hulp. Nadat er eerst een stuk of 5 waren doorgereden stopte er een wagen met 2 mensen die beiden dierenarts waren en gelijk het meisje hebben gestabiliseerd en een droge jas hebben omgehangen. Er volgde vrij snel een motor agent die wat dekens bij zich had en gelijk verdere hulp inschakelde. Na (voor mijn gevoel) een eeuwigheid te hebben gewacht, kwam er nog een politiewagen en de ambulance. Het meisje is gelijk overgebracht naar het ziekenhuis en wij moesten een verklaring afleggen en onze gegevens achterlaten ook voor evt. slachtofferhulp. Nadat de ambulance weg was, zijn ook wij naar huis gereden, we waren verkleumt, het was rond het vriespunt en we liepen beiden in een t-shirt omdat we onze kleding hadden gebruikt voor het meisje. Helemaal beduusd van wat we hadden gezien, hebben we veel gepraat en uiteindelijk hebben we even geslapen. Later in die week ontving ik een telefoontje van de agent die vertelde dat het meisje geopereerd was en zelfs tijdens de operatie 2x was weggevallen en dat ze haar terug hebben moeten halen. Ze had veel botbreuken, bloedingen en helaas door de bloedingen is ze haar kindje verloren. Ik geloof dat ze al iets van 7 of 8 mnd zwanger was. Ze hebben haar slapend gehouden zodat ze kon genezen en hebben haar pas later verteld dat haar kindje en partner waren omgekomen. Volgens de artsen had ze niet later binnen moeten zijn gekomen, want dan had ze het niet gered.
Ik heb later gehoord dat de jongen samen met hun kindje is begraven. Haar moeder heeft ons in die week ook nog een keer gebeld en verteld hoe het met haar was. En ongeveer een 6 mnd verder belde het meisje ons op, of we langs wilde komen zodat ze ons kon bedanken. Het was behoorlijk vreemd om alles te vertellen, maar voor haar heel belangrijk omdat ze veel stukken kwijt was. Achteraf denken ze dat ze beiden in slaap waren gevallen en de auto via de heuvel op de middenberm is gelanceerd tegen de paal. Ze hadden geen gordels om, dus zijn uit de auto geslingerd. Het ergste was nog dat het waarschijnlijk tussen 24:00 en 13:30 gebeurt is en wij ze pas rond 6:00 hebben gevonden. Ik kan er nog steeds niet bij dat niemand die auto heeft zien staan......Het meisje heeft dus enkele uren in de vrieskou en motregen gelegen langs de weg, terwijl er tig auto's voorbij zijn gekomen en niemand is gestopt of het heeft opgemerkt.

Inmiddels zijn we vele jaren verder, maar als we langs de paal rijden waar het is gebeurt, dan denken we beiden nog terug aan die nacht. Gelukkig had het meisje een sterke wil en stond ze erg positief in het leven en dat deed me erg goed. Ik ben blij dat we haar nog gesproken hebben en ik hoop van harte dat het nog steeds goed met haar gaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:38

ik heb een keer in een trein gezeten waar iemand onder gesprongen was. heb een arm zien liggen en de brandweer heeft alle resten weg gespoten onder de trein vandaan voor we verder konden rijden. best heftig en zal ik ook niet snel vergeten...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:39

Nell_ schreef:
Is die brandweer toen omgekomen?

Ik heb gelukkig ook nooit zoiets gezien! wel gehoord wat dichtbij was!

Nee joh! Maar je gaat wel helemaal denken van: goh stel dat ze nu iemand vinden die daar nog binnen zat in die rook enz. Ik was best bang dat ze met iemand naar buiten zouden komen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:40

Ik heb twee mensen zien liggen nadat ze voor de trein waren gesprongen (zelfde spoor, zaten drie dagen tussen)

Ik heb een auto over de kop zien vliegen toen het spekglad was jaren terug, die mensen hebben het allemaal niet overleefd hebben we achteraf gehoord..

Vriendin van mij heeft een kindje in de goot zien vallen toen er net een bus langsreed, heeft het ook niet overleefd..

Blijft je altijd bij hoor, ik zie die auto elke keer weer liggen als we langs dat punt komen..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:41

Jeetje Talonius, dat is heel heftig zeg! Bloos!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:43

Vorig jaar werd er vlak voor mijn ogen een vrouw aangereden op de fiets. Het was een stom ongeluk. De bestuurder van de auto reed achteruit, de vrouw stak achter hem de weg over en keek naar een andere auto die aan kwam rijden. Ze zaten gewoon niet op elkaar te letten.

In elk geval, ik zag de vrouw vallen, heb mijn auto aan de kant gezet en ben ernaar toe gerend. Je kon meteen al aan haar zien dat het heel ernstig was. Ze was bewusteloos, verloor veel bloed om haar hoofd, ze reageerde nergens meer op.
Ze is met de traumahelicopter weggebracht en naar ik later hoorde is ze 's avonds overleden.

De andere dag kwam ik op mijn werk en bleek het de tante van een collega te zijn geweest. Zij was wel heel blij dat ik haar precies kon vertellen hoe het gegaan was, want de familie had best veel vragen.

