Stappen jullie over qua bank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Stappen jullie over qua bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:13

Ik ben nu nog klant bij de ABN AMRO maar door wat dingen in het verleden die gebeurd zijn en dat gedonder van nu zit ik er toch sterk over te denken om over te stappen naar een andere bank. Maar welke bank is goed? Wie heeft een goede service, is qua internetbankieren goed, is klantvriendelijk enz Postbank valt iig af.

marloes1987

Re: Stappen jullie over qua bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:14

Ik heb exact hetzelfde gehad. Ook door alle reorganisaties enzo weg gegaan bij de ABN. Ik zit nu bij de Rabobank, en ik moet zeggen dat ze goede service hebben. Het internetbankieren is ook vrijwel hetzelfde, en zelfs nog iets handiger. Kan ik je zeker aanraden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:16

Overstappen vind ik persoonlijk nogal paniekvoetbal. Als je dan wilt overstappen kun je nog het beste naar Fortis gaan, dat is nu deels in handen van de staat dus daar is je spaargeld veilig Clown Haha!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:17

ik blijf wel bij de ABN.. zal het van mijn vader wel horen als ik er echt weg moet omdat het niet goed gaat. die werkt daar
en @ apple: abn amro + fortis nu he

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:19

Apple schreef:
Overstappen vind ik persoonlijk nogal paniekvoetbal. Als je dan wilt overstappen kun je nog het beste naar Fortis gaan, dat is nu deels in handen van de staat dus daar is je spaargeld veilig Clown Haha!

Zoals ik al omschreef is er meer gebeurd oa qua hypotheek gebeuren waardoor ik al niet meer tevreden was. Het stapelt zich op

Marloes: Dus rabo zou een goede optie kunnen zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:21

ABN is nog niet geïntegreerd in Fortis en op dit moment nog steeds een zelfstandige bank. De integratie van ABN in Fortis zou ergens in 2009 plaatsvinden, maar dat is nu van de baan.

Kans is groter dat ABN nu wordt overgekocht door een andere speler/danwel weer zelfstandig verder gaat. Met ABN is nog even niets mis.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:22

Ik zit ook bij de ABN, en blijf zitten waar ik zit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:22

Rabo zou voor mij geen optie zijn. Slechte service en op de een of andere manier krijgen die het altijd voor elkaar om je vooral geen rente te geven over je spaargeld...
Daarom ben ik overgestapt naar de triodos bank. Goedkoper, meer rente en ze beleggen het geld niet in clusterbommen Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:24

Ik vind het triest dat zulke grote onderneming dit gestunt vertonen. En dan heb ik het ook over Fortis.

Voor de rente hoef ik het niet te doen, mijn spaargeld stelt namelijk niets voor Huilen van het lachen

Triodos daar heb ik nog niet eerder van gehoord?

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:29

Ik zit bij de rabobank en vind het prima. lekker snel en makkelijk met internetbankieren.
Nooit geen problemen mee gehad.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:31

ik zit ook bij de rabobank! heb met hen nooit problemen gehad.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:32

Ben net overgestapt van Postbank naar Rabobank.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:36

Gelukkig is de bank verzekerd dus moeten ze het geld terug betalen. Ik vind de postbank erg makkelijk met internet bankierern.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:38

Postbank valt voor mij af, die vind ik te traag. Wanneer je betalingen doet duurt het me te lang voordat het of bijgeschreven of afgeschreven is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:40

Ik zit ook bij ABN en blijf zitten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:41

Ik zit al jaren bij de Rabobank.

Ik heb daar nog nooit problemen gehad. Kapotte pasjes worden netjes en snel vervangen, internetbankieren is heel handig en duidelijk. Onrechtmatig afgeschreven geld is snel en makkelijk terug terug te halen. En ik krijg een ruime rente over mijn spaarrekening.

Ik zou niet te snel overstappen. Ik snap dat het nu een beetje eng is met al deze negatieve aandacht op het moment. Ik zou het gewoon even rustig afwachten. Je kan altijd nog overstappen.

