Vriendin en je vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Vriendin en je vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 17:41

Nou het is weer zover heb weer een beetje woorden met mijn beste vriendin. Het zit namelijk zo. Ik heb nu ongeveer een maand weer een nieuwe vriend. Ik zie hem niet zoveel omdat hij wat verder weg woont en omdat het deze maand ramadan was.
Ik zie mijn beste vriendin elke dag wij zijn eigenlijk dag en nacht samen en gaan ook samen op stap.
Nou smste mijn lover dus dat hij in het weekend naar mij toe wou komen.
Heb ik net mijn vriendin aan de telefoon en die heeft het over op stap gaan dus ik zeg "ja ik weet niet zeker of ik dit weekend wel kan want mijn vriend komt". Ik merkte al dat ze het er niet mee eens was. Dus ik sprak haar net op msn en ze zei van dat ze wel kwaad op mij was omdat ik dus niet mee op stap ga en dat ik dat doe voor hem.
Ik begrijp haar punt wel dat vriendinnen voor een vriend gaan maar aan de andere kant heb ik zoiets van gun mij die tijd met hem want ik zie hem al niet zo vaak.
Het is ook niet zo dat wij al hadden afgesproken om op stap te gaan meestal beslissen wij dat aan het einde van de week en eigenlijk gaan we ook wel elke week maar soms ook niet.
Maar vinden jullie nou dat ik haar laat vallen als ik niet mee op stap ga? Of vinden jullie dat ik gewoon met mijn vriend af moet spreken?

Marchador

Re: Vriendin en je vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:48

Jij gaat vaak met haar stappen, maar je wilt ook wel eens bij je vriend zijn. Nu heb je die kans en doet ze moeilijk. Fijn zeg!
Ik zou lekker dat weekendje met je vriend plannen, zat weekendjes die je met haar nog kan plannen toch?!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:51

ben het helemaal met marchador eens!
Gewoon tijd doorbrengen met je vriend, vooral inderdaad omdat je hem al niet zo vaak ziet, en je je vriendin wel dagelijks ziet verder.

Vriendschap is óók geven en nemen toch..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:52

je ziet hem dus niet vaak, maar gaat wel (bijna) elke week met die vriendin stappen?
je moet wel af en toe tijd hebben voor je vriend, als zij t daar niet mee eens is is dat toch lekker haar probleem...
als t zo was geweest dat je hem dagelijks / wekelijks zag en elke keer die vriendin liet zitte, tsja, dan had ik me haar reactie kunnen voorstellen, in t omgekeerde situatie zou ik dus iets hebben van laat maar zitte ik ga wel gezellig wat doen met m'n vriend..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:53

Ik zou ook gewoon afspreken met je vriend. Zeker als je je vriendin zo vaak ziet en je vriend maar heel weinig. Dat moet zij toch ook wel snappen zeker...? Misschien is ze bang dat ze je kwijt raakt aan je vriend.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 18:15

Ja ik denk ook dat ze daar bang voor is. Maar ik weet ook hoe ze dan is als het dadelijk misloopt met mijn vriend zegt ze ja om hem ging je toen en toen niet met mij op stap en liet je mij vallen. Pff altijd zo lastig die dingen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:21

Gewoon je vriendin duidelijk maken dat je heel veel om haar geeft, maar dat je ook graag je vriend wilt zien. Als ze een echte vriendin van je is gunt ze je dat heus wel Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:40

Marchador schreef:
Jij gaat vaak met haar stappen, maar je wilt ook wel eens bij je vriend zijn. Nu heb je die kans en doet ze moeilijk. Fijn zeg!
Ik zou lekker dat weekendje met je vriend plannen, zat weekendjes die je met haar nog kan plannen toch?!

amen!
als jij je vriendin evengoed nog ziet (door de weeks, andere dagen, enz) dan mag ze niet klagen.
je kan jezelf nou eenmaal niet door 2en delen..
bovendien..vind ik ook niet dat ze kan eisen dat jij ALTIJD samen met haar bent , elke dag en elk weekend.
er moet ook ruimte zijn voor andere dingen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:25

nou, ik ken het gevoel van je vriendin.
mijn beste vriendin ook, op het einde van haar vorige relatie ging het niet zo goed, gingen we vaak samen op stap.
nu heeft ze een nieuwe vriend, het is 3 weken geleden dat ik ze gezien heb (terwijl ze voorheen mijn deur platliep, belde, etc)
vorige week berichtjes gestuurd, vrij kort antwoord.
ook flikte ze me regelmatig dat we ergens afspraken, en ze dan rond 11.30 savonds effe belde dat ze niet meer afkwam, of niet meer wegging, etc.
dat is simpelweg niet leuk, zeker niet als je samen plannen maakt, en er komt altijd iets of iemand tussen.
dat ze dan haar vriend meebrengt ofzo, kan mij niet schelen, ma zomaar afzeggen...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:32

