Hoe betalen jullie (studenten) je rijles?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Hoe betalen jullie (studenten) je rijles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 08:38

Hallo bokkers,
Ik ben al een tijdje aan het rijlessen voor mijn rijbewijs. Ik heb een bedrag gehad van mijn ouders voor mijn eerste aantal lessen. Dat geld is nu dus op.
Per maand verdien ik gemiddeld 125 euro en dan studie geld..Ik rij een keer in de week en een les kost 67 euro. Boos!
Mijn geld is er dus in een maand zo door heen en kan verder ook geen geld uitgeven.
Ook niet voor mijn paard.
Hoe doen jullie dit?
Groetjes

Hermelijn

Re: Hoe betalen jullie (studenten) je rijles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:47

Nou, sowieso een goedkopere rijschool zoeken lijkt me. Ik les voor 40 euro in de week en dat is hier in de buurt in de hogere middenklasse, dus dat kan veel goedkoper. Verder heb ik een beter betaald baantje dan jij of maak ik meer uren, dat kan ook, maar in ieder geval verdien ik meer. Daarnaast heb ik ook nog een paar jaar werk op projectbasis gedaan waarbij ik 6 weken werkte en daarmee vrij veel geld verdiende, dat ging allemaal op m'n spaarrekening, plus dat ik nog een lening heb bij de IB-groep. Zo lukt dat wel Lachen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:51

67 voor 1 uur? :S
of voor 2 uurtjes rijden

als het voor 1 uur rijden is zou ik echt andere rijschool zoeken das is echt onwijs duur daar

ik les voor 42 p.u.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:54

andere rijschool zoeken en kun je niet in termijnen betalen??

krijg je stufie??

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:55

Hier is het 46 per uur. Het kost inderdaad erg veel geld. Ik les nu 2x in de week 1.5 uur. Heb ook geld van m'n ouders gehad, maar dat is allang op. Heb altijd al geld appart gehouden voor m'n rijbewijs dus dat scheelt wel.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 08:56

Het is ander half uur. Ik ben daar gaan rijden omdat ik vaalangst heb en hun daar mee om weten te gaan.

Ja ik krijg studie financering maar mijn paard moet ook betaald worden en veel is dat ook niet dat geld

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:59

kan je niet meer uurtjes werken??
misschien dat je ouders je willen lenen en je dit na het behalen van je rijbewijs terugbetaald?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:06

Er zijn er wel meer die weten hoe ze met faalangst om moeten gaan en die er minder voor vragen! Ik leste voor 35 euro per anderhalf uur en heb nog nooit bij zo'n fijne man in de auto gezeten.
Misschien kun je het inderdaad wel lenen van je ouders en het later in termijnen terugbetalen. Zo heb ik het met mijn laptop gedaan toen mijn vorige het begeven had.

Ik heb mijn rijbewijs trouwens van mijn moeder gehad.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:52

Idd vragen of je ouders een (deel) kunnen betalen, en anders zou ik toch eens informeren bij andere rijscholen. Vind een les van anderhalf uur voor E67 aardig duur.

Mijn ouders hebben mijn rijbewijs lessen betaald Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:58

Ik heb gespaard. Een kleine 1500 euro.
Veel te weinig natuurlijk, maar dacht het ondertussen wel bij te verdienen aangezien ik heel wat verdien met mijn baan.
Kreeg als verassing van m'n ouders nog een pakket van 20 lessen + examen.
Dus zo betaal ik het.
En die rijschool zou ik snel weggaan!
Ik betaal maar 40 euro per les!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:08

Als ik jou was, zou ik eerst sparen voor rijlessen. Zorg voor een potje van 1000 euro, dan kun je alle lessen en examens nemen. Of anders vraag je aan je ouders of zij jouw lessen en examens wil betalen en na het betalen van rijbewijs betaal je dan terug aan hen.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:09

Ik heb mijn rijbewijs inmiddels al een tijd, maar ik heb eigenlijk altijd al gespaard hiervoor. Dus toen ik begon, wist ik dat ik al genoeg geld had Lachen
Laatst bijgewerkt door _Marianne op 29-09-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:11

