Het ging zó goed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Het ging zó goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 15:31

Het ging zó goed.
Ik was écht supergelukkig.
Smoorverliefd (ben ik nog steeds), en minder onzeker dan ooit.
Onzekerheid is een lang verhaal.
Maar het is zomaar in een keer weg.
Een kameraad van m'n vriend zei ongeveer een maand geleden op een feest, waar m'n vriend niet was: "Hij wil je kwijt!"
Die avond voelde ik me kloten, meteen mijn vriend gesmst: "Leuk dat ik van die en die hoor dat jij me kwijt wilt. Mag je zelf ook wel zeggen."
Pas thuis realiseerde ik me dat hij een grapje maakte. Ik kan niet tegen zulke grapjes.
Daarna ging het superlang goed.
Maar sinds deze week gaat het weer volledig fout, ik word achtervolgd door nachtmerries waarin die jongen zegt dat mijn vriend me kwijt wil. Onzekerheid is weer helemaal terug.
Ik zit helemaal in de knoop met mezelf, vind mezelf maar een raar kind, een huilebak.
Nee, ik barst niet van medelijden, eerder van haat.
M'n vriend weet totaal niet hoe hij hiermee om moet gaan.
Hij gaat vanavond gewoon naar de kroeg, hij slaapt hier nooit in het weekend, hier in mijn dorp is gewoon ook niets te doen.
Ik word er gek van.
Kan iemand me helpen?

K1MmEl

Re: Het ging zó goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:35

ik denk dat het verstandig is om dit bij je vriend neer te leggen.. praat met hem hierover, zodat hij kan bevestigen dat hij je niet kwijt wil.. en hierdoor je onzekerheid afneemt! ik heb soms ook mijn momenten dat ik ineens heel erg ga twijfelen in mijn relatie, als hij keer minder leuk gedaan heeft ofzo.. vaak denk ik dan van maak het maar uit, elke keer die onzekerheid, dan ben ik er af.. maar als ik dan weer bij hem ben, is het weer heerlijk en weet ik dat die onzekere momenten het waard zijn!
praat met je vriend over je situatie, dan weet je vriend ook waar hij aan toe is en ook jij! zorg dat er duidelijkheid in jullie relatie is, maak je vriend duidelijk dat je snel onzeker bent en dat hij je erbij moet helpen hierover heen te komen.. door lieve dingen te zeggen etc, zodat jij niet aan de twijfel gaat..
die nachtmerries heb ik ook gehad, gaan vanzelf over als je weer wat zekerder in je schoenen staat!
ga anders een keer samen een weekendje weg.. dat heeft ons echt super goed gedaan, als ik nu onzeker ben denk aan onze vakantie en ben ik al snel weer gelukkig!
ik hoop dat je er wat mee kunt.. heel veel sterkte!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 15:44

Dankje wel!
Ik heb het dus ook tegen mijn vriend gezegd, op MSN voor zijn eigen veiligheid dacht ik maar. Hij weet al helemaal niet hoe hij ermee om moet gaan als hij hier is.
Hij begrijpt mijn onzekerheid wel, hij probeert het wel. Maar hij heeft gewoon nog niet door dat hij me er zo goed bij kan helpen. Ik heb het wel gezegd, maar of hij het door krijgt, weet ik nog niet zeker. We zullen zien wat er gaat gebeuren.
Hem wil ik niet kwijt, maar ik wordt zo gek van mezelf.
Vooral omdat het zo goed ging.
[Stom voorbeeld, we waren zaterdag uit, hij kwam een soort ex tegen, en ik liep even weg, niet eens om haar! Ik draaide me even later uit, zat hij op een trapje met zijn hoofd tussen z'n handen, zo van: oliebol wat stom van me! Het meisje zat aan zijn kraag ofzo. Niet belangrijk, ik had me er allang overheen gezet.]
Dat doet me goed.
Maar op een moment als deze zie ik de positieve dingen gewoon niet snel.
Ik wil dolgraag een weekendje weg. Maar waar ik het geld weghaal Nagelbijten / Gniffelen Het komt vast wel! Waar ben jij heen geweest?
Heel erg bedankt voor je lieve reactie! Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:47

Ik zou ook proberen op andere manieren meer zekerheid te krijgen of heb je dat alleen in je relatie met je vriend?
Het is lastig voor je vriend, maar ik denk lastiger voor jou omdat jij er 24/7 mee zit.
Sterkte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 15:49

