hou jij je mening weleens voor je??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

hou jij je mening weleens voor je??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:17

nou wat de titel zegt hou jij je mening weleens voor je, bang voor reacties, of commentaar

ik persoonlijk niet ik zeg wat ik vind klaar,je mening is van jou en van niemand anders

dus wat doe jij ???

Naomi_unique

Re: hou jij je mening weleens voor je??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:18

Ik hou hem wel vaak voor me, omdat ik dan meestal bang ben wat anderen daarvan kunnen vinden..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:19

over het algemeen heb ik nogal een uitgesproken mening, maar er zijn toch ook echt dingen die ik wel voor me hou.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:20

Ben meer het type dat niet zo snel overal een mening over klaarheeft, ben een ontzettende twijfelaar. Soms heb ik wel een uitgesproken mening maar dan hou ik 'm meestal wel voor me... Clown

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:21

Ik soms wel, puur uit fatsoen. Als iemand iets aan heeft en vraagt om de mening van het groepje waar we mee staan, en ik vind het nisk houd ik het meestal voor me. Ik kan heel hard in mijn woorden zijn, dat weet ik van mezelf, dus zeg ik maar niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:30

Ook al heb ik vaak een zeer uitgesproken mening en altijd mijn woordje wel klaar, houd ik em soms toch voor me.
Als ik er mensen mee zou kwetsen bijvoorbeeld of weet dat mijn mening niet strookt met de rest en het dan zou uitmonden in een eindeloze ( zinloze ) discussie. Dan houd ik m'n mond wel..

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:31

Ik hou het wel vaak voor me ja..

Ik heb een vriendin die nogal gelijk wil hebben altijd, als zij vind dat iets zo is, dan is het ook zo, dus die wil zoizo het laatste woord hebben.
En dan sta ik vaak al klaar met mijn mening, maar omdat ik weet dat zij er toch wel weer op ingaat hou ik mijn mond meestal maar, omdat ik anders bang ben dat het op ruzie uitloopt..

Op werkgebied is dat wel anders,
Daar heb ik wel vrij snel mijn mening klaar, als ik het ergens niet mee eens ben over hoe het gaat ofzo..
Maar aangezien ik ook aardig wat te zeggen heb bij ons in de winkel, is dat alleen maar goed Lachen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:32

Ja tuurlijk.

Als je op alles je muil opentrekt kom je nergens (grof gezegd Clown )
Tactisch spel brengt je overal haha. Alleen ben ik niet erg tactisch aangelegd helaas Duivel

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:33

Ja heel vaak eigenlijk Clown
Hoef niet te weten wat andere daar van vinden, maar vaak schaam ik me er wel voor Clown

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:33

Ik hebbest een uitgesproken mening, en ik ben ook niet bang om die te geven. Maar er zijn best situaties denkbaar waarin ik maar even op mijn tong bijt... Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:36

Nee bijna nooit, alleen tegenover vriendinnen wel es.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:36

ik hou zeker dingen voor me! mensen die mij goed kennen kunnen aan mijn gezicht zien wat ik er van vind, en op mijn werk hou ik voornamelijk dingen voor me om "conflicten" enzo uit de weg te gaan...

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:37

Ik spreek mijn mening graag uit, ook al wordt dat niet altijd gewaardeerd. Ik pas wel op dat ik mesen er niet mee kwets door bijvoorbeeld iets tegen iemand te zeggen waar een hele groep bij staat.Af en toe kan ik wel tactish zijn. Haha! Maar het is mij geleerd altijd eerlijk te zijn. Daarom vind ik het ook fijn dat de mensen eerlijk tegen mij kunnen zijn. Mijn beste vriendin en ik hebben wel eens knallende ruzie, maar daarna moeten we lachen en dan zeggen we....Fijn dat we weer eens eerlijk tegen elkaar zijn geweest. Vork

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:38

Blue_Eyes schreef:
Ik hebbest een uitgesproken mening, en ik ben ook niet bang om die te geven. Maar er zijn best situaties denkbaar waarin ik maar even op mijn tong bijt... Knipoog

Hier hetzelfde. Vroeger zei ik altijd meteen wat me op het hart lag, maar nu heb ik mijn lesje wel geleerd: mensen kunnen niet goed met vertrouwelijke informatie omgaan en bedonderen je waar je bij staat.

