Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Er is sprake van een intracommunautaire levering als u goederen levert aan een btw-plichtige ondernemer in een ander EU-land en de goederen worden verzonden naar een ander EU-land. Aan de hand van uw administratie moet u een en ander kunnen aantonen.
Citaat:Als u goederen levert aan particulieren geldt in de EU meestal het oorsprongslandbeginsel: de levering is belast in Nederland. U berekent de particulier dus btw bij de verkoop van de goederen. Het maakt dus geen verschil of u de goederen verkoopt aan binnenlandse of aan buitenlandse particulieren. In beide gevallen moet u de btw volgens de Nederlandse regeling aan uw klant in rekening brengen.
foxy80 schreef:relaxed: dat heb ik gedaan, probleem is dus dat ze dat niet kan en ze me wel BTW aanrekent. Heb geprobeerd met handen en tanden uit te leggen dat ze er zelf de BTW moet uithalen, kreeg ik als antwoord: dan verdien ik er niets meer aan![]()
Cathelijne, bedankt voor de tip!!!
Femmefatale, dat systeem bestaat niet meer volgens mij. Ik koop ook in bij Horka en Dominick en die sturen gewoon factuur excl BTW
Nani, daar gaat het dus over: een intracommunautaire levering tussen 2 zelfstandigen
Maar ik denk dat je het tweede gedeelte niet goed begrijpt, je moet wel als je als particulier in NL iets koopt, gewoon in NL de BTW betalen. Als ik nu als particulier iets bij die winkel kocht, mocht ze me een gewone factuur sturen met BTW zoals ze dat bij NL' se klanten doet.