67 euro??? Pér les?? Dat is echt superduur. Rijswijk is nou ook niet echt het middelpunt en de dure stad ofzo (toch?), dus dacht moet écht veel goedkoper kunnen. Hoe kan het dat ze zo duur zijn dan? Verder: mijn ouders betalen de helft, en ik werk, verdien ongeveer 150 euro per maand en les drie uur in de week. dan moet ik dus per maand 360/2 = 180 euro betalen, dat gene wat ik tekort kom betaal ik van mijn stufi en gespaarde geld..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:13

Mijn ouders hebben de helft betaald, en ik betaalde de andere helft vanuit een erfenis. T verschil betaal ik door te werken. Of eigenlijk betaalde ik, want ik heb t pas gehaald.
Ik betaalde 39 euries per les, maar had wel een onwijs gave en fijne rijschool..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:55

Ik heb deze zomer mijn geld bij elkaar gespaard voor mijn rijlessen. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:57

Jeempie ik betaald 30,- Bloos!
Zou toch heel rap kijken of je een andere school kan vinden, en evt. meer uurtjes kan gaan werken Lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:48

Je kan op internet eens zoeken naar rijschool 'kees weber' in zoetermeer, daar betaal je 50,- voor anderhalf uur, is een hele fijne rijschool en die kunnen je goed verder helpen. Zij halen ook mensen op in rijswijk! Lachen
Ik was bij anderen al 2 keer gezakt, maar bij hen in een keer geslaagd, zeker de moeite waard! suc6!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:07

ik heb toen ik leste 10 lessen van mijn ouders gekregen en dat was wel snel op.
ik had de hele zomervakantie gewerkt en 1000 euro bij elkaar gespaard, maar dat geld was ook zo op aan lessen, ik heb ook een groot deel van mijn lessen en mijn examen van mijn spaarrekening betaald en nu stort ik maandelijks om dat bedrag er weer bij op te zetten.
het scheelt denk ik ook met geld als je een pakket neemt:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:08

Ik wordt volgende week 25 en ga dan pas aan mijn rijlessen beginnen. Moet alles zelf betalen en had het geld er niet voor. Heb nu bijna mijn diploma, dus genoeg tijd en geld Knipoog

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:09

Mijn ouders hebben het betaald, maar ik had het wel kunnen betalen van mijn bijbaantje.
Ik verdien om en nabij de 400 euro (meestal iets meer, en dan daar bovenop nog fooi) voor 2 weekenden werken, 4 dagen dus.

Kost 1 les jou 67 euro? Dat is een blokuur neem ik aan? Bij mij kostte het namelijk 38 euro per uur.

Edit: Overigens had ik ook wel geluk met 1 theorie-examen, 1 praktijkexamen en 24 lessen.
Mijn ouders hadden me een vast bedrag daarvoor gegeven en daar heb ik nu dus nog van over. Wil daar ooit nog motorrijlessen van gaan nemen Cool.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 29-09-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:11

In Rotterdam zijn er zelfs rijscholen van 25 euro per uur Bloos!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:12

Ik neem geen rijles (dat mag in België), dus het enige geld dat ik verbruik is de benzine voor de auto, en later 32 euro denk ik voor het afleggen van mijn examen. Lekker goedkoop dus, en de (weinige) kosten betalen mijn ouders voor me.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:15

Ik heb van te voren geld gespaard. Moest mijn rijbewijs zelf betalen dus heb de zomervakantie ervoor extra veel gewerkt zodat ik het kon betalen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:16

Tja die rijlessen zijn niet goedkoop, mss met je ouders overleggen of je bij hun kan bijlenen of dat hun mss extra willen bijspringen.. en zo snel mogelijk halen, scheeld een hoop...

ik betaalde 4 jaar terug iets van 36 pu, en moest naar arnhem dus altijd 2 uur les en dan tikt t hard aan...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:18

Mijn ouders hebbe 500 euro betaald. De rest, zo'n 1000 euro, heb ik zelf betaald van mijn werk. Heb zelfs toen ik mijn rijbewijs al had een autootje gekocht en kon ook makkelijk uit Ja