Eigenlijk met mijn vriend totaal geen onzekerheden.
Het is puur wat die jongen heeft gezegd, en mijn vriend is niet heel romantisch. (wat jij al weet van de pb's) Hij zegt niet zomaar dat hij van me houdt. Daarom durf ik het ook niet goed te zeggen. Stel dat ik een afwijzing krijgt. Wat een belachelijk stukje onzekerheid is.
Eigenlijk is het een samenspel van allerlei dingen. Een nieuwe school, wat weer superspannend is nadat ik op mijn middelbare school wel gepest ben in de brugklas. Een meisje op paardrijden die zo jaloers is dat ze me haat, waar ik ook super onzeker van wordt. Dat soort dingen maken me bang.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:53

de dingen zoals je voorbeeld zijn erg belangrijk om te onthouden, die doen je goed!
mijn vriend is 2 jaar geleden op stage geweest in duitsland voor 2 maanden.. toen hadden we ook al verkering. hij wilde dit jaar er naar terug gaan, en hij wilde graag dat ik mee ging, want wilde zien wat hij daar heeft beleefd enzo.. dat vond ik al erg speciaal, omdat die stage voor hem zoveel betekent heeft, en hij wilde dat met mij delen. (dat deed mij al erg goed) wij zijn dus samen naar duitsland geweest, de mensen ontmoet die hij daar ontmoet heeft, ook de dingen bekeken wat hij toe ngezien heeft, heeft me daar alles laten zien wat indruk op hem had gemaakt! het was voor mij al een geweldige vakantie om bij hem te zijn, en dan ook nog eens te zien hoe hij er van genoot om daar terug te zijn.. een super vakantie geweest dus.. we waren ook nog nooit op vakantie geweest samen, dus dat was natuurlijk al helemaal speciaal, zo 5 dagen onverbroken bij elkaar te zijn!

een weekendje weg is natuurlijk ook wel duur, maar wat denk je dan van een dagje, gewoon echt van elkaar genieten, lekker met zen tweeën..

verder zou ik om het hem duidelijk te makenl, met hem praten over hoe je je voelt en dat je echt opzoek bent naar de mooie momenten met hem, zodat je je onzekerheid achter je kunt laten.. ik denk dat hij dan wel snapt hij voor die mooie momenten moet zorgen.. het is alleen wel belangrijk dat hij zichzelf blijft, en niet gaat veranderen ofzo! je bent zo te horen tevreden met hem zoals hij is.. vertel hem dat je wilt dat hij lief voor je is, en vaak duidelijk maakt hoeveel je voor hem betekent, maar hij dat wel op zijn manier moet doen! en natuurlijk niet op een manier zoals hij het wil.. het moet bij hem wel van nature komen..
bijvoorbeeld: dat hij gaat zeggen dat hij van je houdt, maar dat het hem een raar gevoel geeft (dus eigenlijk niet durft te zeggen, daar hebben jongens vaak moeite mee, emoties tonen) maar het dus alleen maar zegt om jou tevreden te houden..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:55

Ik zou proberen om meer zekerheid in jezelf te krijgen dan alleen in de relatie met je vriend.
Doe dingen die je leuk vind, probeer daar lol in te krijgen. Dingen doen die je goed doet zodat je zelfvertrouwen daarin groeit. Dan heb je ook minder de woorden van je vriend nodig.
Het is natuurlijk heerlijk als je vriend ook eens romantisch is en iets liefs zegt, maar als je onzeker bent heb je daar meer behoefte aan dan wanneer je je goed voelt.
En je kan weer tegen hem zeggen dat je daar behoefte aan hebt. Dat hij het weet, betekent niet dat jij het niet hoeft te zeggen om het te delen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:58

Wat vervelend zeg. Kan je het niet wegdrukken? Aangezien je zelf ook weet dat het onzin is omdat het een grapje was? Ik herken dit wel: eerst had ik hier ook heel erg last van, terwijl ik wist dat het helemaal nérgens op sloeg zat ik me helemaal op te fokken. Inmiddels heb ik me hier overheen gezet, kan me alleen niet goed herinneren hoé.. Volgensmij kwam dat toen ik heel zeker van mezelf werd en meer zelfbewust (toen ging ik mezelf meer en meer waarderen en inmiddels ben ik vrijwel onbreekbaar wat dat betreft). Ik denk dat dat het is.

Sterkte ermee. Ach gut

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:59

het is inderdaad ook erg belangrijk dat je in de rest van je leven zekerder word, niet alleen in je relatie. ik had nog niet begrepen dat je ook onzeker was in de rest van je leven..
geniet van alle momenten, doe dingen die je leuk vind! heb schijt aan jalourse mensen, je zou er juist arrogant van moeten worden.. ze zijn natuurlijk niet voor niks jalours! je bent blijkbaar goed in paardrijden!! dat zij je haat, tja je kunt niet met iedereen goed op schieten he Knipoog
hoe gaat het nu op school? vind je het leuk, al veel nieuwe mensen leren kennen? zo ja, vergeet je middelbare school toen je gepest werd.. dan heb je nu een mooie nieuwe start kunnen maken!

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:00

Redrumfox schreef:
Wat vervelend zeg. Kan je het niet wegdrukken? Aangezien je zelf ook weet dat het onzin is omdat het een grapje was? Ik herken dit wel: eerst had ik hier ook heel erg last van, terwijl ik wist dat het helemaal nérgens op sloeg zat ik me helemaal op te fokken. Inmiddels heb ik me hier overheen gezet, kan me alleen niet goed herinneren hoé.. Volgensmij kwam dat toen ik heel zeker van mezelf werd en meer zelfbewust (toen ging ik mezelf meer en meer waarderen en inmiddels ben ik vrijwel onbreekbaar wat dat betreft). Ik denk dat dat het is.

