Steeds weer die droom! (wie kan me helpen?!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Steeds weer die droom! (wie kan me helpen?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:58

Misschien een beetje stom maar ik heb heel vaak dezelfde droom nou ja het is steeds ergens anders maar er komt wel steeds dezelfde man invoor (ik ken die man dus totaaal niet)

Waar ik ook ben of wat ik ook doe na een tijdje zie ik plotseling die ene lange man met een beetje een kaal hoofd en wat hij elke keer doet is me aankijken en me dan door mn hoofd schieten..

Ik droom dit echt al tijden en schrik dr soms zelfs wakker van zo echt lijkt het, slaap weinig (niet alleen hierdoor) maar ik vind het echt zo vaag he..

Mars

Re: Steeds weer die droom! (wie kan me helpen?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:19

Pff naar zeg, zo'n droom. Ik herken het wel, ik heb elk jaar rond
dezelfde tijd vh jaar dezelfde droom... Weet wel dat dromen vaak
niet zo letterlijk zijn als ze eruit zien, vaak is het een manier van
je hersenen om symbolisch uit te drukken of je ergens mee zit of
(wellicht onbewust) ergens bang voor bent of je zorgen maakt...

Misschien zit je ergens mee, worstel je met bepaalde zaken of
zijn er dingen gebeurt die je niet verwerkt hebt in je leven? Hier
kun je je overdag bewust voor afsluiten, maar 's nachts komen
die gevoelens en gedachten wel boven en kunnen zich in dergelijke
enge dromen uiten.

Tegen dromen zelf kun je niet veel doen, wel tegen de oorzaak ervan, mits je die weet uiteraard...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:21

Ik heb de afgelopen week steeds dezelfde droom, namelijk dat een kameraad van een vriend steeds tegen me zegt: "Hij wil je kwijt!"
Uiteindelijk ben ik er vandaag achter gekomen dat ik gewoon de hele tijd erg onzeker ben over van alles en nog wat.
Wat ik niet hoef te zijn gelukkig.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 21:25

tja er zitten heel veel dingen in mijn hoofd die ik niet verwerkt heb en eigenlijk nooi zou kunnen verwerken en of het ooit een rustig plekje in mn hoofd krijgt betwijfel ik ook.. misschien is dat het wel..

Mijn vader is in 2001 plotseling overleden op 45 jarige leeftijd een dag erna telefoon mijn oma overleden (moeder van mijn vader) 2 maand erna mijn andere opa overleden (vader van mijn moeder)en maand daarna mijn andere oma overleden (moeder van mijn moeder) tja dit zit me heel erg dwars vooral van mijn vader hij was alles voor me! mijn hele leven..

Maar wat zo vaag is in mijn droom elke keer die man hij kijkt me aan en pakt zn pistool en schiet me door mn hoofd..
wordt nu soms zelfs savonds min of meer gek dat ik denk dingen te horen enz

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:27

Stress, schuldgevoelens of bij vrouwen hormonale schommelingen, kunnen oorzaken van nachtmerries zijn.
Zoals Mas al zei, kun je er weinig aan doen behalve de oorzaak aanpakken. Haha! Geen overactieve activiteiten uitvoeren voor het slapen, even wandelen of iets warms drinken kan ook al helpen (als de achterliggende reden geen diep (jeugd)trauma is tenminste.) Knipoog

[/edit] Las je reactie te laat, de gebeurtenissen die je nu beschrijft zijn wel meer dan genoeg reden om nachtmerries van te krijgen, grote kans dat het daar dan mee te maken heeft. Als dat zo is zullen ze met de tijd wel verdwijnen, veel kun je er niet aan doen..
Sterkte in ieder geval, erg vervelend zulke dingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:31

Jeetje meid, dat is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt... Ik vind het knap dat je je verhaal
op bokt durft te delen met anderen. Nu je dit verteld vind ik het niet gek dat je zo naar droomt.
Je zegt dat je alles niet verwerkt hebt en dit ook niet denkt te kunnen, is er wel iemand waarmee je
over je gevoelens etc. praat?

Het is, denk ik, toch wel heel belangrijk dat je iemand hebt waarmee je kunt praten of dat je een
uitlaatklep hebt om met je verlies om te gaan. Ik raad je toch aan om hier ook professionele hulp
bij te zoeken, zo'n groot verlies is teveel voor een mens om alleen te verwerken en misschien lucht het
je wel op om het er met een neutraal iemand over te hebben...

