Redelijke termijn om te reageren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manou

Redelijke termijn om te reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:07

Ik had iets op marktplaats gezet en al snel een reactie gekregen, maar na een paar mailtje over en weer om een afspraak te maken werd het stil van die kant. Na nog een mailtje van mijn kant heb ik uiteindelijk maar een nieuwe advertentie geplaatst en daar heb ik nu drie reacties op, maar van deze drie laat de eerst niks van zich horen. En heb al een extra mailtje gestuurd. Nu vraag ik me af wat jullie een redelijke tijd vinden om een antwoord te verwachten. En wanneer je dus kan zeggen dat de kansen van die eerste persoon verkeken zijn en ik het de tweede persoon kan aanbieden.

Jast

Re: Redelijke termijn om te reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:15

Dit zijn absoluut dingen waar ik me ook heel erg aan kan storen. Als je reageert en/of een bod doet dan geef je te kennen geïnteresseerd te zijn in het aangeboden artikel en/of product.
En als mensen dan vervolgens niet, of pas na een paar dagen reageren, dan vraag ik mij af in hoeverre iemand serieus is. Als ik binnen twee dagen niets verneem van degene dan bied ik het de tweede persoon aan. Weg is pech .. toch?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:17

Ik kan me daar ook ontzettend aan ergeren. Heb nu al 5x mn zadel willen verkopen en steeds reageren de verkopers op een bepaald moment niet meer? Verward
Wordt er een beetje flauw van ondertussen.. Ik stuur meestal één herinneringsmail of pb waar in ik aangeef dat ik een reactie verwacht en dat ik er anders vanuit ga dat ze niet meer geinteresseerd zijn.
Maar ik erger me er dus ook ontzettend aan..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:03

Als ze reageren dan maar niet hoor. Zo denk ik altijd.
Graag of niet Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:09

paar dagen... anders mail sturen met de vraag of ze je even bellen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:34

Ik wacht meestal wel een aantal dagen (stuk of 5). Wie weet doet 't internet het even niet of zijn er andere zaken die de aandacht hebben. Daarna zou ik een mail sturen met, ik wacht nu al zo veel dagen op je antwoord, tenzij ik deze dag nog wat hoor gaat ie weer de verkoop in.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik pas na 2 dagen wat terug stuurde, omdat ik gewoon zó druk bezig was of geen beschikking had over internet.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:49

Bij zetten dat ze snel moeten zijn, omdat je het niet vasthoudt voor iemand.
Een beller is sneller en dat soort teksten.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:56

Ik zou na zo'n 4 dagen een herinnerings berichtje sturen en zeggen dat als ze niet snel reageren je ervan uit gaat dat ze geen interesse meer hebben.
Jij levert hen iets wat ze graag willen, dus dan moeten ze ook maar tonen dat ze het graag willen hebben toch?
Als je een telefoonnummer hebt zou je ook even kunnen bellen.
Misschien zijn er problemen met het internet of de computer.

Gonzalez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:04

Na 4 of 5 dagen zou ik een mailtje sturen en zeggen dat als ze niet reageren ik ervan uit ga dat ze geen interesse meer hebben. Als ik daar niets meer op heb gehoord is het graag of niet en gaat het opnieuw in de verkoop!