Bang voor reacties ben ik absoluut niet: mijn mening hoort bij me en dat hebben anderen maar te respecteren.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:51

Giorgio_x schreef:
over het algemeen heb ik nogal een uitgesproken mening, maar er zijn toch ook echt dingen die ik wel voor me hou.

Het zelfde hier, toch hou ik hem wel 20 keer per dag voor mij, vooral op het werk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:55

Iets te vaak, als ik iedere keer mijn mening zou geven dan zouden ze mij door mijn kop schieten ben ik bang Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:57

Soms hou ik het weleens voor me ja, omdat ik geen zin heb in ruzie of een dicussie. Niet omdat ik bang ben wat ze van me vinden oid. Lachen

Mireille

Ja hoor. Er zijn wel eens dingen die ik beter niet kan zeggen, om ruzie en ergernissen te voorkomen. Dan zeg ik liever niks, dan het omslachtig te moeten verpakking in andere woordjes. Tong uitsteken

plotie

Hanmar schreef:
Ben meer het type dat niet zo snel overal een mening over klaarheeft, ben een ontzettende twijfelaar. Soms heb ik wel een uitgesproken mening maar dan hou ik 'm meestal wel voor me... Clown

Hier nog zo één. Soms denk ik achteraf van : 'ik had beter dit of dat gezegd (of niet gezegd)'.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:59

Ik hou meestal mijn mond dicht jah, maar als ik dat niet doe kan ik ook nogal fel uit de hoek komen, maar heb meestal geen zin discussies, vooral omdat het vaak om collega's gaat of vrienden van mijn vriend ofzo. Voorderest hou ik zeker opmerkingen vaak voor me, ik kan nml nogal bot reageren en daar kunnen veel mensen niet tegen heb ik gemerkt, die denken dan dat ze afgezeikt worden door mij ofzo, terwijl ik het vaak grappig bedoel. Mijn vriend kan hier gelukkig goed tegen en sommige mensen vinden het vaak ook nogal grappig, maar de meeste ken ik niet goed genoeg dus dan hou ik maar gewoon mijn mond dicht(met als gevolg dat ze mij dus saai vinden, maar ik heb wel een binnenpretje vaak dus Knipoog )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:00

Ik hou mijn mening vaak genoeg voor me, simpelweg om discussies te voorkomen waar ik geen zin in heb, eigenlijk belachelijk, eigenlijk zou ik gewoon mijn mening moeten zeggen...

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:01

plotie schreef:
Hanmar schreef:

Hier nog zo één. Soms denk ik achteraf van : 'ik had beter dit of dat gezegd (of niet gezegd)'.

ik ook ^^

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:01

heel vaak eigenlijk.
ik ben bang om ruzie te krijgen of dat mensen me niet aardig vinden.

en dan heb ik achteraf altijd spijt als ik iets niet gezegd heb.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:02

Ik heb ook een uitgesproken mening over het algemeen, en ik heb eerlijkheid hoog in het vaandel staan. Al heb ik wel geleerd dat je hem soms beter voor je kunt houden, ook niet iedereen kan het waarderen. Eerlijkheid kan namelijk heel confronterend zijn.
Als je echt óveral je mening over kwijt moet (ook over onbelangrijke zaken), word je ook vervelend voor andere mensen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:04

Ja, ik hou mijn mening zeker regelmatig voor me (want ongevraagd zit niemand per se op mijn mening te wachten, toch? En daarbij kan ik heel fel worden en dat is bij bepaalde mensen wel eens eh..... lastig Knipoog). Maar als iemand me op de man af iets vraagt, dan zeg ik wel de waarheid. Dan ga ik er niet omheen draaien. Ik kan daarbij heel voorzichtig te werk gaan, maar kan ook gewoon heel duidelijk zijn. Het ligt aan de persoon die ik voor me heb en aan het onderwerp. Bij sommige onderwerpen vind ik het niet waard om problemen over te krijgen.

Ik merk wel dat naarmate ik ouder word, ik juist veel uitgesprokener aan het worden ben. Eigenlijk bevalt me dat ook steeds beter.
Ik hoef niet meer zo nodig door iedereen aardig gevonden te worden, hoor. Tong uitsteken
Ik vind namelijk ook niet iedereen zo ontzettend aardig. Clown