Ik heb het er best een tijd moeilijk mee gehad. Het gebeurde vlak voor mijn huis, dus ik kom nog elke dag langs die plek. Zelf ben ik een hele tijd overvoorzichtig geweest met achteruitrijden.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:46

wow Talonius wat erg! Vreselijk als zoiets je overkomt! Je man EN kindje dood Verdrietig

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:48

Jeetje idd, vreselijk....

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:51

Poeh wat een heftige verhalen zeg.. Hoop dat ik het nooit hoef mee te maken!
Talonius: onbegrijpelijk dat niemand is gestopt.. Verward

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:09

Ik heb zelf nog nooit echt een fataal ongeluk zien gebeuren, wel wonen mn ouders bij een mooie bocht waar in de winter nogal wat auto's richting het kanaal schieten Knipoog maar dat loopt eigenlijk altijd goed af (alleen blikschade)

M'n moeder heeft me wel eens verteld dat ze, toen hun halverwege de 20 waren, op de terugweg van vakantie wel een fataal ongeluk hebben gezien. De auto voor hun verloor ook de macht over het stuur waarbij de passagiers ook uit de auto geslingerd werden, kinderen en al. M'n moeder heeft me de details bespaard, maar daarvan hebben de ouders het toen niet overleefd en de kinderen wel.

Verder al teveel gruwelijke verhalen gehoord van ongelukken, maar dat heb je al snel als de helft van je familie bij de brandweer zit Knipoog

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:11

BasiNami schreef:
Talonius: onbegrijpelijk dat niemand is gestopt.. Verward

Tja, dat heeft ons ook heel erg lang bezig gehouden. We reden toen in een VW busje en waarschijnlijk hebben wij het gezien, omdat we hoger zaten dan in een personenauto en de gecrashte auto tegen een middenbrem aanstond (soort heuveltje).
Ik ben er nu niet meer zo mee bezig, behalve als we erlangs rijden, dan sta je er toch weer even bij stil.

Je ziet altijd vanaf 11 december een nieuwe krans op de paal hangen.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:19

Wat een verhalen zeg!
Hoop dat ik het nooit mee hoef te maken.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:20

Mijn klasgenoot die is overleden bij een autoongeluk in India...
vreselijk allemaal, ik kan het nog steeds niet echt verwoorden

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:23

Talonius, jemig wat een verhaal zeg, maar goed dat jullie die auto hebben opgemerkt en wel gestopt zijn sterkte

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:24

@Talonius
Wat een vreselijk verhaal, je moet het maar eens meemaken, wat een verhaal zeg, ben er helemaal stil van!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:25

Pfoei wat een heftige verhalen zeg! Talonius, SUPER van jou en je vriend dat jullie dat meisje zijn gaan helpen!!!

Ik reed vorig jaar naar m'n werk met m'n vriend, en bij het enige grote kruispunt stond een bus stil en daar lag een man voor, fiets in de kreukels ernaast; heb het ongeluk niet zelf zien gebeuren, maar om die man daar zo te zien liggen is echt al verschrikkelijk..

Twee weken daarna, wéér onderweg naar m'n werk, komt er een vrachtwagen links uit een straatje rijden, VOL in een (dachten wij) geparkeerde auto.. Toen we erlangs kwamen bleek er nog iemand IN die auto te zitten!!! Schrok me echt naar.. Meisje had uiteindelijk niks, behalve dat ze vreselijk geschrokken was natuurlijk, maar heb echt de hele ochtend met de bibbers gezeten...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:26

Ik heb godzijdank nooit zoiets gezien, maar ben wel op zo;n manier een vriend verloren op zijn 17e... Op zijn fietsje doodgereden ( door de lucht gevlogen en 5 m verderop op het asfalt gevallen, alles gebroken wat je maar kan breken en toen dus ter plekke overleden)door een dronken automobilist :'(
Vrienden van zowel hem als mij waren erbij en hebben dit wel dus gezien....Met één van die jongens heb ik nog regelmatig contact, het is inmiddels 5 jaar geleden, maar nog steeds heeft hij het er regelmatig zeer moeilijk mee...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:29

Wat een verhalen zeg! Gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt en hoop het niet mee te maken ook.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:40

Wat een verhalen, zeg. Het enige wat ik ooit heb gezien was een vrachtwagen tegen een jongen en een meisje op een brommer. Omdat ik klein was en achter de toonbank bij de bakkerij liep heb ik meer gehoord dan gezien. Ik weet niet precies hoe het is afgelopen, maar volgens mij was het niet fataal.

Verder een vrouw die was gevallen en daar in de buurt ook een meneer. Geen fatale ongelukken, maar toch akelijk om die mensen te zien liggen.

Als laatste nog een brand vanaf het begin tot het einde bij een cafétaria hier in de buurt. Enkel de hond was daar nog binnen (de schuur erachter), maar die werd gelukkig op tijd door de brandweerlieden opgehaalt.

Wat als laatste nog wel de meeste indruk heeft gemaakt is de ambulance bij onze buurman. Hij had een poging tot zelfmoord gedaan, want natuurlijk een heel akkelijk idee is. Hij is helaas niet veel later overleden.

Niets direct fataals, maar toch wel een paar gebeurtenissen die toch indruk maken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:43

Hmmz , wel iemand van 3 hoog naar beneden zien vallen ... niet dood maar wel flink gehavend.