Maar een overstap uit paniek is niet aan te raden. Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:42

Apple schreef:

Bij elke Nederlandse bank is je spaargeld veilig tot ongeveer 40.000 euro. De eerste 20.000 euro is sowieso verzekerd door de Nederlandsche Bank en de tweede 20.000 euro betaal je wel 1% rente, daar krijg je dan in totaal 18.000 euro van terug.
Dus van 40.000 euro spaargeld is het zeker dat je 38.000 euro gewoon terug hebt.

Tja, overstappen is zeker nu volgens mij echt paniekvoetbal. Juist als alle mensen hun geld weghalen bij de ene bank, krijgt die bank het heel zwaar, omdat die dan geen leningen meer kan uitgeven.
Op zich snap ik het wel, dat je twijfelt.

Ik heb zelf zo weinig geld, dat ik het ook moeilijk kwijt kan zijn. En ik zit niet bij een bank die nu in het nieuws is, dus nee, ik blijf lekker zitten waar ik zit (Postbank).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:43

Het is alleen wellicht verstandig om komende tijd niet te kijken naar wat je aandelen pakket doet Clown Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:46

Ik denk dat ik niet duidelijk geweest ben, het is geen paniek!
Meer de manier waarop alles gedaan wordt, het hele gedoe wat wij gehad hebben rondom een hypotheekgebeuren. Dus van paniek is zeer zeker geen sprake!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:46

MISTRAL94 schreef:
Postbank valt voor mij af, die vind ik te traag. Wanneer je betalingen doet duurt het me te lang voordat het of bijgeschreven of afgeschreven is.

Dat het naar andere rekeningen langer duurt zal je altijd hebben; nu naar / van postbank-rekeningen, met postbank van / naar andere banken.

Als je nu naar iemand met postbank iets wil sturen duurt het waarschijnlijk ook een paar dagen. Maar spaarrekening-geld en naar andere mensen met postbank gaat wel direct hoor. Lachen En uit mijn ervaring hebben toch best veel mensen een postbank-nummer (een tijd terug kocht ik wel vaker via marktplaats/bokt/enz spulletjes en ongeveer 40% van de mensen had postbank, als ze dat niet hadden mailde ik even om te laten weten dat het waarschijnlijk een of twee dagen zou duren.), zelf heb ik er iig geen problemen mee dat het te lang duurt. Lachen

Nog succes ermee Lachen

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:48

MISTRAL94 schreef:

Bij ons gebeurd het gewoon snel. Vooral als ik het naar iemand overmaakt staat het er meestal meteen op.

opgeheven

er moet heeeel wat gebeuren willen wij overstappen naar een andere bank, wij zitten gedeeltelijk rabo en gedeeltelijk abn en over de ABn zijn wij zeer tevreden en voorlopig heerst er hier geen paniek dus lekker blijven zitten

mariekie

Cassidy schreef:
Ik zit ook bij de ABN, en blijf zitten waar ik zit.

Me too Vork

Nanne

MISTRAL94 schreef:
Ik denk dat ik niet duidelijk geweest ben, het is geen paniek!
Meer de manier waarop alles gedaan wordt, het hele gedoe wat wij gehad hebben rondom een hypotheekgebeuren. Dus van paniek is zeer zeker geen sprake!

In dat geval, als het een weloverwogen stap is, zou je idd gewoon rond kunnen gaan kijken welke bank wel aan jullie verwachtingen voldoet.

Ikzelf ben erg tevreden over de Rabobank. Maar dat is voor iedereen natuurlijk alles.

Vraag wat informatiepakketen aan, of maak afspraken bij verschillende banken voor vrijblijvend advies.

Succes iig!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:49

Perzik schreef:
MISTRAL94 schreef:

Bij ons gebeurd het gewoon snel. Vooral als ik het naar iemand overmaakt staat het er meestal meteen op.

Dan heb je geluk Knipoog Ik heb er een andere ervaring mee en daarom is postbank voor mij geen optie!