Levensbeschouwing; Voodoo religie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Levensbeschouwing; Voodoo religie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:46

Hallo,

Met levensbeschouwing moeten we een werkstuk maken over een religie.
Ik heb gekozen voor de voodoo-relige omdat het me interessant leek.

Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan, ik moet de binnenkant van de religie beschrijven. Dit mag je doen door bijvoorbeeld iemand te interviewen of een programma te kijken waar het gaat over de binnenkant van de godsdienst. Maar helaas kan ik hier tot nu toe niks over vinden, er bestaat voor zover ik nu weet ook geen voodoo-forum of iets dergelijks.

Dus, misschien dat iemand hier ervaring heeft met voodoo, of iemand kent die in de voodoo religie gelooft? Of dat iemand er ooit een programma over gezien heeft?

Hoop dat jullie me kunnen helpen Lachen

Groetjes Daphne

Anoniem

Re: Levensbeschouwing; Voodoo religie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:48

Een beetje Googlen en je vind wel het e.e.a. over Voodoo.
Voor een interview, tja dan zal je toch op zoeken moeten naar mensen die Voodoo 'aanhangen'.

Ik heb geen idee waar je woont, maar wellicht is Winti toegankelijker voor je. Ga eens langs bij een buurthuis o.i.d van de Surinaamse gemeenschap en er zijn er vast genoeg die je wat over Winti kunnen vertellen..

Succes!

_Daphne

Re: Levensbeschouwing; Voodoo religie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:42

Bedankt voor je reactie Lachen
Ik heb ondertussen een aflevering van "Mission Unfindable II" gekeken, hierin zijn de programmamakers naar Haïti gegaan, waar ze met priesters en andere mensen hebben gepraat Lachen.
Overmorgen zal ik mijn leraar vragen of dit goed genoeg is Lachen