Echt doen hoor, wie weet blijft het anders niet bij dromen alleen en krijg je psychisch nog ernstiger klachten.
Bovendien kan iemand die hiervoor geleerd heeft je veel beter helpen, dan wij op bokt ooit kunnen doen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 21:39

Ik denk eerlijk gezegt dat niemand me erbij kan helpen, mensen in mijn omgeving weten niet hoe ik me voel ik ben altijd heel erg gesloten,
Bovendien ben ik echt zo onzeker over alles vanmezelf als wat dit kan ook meespelen ik heb echt 0,0 zelfrespect volgens mij vind mezelf gewoon niets dr zijn meer dingen waar ik mee zit maar met deze dromen erbij wordt het helemaal een warboel in mn hoofd en heb het ook onwijs druk dr laatste tijden en dit wordt alleen maar erger, tis net als of ik me gehaast en angstig voel

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:49

Het klinkt misschien vreemd, maar onder behandeling gaan bij een psycholoog is echt niet verkeerd..
Hier bedoel ik zeker niet mee te zeggen dat je gek bent, vreemd of iets anders. Het is prettig als iemand die erg veel ervaring daarin heeft, je dingen die je dwars zitten helpt verwerken. Deze mensen weten ook goed hoe de hersenen in elkaar zitten, en het is dus erg prettig om met hun te praten.
Denk niet dat het vreemd is om naar een psycholoog te gaan, meer mensen dan je zou denken staan onder behandeling van een psycholoog.
Zoek naar een bedrijf waar meerdere psychologen werken, eentje die nog niet boven de 40 is (die zijn wat moderner) en eventueel van hetzelfde geslacht als jij. Ga niet naar een zelfstandige psycholoog, met een eigen kantoor. (ik heb hier zelf negatieve ervaringen mee)

Het is in elk geval het proberen waard Lachen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 21:50

bedankt voor de tip, mijn broer is ook bij een psycholoog geweest en hij is wel echt een heel ander mens geworden.
Maar ik denk dat ik dat niet zou durven, wil niemand anders met mijn problemen/gevoelens opzadelen klinkt misschien gek maar ik ben altijd al heel gesloten geweest

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:41

je zadelt niemand met jouw problemen op als je je eens uit hoor !
Bovendien, je behandelaar wordt ervoor betaald !
Ga als de sodemieter hulp erbij halen, want dit gaat niet vanzelf over en om te voorkomen dat het erger wordt, kun je beter de negatieve spiraal nu doorbreken !
Je hebt veel meegemaakt in jel leven, al die dierbaren die zo snel achter elkaar zijn overleden alleen al ! Dat is heel ingrijpend, om zo en zoveel met de dood geconfronteerd te worden. Daar moet nog een heleboel rouwverwerking gebeuren.
Je mist je vader heel erg. Uiteraard. Misschien zijn er dingen die je met hem niet afgemaakt hebt ? Die je nog zou willen zeggen ? Schrijf hem een brief waarin je alles uitspreekt en verbrand die op zijn graf, of bij zijn foto.
Zoals Mas al schreef, je droom praat in symbooltaal. Misschien zegt je droom wel: "ik kan me wel voor mijn kop schieten", zoals we zeggen als we iets heel stoms gedaan hebben, uit spijt ?
Enne, niet alle psychologen boven de veertig zijn ouderwets(ch) hoor ! Hebben ook veel levenservaring, dat kan ook schelen......

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:43

Psycholoog zou ik niet aanraden, eerder psychotherapeut en dan misschien iemand die ook dromen kan verklaren. Lachen
En je denkt misschien dat je dat niet durft/wil/kan maar ik denk dat het jou wel zou helpen Lachen

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:10

Ik denk dat de droom juist symboliseert dat het tijd is om een keuze te maken...je kan blijven hangen in wat je mee hebt gemaakt maar je kan er ook voor kiezen er mee aan het werk te gaan. dus ik ga met bovenstaande mee..zorg voor goede hulp je hebt teveel meegemaakt en je bent het waar om er iets aan te doen Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:43

SecretLIN schreef:
wil niemand anders met mijn problemen/gevoelens opzadelen

Klinkt heel cliche wat ik nu ga zeggen, maar 99% van de mensen heeft dit idee voor ze de stap
zetten om naar een psycholoog te gaan...
Maar feit is dat deze mensen hier voor zíjn, bovendien is het niet dat je een ander met je
probleem opzadelt, maar een stap zet om jezelf te kunnen helpen!