Een persoonlijke Marktplaats ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Een persoonlijke Marktplaats ban?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 20:56

Ik snap er echt niks van. Waar ik ook met mijn laptop op internet ben, ik kan altijd op Marktplaats komen, maar bij mijn ouders doet Marktplaats het meestal niet. Alle sites doen het gewoon, maar Marktplaats niet: De webpagina kan niet worden weergegeven

En meestal doet hij het 's avonds dan wel, maar nu blijft hij het niet doen. En ik heb allerlei dingen die ik er op wil zetten en wat advertenties waar ik op wil reageren.

Hoe kan dit? Hebben meer mensen er last van?
Want Marktplaats doet het bij andere mensen wel gewoon, dus het lijkt een hele persoonlijke ban te zijn Verward
Maar af en toe kan ik er wel op komen Verward

Martin009Jarig

Re: Een persoonlijke Marktplaats ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:05

Mischien kun je proberen een vast Ip adress in te stellen want zover ik weet verandert die automatisch als je ergens anders bezig gaat.
Dus zoek eens uit wat voor ip adress je hebt op een plaats waar het wel werkt en stel die dan als het vaste adress in als je bij je ouders op internet wil.
Hoop dat je het een beetje snapt maar kan het zelf helaas niet in beter detail uitleggen je kunt natuurlijk altijd naar ip adress instellen zoeken op google Knipoog

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:08

Doet ook de startpagina het niet? Of alleen als je bijv. een advertentie aanklikt? In het laatste geval kan het nl met je Firewall instellingen te maken hebben (geloof ik), dan kan hij niet overweg met de ellenlange webadressen die Marktplaats genereert.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:09

IPadres is toch aan de computer gebonden. Dat kun je naar mijn weten niet veranderen. Toch?

Martin009Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:10

Jawel je kunt in je configuratie sherm bij netwerk je Ip adress of op automatisch zetten waneer het dus computer en locatie gebonden is.
Maar de andere instelling is dus handmatig en dan kun je er zelf een verzinnen Haha!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:12

Ah das handig, maar dat is ook wel apart eigenlijk. Want het is *wat ik altijd begrepen heb* ook om te kijken welke computer wat doet, dus dan kun je ook controleren wat er op je pc gebeurd. Maar dat is dus ook niet waar...hmm, wist ik echt niet, zo leer je elke keer wat bij Knipoog

Martin009Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:14

Nou jawel ze kunnen dus je Ip-adress gebruiken om je traceren maar dan moeten ze wel eerst weten welk adress bij welke computer hoort en hoe dat gaat weet ik zelf ook neit Haha!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:17

Via Google, of iig die kunnen dat ook. Want ze weten veel meer dan ze mogen weten. Ze willen over 300 jaar vragen kunnen beantwoorden als: "wat zal ik vandaag gaan doen?" of "welke baan zal ik nemen"

Martin009Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:21

Haha ja klopt hoor ! Ze gebruiken ook al informatie over welke sites je veel bezoekt om te weten welke reclame jij wil zien.
Dus als je veel paarden sites met informatie over huifkarren opzoekt krijg je vanzelf reclame over huifkar verhuur Tong uitsteken

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:23

Ja, en ik heb gehoord dat in vrijwel elk computerprogramma een soort van NASA Backdoor zit. Die kan dus ook alles in de gaten houden

Martin009Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:26

Nou dat lijkt me iets te overdreven of je moet een hacker op je computer hebben maar dat is weer heel iets anders Haha!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:28

Ik vond het toch ook wel overdreven, maar het schijnt dat in Amerika in elk programma zo'n ding zit. Maar ze gebruiken het nooit ofzo, mijn vraag: "wat is het nut dan van die dingen?" Ja, daar wisten ze dan weer geen antwoord op Tong uitsteken
Dus ik weet ook niet of het nu helemaal waar is, maar ik zie die Amerikanen er best voor aan, die hebben wel meer dingen waarvan ik vind dat het apart is Knipoog

Martin009Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:32

Ja dat ben ik met je eens maar daar zullen we verder maar niet op in gaan. (wel aan de regeltjes denken Haha! )
Maar ik ben er ook van overtuigd dat het erg handig kan zijn om te weten wat mensen met hun computer doen vanwege reclame of mischien om mensen op te sporen met terrorischtische ideeen wat zoals je weet in Amerika de laatste tijd erg belangrijk is geworden Clown
Maargoed mij maakt het niks uit doe toch niks verkeerd dus van mij mogen ze alles zien behalve de rekening nummers Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:33

Wat een complottheorieen ROFL

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 21:34

Roadracer schreef:
Doet ook de startpagina het niet? Of alleen als je bijv. een advertentie aanklikt? In het laatste geval kan het nl met je Firewall instellingen te maken hebben (geloof ik), dan kan hij niet overweg met de ellenlange webadressen die Marktplaats genereert.

Nee, gewoon http://www.marktplaats.nl doet het niet. Ook niet als ik via Google of via een mail een specifieke advertentie wil openen.

Speurders doet het wel, maar ik vind Marktplaats veel fijner werken.

*over al die complot theoriën, daar maak ik mij niet zo druk om*

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:34

Ja precies! Maar als overheden en bedrijven je in de gaten kunnen houden, dan kunnen mensen met kwaad in de zin dat toch ook?
Maar laten we inderdaad maar even aan de regels denken Knipoog

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:40

[LZP] --> [TV]