Dit jaar ben ik van werkgever gewisseld omdat de sfeer onder de collega's slecht was, erg slecht (er waren er 3 die het verziekte voor iedereen). Ik had dit meerdere malen onderbouwd aangegeven en er werd actie beloofd vanuit leidinggevenden. (om dezelfde reden vetrokken 5 collega's in 3 mndn.) Er werd slechte zorg geleverd en ik was veel vrije tijd kwijt omdat ik ook bereikbaarhaardsdienst moest draaien wat er op neer kwam dat ik gedurende 5 dagen geen paard kon rijden, hoogstens wat stapwerk.
Ter verduidelijking het ging om een zorginstellling.
Ik heb een exit-gesprek gehad toen ik mijn ontslag had ingediend. Ik heb hier geen kopie van ontvangen of ondertekend. Nu is er door een ex-collega aan mij gevraagd waarom ik die dingen gezegd had over haar en of het eigelijk wel klopte wat er in het exitgesprek stond.
Tijdens een rechtszaak tussen werkgever en mijn ex-collega is dus een verslag van mijn exit-gesprek gebruikt als bewijsvoering. Ik wist hier niets van en vraag me af of dat privacytechnisch wel mag??? Bovendien staan er dingen in die ik niet gezegd heb en dingen niet in die ik wel gezegd heb, met name de slechte kwaliteit van zorg wordt niet vermeld.
Mag een werkgever dit zomaar doen en wat kan ik hier mee???
Ik ga dinsdag de vakbond raadplegen, maar ben nu dus echt even heel nijdig!!!!