Stel je voor, je hebt 500,- p maand over...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Stel je voor, je hebt 500,- p maand over...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 22:41

Ja, stel je voor, je hebt een paard, je hebt een auto en je werkt, toch hou je 500,- p maand over, in de loop van de jaren wil je het investeren in IETS wat niet zo heel arbeidsintensief is en maandelijks 1300 euro of meer dekt...
Wat zou dit zijn?

am_vanes

Re: Stel je voor, je hebt 500,- p maand over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:05

??? vertel!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:06

vastgoed?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 23:08

Nja, das hoe het eruit gaat zien voor mij in de toekomst, (yay) daar ik mijn eigen bedrijfje aan het starten ben (yay).
Vastgoed, ja, maar huizen is té duur, land heb ik al helemaal ondersteboven gekeert, maar schijnt toch heel erg arbeidsintensief te zijn, (en land waar stallen op mogen staan erg duur) misschien gewoon land verhuren in zomermaanden? zoiets denk ik, maar ik wil graag even weten wat anderen vinden, of zouden doen, misschien zijne r wel betere ideeen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:11

Ik weet niet of dat wat opleverd, maar ik heb er ook geen verstand van Tong uitsteken

Vastgoed in het buitenland, is dat ook te duur?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 23:12

ja nou je dat zegt, als ik af en toe zie wat voor geweldige huizen je kan krijgen in frankrijk 0_o voor niet zo veel geld,,

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:13

Mijn schoonzus en zwager verhuren bijv. een appartement in de Domenicaanse republiek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:15

Vastgoed is de beste manier om te investeren Ja
Anders misschien aandelen kopen?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:15

Aandelen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:31

aandelen ben ik als de dood voor daar ze enorm kunnen kelderen, en wat met die 2 banken in america die failliet zijn gegaan, die bestonden al iets van 150 jaar, gaat geheid gevolgen hebben voor de rest van de wereld, dus ook aandelen, ik vind het echt eng eerlijk gezegd

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:33

Op dit moment moet je inderdaad niet je geld in de aandelen steken, aangezien er een relatief grotere kans is dat ze nog verder dalen. Zodra de economie weer wat opbloeit kan dit wel een hele goede zet zijn, echter zal dit waarschijnlijk nog wel een tijdje duren.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:36

leuk topic!
Even tussen haakjes he, maarruh... hoe doe jij dat! Ik kan echt geen 500 euro pm overhouden en heb hetzelfde als jij Knipoog
Leuke baan neem ik aan? Haha!

Tjah... een kennis van mij heeft bijvoorbeeld een appartement gekocht, opgeknapt en nou kan ze het voor veeeeel meer geld verkopen. Doet ze welliswaar (nog) niet, ze wil er immers wonen, maar er is wel goed geld in te verdienen.
Wel is het arbeidsintensief

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:20

twee opties volgens mij die erg veilig zijn en dat zijn vastgoed en de ouderwetse spaarrekening.

Met startkapitaal kan je je geld voor je laten werken. Maar het duurt denk ik heel lang voordat je van nu een investering van 500 euro straks een opbrengst van 1300 euro kan maken.

Huizen verhuren is bewerkelijk en met risico, maar handelen is een stuk minder riskant, de kunst is ze goedkoop te kopen en duurder verkopen na evt een kleine opknapbeurt. Ik ken mensen die om de 2 a 3 jaar verhuizen. Ze begonnen met een klein huis, dat helemaal opgeknapt, met winst verkocht, dit in een groter huis gestoken en weer opgeknapt. Ze wonen nu in een kast van een huis.

Voor nu zou ik het geld lekker op een spaarrekening zetten met hoge rente zodat je straks een leuk startkapitaal hebt voor je onderneming/huis. Er zijn verschillende aanbieders met hoge rente, en als je het een paar jaar volhoudt krijg je rente op rente.

Echter, als ik jou was zou ik advies inwinnen van iemand die er (belastingtechnisch) verstand van heeft en je hiermee kan adviseren. Maar onthoudt een ding, je verdient geen geld door op de bank te gaan zitten wachten tot het naar je toe komt. Je zal er echt tijd en energie in moeten steken.