Sterkte ermee. Ach gut

ik denk dat het juist niet slim is om weg te drukken.. ook al vind ze het zelf onzin, ze zit er blijkbaar wel mee! het wegdrukken is iets anders dan je eroverheen zetten.. als je je eroverheen zet ga je er goed mee om.. als je het wegdrukt is de kans dat het later terug komt heel groot en dat is helemaal vervelend!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:37

Ik bedoel inderdaad er overheen zetten (komt in mijn ogen op hetzelfde neer). Als ik me ergens overheen zet dan vertel ik mezelf dat het onzin is en leg me daarbij neer > ik druk het weg dus. En dan bedoel ik ook echt weg.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:41

ow meid ik weet precies wat je bedoeld..
kan me ook zo onzeker voelen over bepaalde dingen.. heb ook wel eens nachtmerries.. dat hij bv niks meer van zich laat horen..
(heb dit 2 keer meegemaakt met exen van me, die lieten na een paar maand ineens niks meer van zich horen) en daar word je heel onzeker van..

of bepaalde grapjes.. dan denk ik dat er een bepaalde kern van waarheid is zit ofzo.. en dan ga je daar over door denken en dan maak je jezelf helemaal gek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 19:11

K1MmEl: Wat een gaaf uitje! Een dagje weg, ik hoop dat hij morgen hier een beetje op tijd is, en dat we dan naar de zee gaan. Het is een eind rijden, maar ik denk dat dat is wat ik nodig heb. Even lekker uitwaaien. Hij heeft inderdaad moeite met het tonen van zijn emoties. En juist daardoor durf ik hem niet te zeggen hoeveel ik om hem geef, denk ik. Want het maakt me onzeker. Een voorbeeld, zijn ouders wilden een foto van ons samen. Maar hij weigert op de foto te gaan. Door dat te zeggen, ben ik bang dat ik hem claim. En dat wil ik absoluut niet, hem dat gevoel geven. Gelukkig merk ik wel steeds meer hoeveel hij om me geeft. Ik ken al zijn ooms en tantes, hardstikke leuk. Maar hij kent amper iemand uit mijn familie. Belde hij me eens 's nachts op, kwam hij uit de kroeg. En zegt hij voor de grap: "Tot maandag dan he?" Ik werd een beetje boos, ik wist dat hij het niet meende. En zei dus: "Als je niet komt maak ik het uit." Ik heb het ook nog een keer gezegd toen mijn andere oom en tante kwamen, en dan merk ik wel dat het hem echt raakt. Al is het maar een 'grapje'. Geen leuk grapje, maar anders kwam het niet over hoe serieus ik er mee was.
Mijn nieuwe school is echt super, gezellige klas. Kan erg goed met iedereen opschieten. Maar ben een beetje onzeker over hoe ze over me denken.

Redrumfox: Ik zou er dolgraag overheen stappen, maar dat ligt nogal gevoelig. Het lukte telkens heel goed, maar door die nachtmerries zijn we weer bij het begin beland. Ik fokte me eerst over andere dingen op, exen enzo. Maar het ligt nu wat complexer, zo erg dat ik knettergek van mezelf wordt. Ik moet inderdaad meer zelfbewust worden en zekerder. Maar waar haal ik het weg?

LimaMambo: Mijn vriend is erg makkelijk in wanneer hij iets van zich laat horen. In het begin deed hij heel erg zijn best. Maar ik begrijp ook best als hij een avondje niet smst. Alleen is het nu wat minder fijn. Hij ligt meestal laat op bed, of is een film aan het kijken en vergeet het dan. Niet zijn beste kant, maar verder heeft hij genoeg manieren waarop hij wel laat merken dat hij om me geeft Lachen

abba87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:47

het beste dat je kunt doen is praten praten praten dat is de sleutel tot een goeie relatie en als je het ergens niet mee eens bent gewoon meteen zeggen of vertellen en net zoals de situatie waar je nu in zit had je al meteen met hem de dag erna over moeten praten (na je droom dan) want dan kun je er met z´n tweeën uit komen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 19:51

abba87 schreef:
het beste dat je kunt doen is praten praten praten dat is de sleutel tot een goeie relatie en als je het ergens niet mee eens bent gewoon meteen zeggen of vertellen en net zoals de situatie waar je nu in zit had je al meteen met hem de dag erna over moeten praten (na je droom dan) want dan kun je er met z´n tweeën uit komen

Het punt is, dat het niet om mijn relatie gaat.
Het gaat om mij. Die relatie blijft er wel. Want ik weet dat hij van me houdt.

abba87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:28

ja maar daar had ik het toch ook niet over ik bedoel in het algemeen te zeggen dat je met hem er gewoon over moet praten zodat jij je opgelucht voelt. en wat is dan je probleem als dat het geval dan niet is?