Kia Picanto of Renault Twingo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Kia Picanto of Renault Twingo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:58

We zijn opzoek naar een kleine en zuinige auto. We twijfelen tussen de Picanto en de Twingo. Wat zijn jullie ervaringen? Het is wel de bedoeling om een werkweek van 32 uur naar Breda te rijden en nog wat uitjes moeten er ook mee gereden worden.

Wat raden jullie aan?

Esther_1985

Re: Kia Picanto of Renault Twingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:50

ik zou zelf voor een twingo gaan, reden: ziet er leuk uit, rijdt goed en veilig. Maar ik heb er geen échte ervaring mee. En ik weet niks van de picanto.

edit; ben ook een beetje bevooroordeeld, want ben renault-fan en heb zef een clio
Laatst bijgewerkt door Esther_1985 op 28-09-08 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:57

Twingo, maar ik ben bevooroordeeld ik heb er zelf een.

Ik heb meer laadruimte dan de meeste mensen in hun auto, maar door de verschuifbare achterbank ook meer beenruimte achterin, dan de meeste (zelf meer dan grote auto's). Hij is super zuinig 1/19 en heeft voor een kleine auto veel comfort en ruimte.

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:51

de twingo is zuiniger dan de picanto Knipoog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:52

Ik zou ook voor de Twingo gaan. Waarom? Puur op gevoel (natuurlijk de stomste reden om een auto te kopen, maar toch Clown).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:53

Ik heb in verschillende Twingos gereden en die reden erg lekker kan ik je vertellen!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:51

als je écht een kleine zuinige auto wil, waarom dan geen daihatsu cuore(iig de nieuwste) of een toyota aygo?
bij de aygo betaal je ook nog maar eens 24,- wegenbelasting per 3 maanden, de anderen zijn duurder (iig minstens het dubbele, omdat je bij de aygo maar 50% betaald omdat die zo zuinig is. In 2009 wordt dat zelfs nog maar 25% betalen! dus dan maar 4,- per maand!)

Zelf heb ik een clio gehad en veel in een twingo gereden(je gaat voor een nieuwe neem ik aan? het oude model twingo is nml klein en niet zo geweldig!) dus ben wel te spreken over Renault
daihatsu cuore heeft mn zus, er zuinig maar weinig auto, net zoals de picanto.

nu heb ik een toyota aygo, veel zuiniger en goedkoper(ook qua berut/onderhoud etc) dan alle andere auto's!

maar als je écht alleen tussen de picanto en de twingo wilt kiezen zou ik voor de twingo gaan, mits je het over de nieuwe twingo hebt Lachen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:55

sonjim schreef:
Twingo, maar ik ben bevooroordeeld ik heb er zelf een.

Ik heb meer laadruimte dan de meeste mensen in hun auto, maar door de verschuifbare achterbank ook meer beenruimte achterin, dan de meeste (zelf meer dan grote auto's). Hij is super zuinig 1/19 en heeft voor een kleine auto veel comfort en ruimte.

Helemaal mee eens. Ik heb er zelf ook 1

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:35

Als je het over de nieuwe Twingo hebt zou ik daar zeker voor gaan! Heb er veel positieve verhalen over gehoord en vind het een stoer wagentje. De Picanto vind ik wat saai, ook minder pittig dan de Twingo geloof ik.

Heb je al in beide auto's gereden?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:36

Wij hebben zelf een Twingo gehad, erg fijne auto. Kon je achterin ook goed en ruim zitten Ja

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:44

ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met Renaul, onze vorige auto was een drama.
Mijn moeder heeft een renault Twingo en is er helemaal gek van, wat ik niet kan begrijpen. Het ding is niet nieuw meer(integendeel), maar doet er welgeteld 3 minuten over om te starten als je de sleutel er in doet, de sleutel is kapot, centrale vergrendeling doet het niet meer en ga zo maar door.... Kan er dus niet enthousiast van worden. We zeggen al jaren dat ze een nieuwe moet, maar ze is te gehecht aan het ding Tong uitsteken

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:38

Ik zou ook voor de Twingo gaan.
Ik heb er zelf ook 1 uit 1995 en hij doet het gewoon super.
Veel ruimte, etc.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:40

zou picanto kiezen mooie (nieuwe) auto voor klein prijsje

sorry vind twingo erg lelijke auto

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:10

Ik vind de nieuwe twingo niet zo mooi als het oude model, het is geen twingo meer maar de zoveelste kleine auto. Mijn eigen is uit 1997 en doet het prima. Als je centrale vergrendeling het niet meer doet, snap ik ook het moeilijke starten, ze hebben namelijk startblokkering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:47

Picanto is rotzooi. Rijdt niet lekker, gaat snel stuk (Kia he). Vindt Renault trouwens ook niks, maar iig geen Kia!
(Rij zelf rond in een Nissan Micra, ook een erg fijn auto'tje! Ja )