wat later te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janou

wat later te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:14

heey iedereen?

ik doe dit jaar mijn VMBO-t examen, ik hoop daarna nog naar de HAVO te gaan, omdat ik nog niet weet wat ik wil worden:(
wie weten leuke opleidingen of beroepen?
want ik weet het echt niet?

help!!

Sjuulie

Re: wat later te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:20

doe eens een beroepentest ( zijn er genoeg te vinden op internet, maar voor de "echte" moet je betalen) wie weet komt daar wat leuks uit..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:44

Het lijkt me niet dat wij dit voor jou kunnen bepalen - hoewel dat wel prettig zou zijn natuurlijk, zelf kom ik er trouwens ook niet helemaal uit -. Ik zou ten eerst eens wat meer over jezelf vertellen: Ben je praktisch ingesteld? Wat zijn je interesses? Werk je graag gestructureerd? Ben je creatief en wil je hier iets mee doen? Werk je graag met anderen/in de buitenlucht? Wil je anderen helpen? Wil je een baan in de diensten/industrie/whatever? Management? Een eenmanszaak of een Vennootschap Onder Firma opzetten?

Iets meer informatie kan wel helpen, er zijn ontelbaar veel beroepen namelijk. Lachen

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 10:03

haha, ik zal eens wat meer over mezelf vertellen.

naam: janou van herten
leeftijd: 15 jaar
ik rijd al vanaf m'n 4de paard. ik sport ook graag. het lijkt me wel leuk om een eigen bedrijf te hebben, of iets met ontwerpen.
ik vind heel veel leuk, maar weet niet wat het beste bij me past,

duss..??

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:34

Voor ons is het moeilijk, een beroepskeuzetest is inderdaad een idee, al kwam daar iets vreselijks uit bij mij.. (bloembollenkweker Koe )
Ikzelf weet al precies wat ik ga doen Haha! eerst een opleiding Arcitectuur, daarna waarschijnlijk nog iets richting fotografie en webdesign, voor erbij. Haha!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 04:50

Ga lekker naar de HAVO is een goede basis (Meer keus op vervolg opleidingen);ondertussen kun je zelf goed nadenken wat je precies wil....succes!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:01

ik wist ook niet wat ik wou na me vmbo en aangezien ik al eerst havo had gedaan maar dat net niet had gehaald was de keuze snel gemaakt dat ik naar de havo ging.
Wel moet je er rekening mee houden dat je gelijk vanaf het begin van het jaar moet werken...
Er zijn maar weinig mensen die overgaan van 4 naar 5 havo en het is zonde om een jaar te ''verspillen'.

En dan vanaf begin 4 havo goed bezig gaan met orientatie proces, opendagen aflopen ect.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:22

Je kunt ook MBO gaan doen en daarna mogelijk HBO

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 09:51

ja weet ik maar dat duurt langer, en als je havo doet kun je nog langer kieze wat je wil worde

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:55

Ik zou een beroepentest gaan doen en is bij je decaan langsgaan op je school Lachen

Zelf widle ik eerste ook HAVO gaan doen na mijn mavo, maar halverwege mavo 4 toch besloten om een MBO opleiding te gaan, zodat ik het werkveld al leerde kennen en moet zeggen, ik heb er heel veel profijt van op het HBO Haha!

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:46

wat wil jij dan worden, en hoe ben je daar achter gekome?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:49

ik doe mwd, hiervoor heb ik spw gedaan Lachen

ik wilde graag met probleemjongeren werken..