Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mrietjesueel schreef:VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd?
17
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld?
Heb een pony.
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet?
Ja, paarden hebben toch goede voeding nodig om gezond te blijven.
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden?
Pff.. weet niet eigenlijk. Kwaliteit van het voer?
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat?
Ja hoefbevangenheid, dus teveel vet gras.
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen?
Nee..
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie?
/
8. Als je zoekt naar informatie, op welke website(s) kom je dan vaak uit?
Pavo
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven?
Ik vind dat ze altijd veel teveel krachtvoer aangeven voor wat een paard moet hebben. Het is wel info, maar ook reclame.
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende?
Weet niet.
11. Is de informatie gemakkelijk te vinden?
Weet niet.
12. Heb je behoefte aan een centrale plaats op internet, waar alle informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen is verzameld?
Zou wel handig zijn!
1. Wat is je leeftijd?
16
ik heb een eigen pony
ja, omdat ik nog op zoek ben naar het goede voer voor mijn pony en voer is belangrijk.
de kwaliteit
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat?
ja (als dit een probleem is): te veel eiwitten in het voer (en te veel voer) waardoor mijn pony bulten krijgt
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen?
ja
via andere mensen, informatie stands van voermerken
bokt, sites van de voermerken
goed
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende?
ehm... ja ik denk het wel?
meestal wel ja
12. Heb je behoefte aan een centrale plaats op internet, waar alle informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen is verzameld?
ja het zou handig zijn als er één groot overzicht is.
Mrietjesueel schreef:Nouw ik niet,ik heb Bokt gevonden,maar er mogen wel wat meer site's komen waar je kunt zien wat een pony nodig heeft in de zomer,lente Ect.Hey allemaal,
Dat de paardensector groeit, weten we allemaal. Naarmate het aantal mensen met paarden toeneemt, stijgt ook de vraag naar makkelijk bereikbare informatie. Mijn vraag is of dit ook geldt voor informatie over voeding voor paarden. Het is een kleinschalig onderzoekje, en ik hoop op bokt veel mensen te vinden die onderstaande vragenlijst willen invullen!
Je kunt de lijst kopieren en via PB, met je antwoorden natuurlijk, naar me toe sturen. Invullers, alvast heel hartelijk dank voor jullie medewerking!!
VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd? 11 Jaar
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld? Met m'n eigen pony Bonny 2 verzorg pony's manege & natuurlijk bokt.nl
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet? Ja,omdat je te weten komt wat goed is voor een paard,wat ze lekker vinden.Wat gezond is enz.
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden? De hoeveelheid, bijv. geef je je paard teveel kan het ziek worden,geef je je paard te weinig word het ook ziek. enz.
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat? Ja,ik weet niet of dit er helemaal bij hoor,ik had een dikke shet,maar ik was te jong om hem te laten afvallen,naderhand had ie Hoefbevangen het is over gegaan vanaf toen was ik zo geschrokken,omdat haar leven er vanaf hong,toen heb ik er laten afvallen,daarna is ze verkocht![]()
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen? Ja bijv op http://www.bokt.nl
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie? Google,Bokt,Bokt wiki veel zoeken,vragen stellen enz.
8. Als je zoekt naar informatie, op welke website(s) kom je dan vaak uit? Het meeste opt bokt(dat is toch wel een vertrouwlijke site),en op google.
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven? Soms heb je er geen bal aan,ze zeggen vanalles maar dan denk je'kan het ook in gewoon Nederland' hiermee bedoel ik met die lastige woordkeuze enz,Ik bedoel maar Kinderen willen ook graag wat lezen!!!!!!
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende? Over sommige onderwerpen denk ik daar zijn er al 10.000 van en overal staat wat anders. en soms vind je over een onderwerp helemaal niks,en dan bestaat er zoiets al BOKT.NL.
11. Is de informatie gemakkelijk te vinden? Soms niet Soms wel.
Mrietjesueel schreef:Nee, geen behoefteHey allemaal,
Dat de paardensector groeit, weten we allemaal. Naarmate het aantal mensen met paarden toeneemt, stijgt ook de vraag naar makkelijk bereikbare informatie. Mijn vraag is of dit ook geldt voor informatie over voeding voor paarden. Het is een kleinschalig onderzoekje, en ik hoop op bokt veel mensen te vinden die onderstaande vragenlijst willen invullen!
Je kunt de lijst kopieren en via PB, met je antwoorden natuurlijk, naar me toe sturen. Invullers, alvast heel hartelijk dank voor jullie medewerking!!
VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd? 40
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld? Ik heb 2 paarden en 2 pony's aan huis staan
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet? Ja ben altijd op zoek naar wat het beste is vor mijn paarden
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden? Dat ze gezond zijn en blijven, en dat ze levendig zijn en er goed uitzien
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat? Ja, een van de paarden is/ blijft wat mager
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen? Ja
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie? Via sites van voedingsfabrikanten, via Bokt, sites van Veeartsen
8. Als je zoekt naar informatie, op welke website(s) kom je dan vaak uit? Pavo, Bokt en die van mijn eigen VA
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven? Prima alleen verwarrend omdat ieder zijn eigen produkt aanprijst, en je zo niet altijd een helder beeld krijgt
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende? ja
11. Is de informatie gemakkelijk te vinden? ja

1. Wat is je leeftijd?
19 jaar
door mijn rijpony en alle contacten uit de paardenwereld
tuurlijk, voedings is het levensmiddel voor paarden
de tijden en de hoeveelheden, en de kwaliteit van het voedsel
ja, een eiwitarm dieet. voedingsschema's maken voor verschillende soorten paarden
ja als er aanleiding toe is wanneer er een bekend (in eigen omgeving) paard problemen heeft
bellen met de leveranciers, en veel op internet zoeken
op de pavo site heel veel. maar dit gaat jammer genoeg alleen over hun voeding
niet zo goed, hun voer is altijd het beste en ze willen soms ook weinig informatie prijs geven
nee zeker niet. er kan veel meer gepubliceerd worden
licht eraan wat je zoekt. soms wel soms niet
het zou zeer makkelijk zijn wanneer je snel iets moet weten voor de veiligheid van je paard. en ook als je werkstukken moet maken en dergelijke
Mrietjesueel schreef:Hey allemaal,
VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd?
20
Ik heb een eigen paard, gestald op een pensionstalling en rijd dressuurwedstrijden
Ja, daar haalt mijn paard haar energie uit.
Dat het paard genoeg, kwalitatief goed voer krijgt.
Nee
Ja
Via zoekmachines
Op de websites van producenten en leveranciers
Vaak voldoende
Redelijk
Redelijk
Nee

Mrietjesueel schreef:Hey allemaal,
VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd?33
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld?ik heb zelf 2 paarden en mijn ouders hebben 5 paarden waar ik ook mee te maken heb.
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet?nou nee, ik heb het al eens uitgezocht en weet nu wat er op de markt is en wat mijn paarden nodig hebben
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden?variatie en prijs/kwaliteit verhouding
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat?nee
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen? ja
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie?google
8. Als je zoekt naar informatie, op welke website(s) kom je dan vaak uit? pavo, bokt
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven?goed, al voer ik alleen pavo
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende?ja
11. Is de informatie gemakkelijk te vinden?ja
12. Heb je behoefte aan een centrale plaats op internet, waar alle informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen is verzameld?nee, er is genoeg te vinden