Yippie een nieuwe computer! OMG HELLUP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Yippie een nieuwe computer! OMG HELLUP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 22:44

Okay, zoals de titel al zegt heb ik sinds kort een nieuwere versie van een ouwe doos. Net effe sneller, net iets meer capaciteit en alles, helemaal super, ikke helemaal blij.

Alleen...
- Ik krijg er geen geluid uit, wat volgens de probleemoplosser ligt aan het feit dat er geen geluidbesturingssysteem opzit. Er zitten wel een aantal audioprogrammaatjes op en het beeldscherm geeft in principe gewoon geluid.
- De backup die ik op de ouwe had gemaakt wil d'r niet goed op...
- Mijn office krijg ik er ook al niet op, ja, hij zet de software er wel op, maar bij het openen van bv Words begint ie over onbekende gebruiker etc. en moet ik de code opnieuw invoeren die hij dan weer niet goedkeurd, dus geen office dingegies voor mij...

Voor de duidelijkheid, dit is een tweedehandsje waar al windows xp, internet explorer en nog wat spul op zit, dus wel enigzins geinstalleerd. Hiervan een backup maken wilde ie niet, blijkbaar te weinig geheugen (hoezo? ik heb een externe harde schijf van 160 GB waar er nog een dikke 140 op zit, de nieuwe comp heb maar 15 GB geheugen, dus?!?)
Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd, via oa. de help functie, systeembeheer en andere gadgets maar kom er niet uit.

Dus...
- Hoe kom ik aan een geluidsbesturingssysteem, of hoe tover ik die weer tevoorschijn?
- Hoe veilig is het om de comp opnieuw te formatteren en het dan te proberen met de backup van de oude comp die ik op de externe HS heb staan of hoe krijg ik een backup van de nieuwe?
- Is mijn oude (gekregen) office schijfje niet compatible met deze comp, is dat onzin en zoja hoe krijg ik dat spul er dan wel op?
- Is dit wel een beetje duidelijk en kan iemand er iets van antwoord op geven?
(en ja, ik heb de zoekfunctie op Bokt ook al gebruikt maar daar kwam voor alsnog geen duidelijke antwoorden uit over mijn specifieke geval - of ik heb verkeerd gezocht, kan ook Bloos )

Air

Re: Yippie een nieuwe computer! OMG HELLUP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:05

Ik lees even mee want van dat geluidsprobleem heb ik sinds een paar dagen ook opeens last.. Scheve mond

Pluizebolpum

Re: Yippie een nieuwe computer! OMG HELLUP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:47

Ja, kan best lastig zijn zo 'metzonder' geluid. Muziek klinkt dan een stuk minder, tochwel...
Verder niemand met ideeen of tips?