Het mooie aan een échte vriendschap is dat je elkaar juist wat gunt Ja je vriendin zou het leuk voor je moeten vinden dat je je vriend weer eens kan zien.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:17

had laatste jaar middelbare school geen bal te doen buiten leren om, dus ging regelmatig naar goeie vriendin toe (zeg maar gerust dagelijks), jaar later, kreeg een vriend, kreeg het druk met studie, gebruikte m'n zondagen door te helpen bij wedstrijden, of zelf wedstrijdje rijden.. zij werkt op zaterdag, en ze vond eigenlijk dat ik m'n zondag maar vrij moest houden voor haar, om de stad in te gaan.. en deed ik dat niet was ik de egoïst..
(vin stad in niet zo spannend, vind wedstrijden veel leuker)
(zij vond trouwens door de weeks had ze t druk, zaterdag werken, zondag vrij voor leuke dingen, voor mij t zelfde alleen dan de zaterdag vrij voor andere plannen, ook als ik moest werken moest ik t maar afzeggen omdat zij aandacht wilde)

heb t er niet zo op dat mensen gaan zitten piepen als je een keer een weekendje met je vriend wil zijn..
zou wat zijn, m'n huidige vriend woont ook niet bepaald om de hoek (noorwegen), ga wel door met m'n dagelijkse dingen als school en paarden als hij hier is 3 weken, maar ga wel proberen wat extra tijd met hem door te kunnen brengen..

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:16

Je laat zeker je vriendin niet vallen omdat je vriend een weekend komt. Als ik jou was zou ik leuke dingen met je vriend doen. Je vriendin is gewoon jaloers en bang om jou kwijt te raken denk ik.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:46

Komop zeg, ik zou echt blij zijn als mijn vriendin dat deed, een weekendje bij haar vriendje.. Ze ziet haar vriendje amper dus ik gun dat haar absoluut.

Tja, van 1 weekendje je vriendin niet zien ga je niet dood! Mijn beste vriendin spreek ik eens in 2 weken en met beetje pech eens in 4 weken.. En 1x per week op msn o.i.d.. Zij heeft een leven, ik heb een leven, wij hebben samen ook een leven. Zij zit eenmaal op een andere school, ik werk en heb ook een andere vriendenkring op ong 170 km van haar en mijn woonplaats af.. Zij komt Amsterdam niet uit Haha!
Vind het allemaal best omdat wij het elke keer weer goed hebben als wij bij elkaar zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:55

Met je vriend afspreken! Dat moet je vriendin jou maar gunnen.

Wat zou zij doen als ze een vriend krijgt? Dan spreekt ze daar toch ook wel eens mee af neem ik aan? Knipoog

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:50

Ja als zij een vriend heeft spreekt ze daar ook mee af. Maar dan is het vaak zo dat ik mee moet. En de ene keer is dat leuk voor mij maar de andere keer denk ik echt van wat doe ik hier? Zij neemt mij het liefst overal mee naar toe naar familiefeestjes naar andere vriendinnen van haar eigelijk gewoon overal. En als ik dan iets ga doen met andere vriendinne is het gelijk van waarom vraag je mij niet mee? Terwijl ik zoiets heb van we hoeven niet altijd alles samen te doen. Maar ik denk dat ze gewoon wat bang is om mij kwijt te raken.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:56

Loesje88 schreef:
Het mooie aan een échte vriendschap is dat je elkaar juist wat gunt Ja
Je vriendin zou het leuk voor je moeten vinden dat je je vriend weer eens kan zien..

Dit vindt ik dus ook!
Als je echte vriendinnen bent van elkaar, dan gun je elkaar zulk soort dingen & doe je er niet moeilijk over..
Maar als jij al die afspraak had gemaakt met je vriendin & zegt nu af voor je vriend, dan kan ik het opzich wel begrijpen!

Ik zag mijn vriendinnen ook wat meer dan nu voordat ik een vriend had,
maar op een gegeven moment ben je op een leeftijd/moment dat dat veranderd & dat moet ze ook kunnen accepteren..
Als zij een vriend zou hebben zou het waarschijnlijk hetzelfde gaan, toch? Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:39

Aah zo'n vriendin is het dus. Heel erg bezitterig en wil ALLES met je doen. Vind ik toch niet echt een vriendin Lachen

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:32

Tja meestal hebben we het ook gewoon heel gezellig maarja soms is ze TE bezitterig ja. En zij vind al heel snel een jonge niet goed genoeg voor mij en dat is volgens mij ook bij mijn nieuwe vriend zo. Maar ik denk dat ze ook veel om mij we zijn ook al 9 jaar vriendinnen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:36

Ik zou gewoon met je vriend afspreken hoor.. Als je die nou elke dag al ziet en je had al afgesproken met je vriendin zou het banketstaaf zijn maar nu niet. Kan je weer je vriend eens zien en als zij dat van jou wil afnemen vind ik het geen goeie vriendin.