Rare gedachtes over dood gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Rare gedachtes over dood gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 15:11

ik weet niet hoe het komt maar ik denk van mezelf dat ik helemaal niet oud ga worden en dat ik op een tragische manier dood ga. Ik heb geen flauw idee waar deze gedachtes vandaan komen en ik vind het eigelijk een beetje raar. het is niet dat ik dood wil of depressief ben en ik vind de gedachte dat ik vroeg dood zou gaan ook niet echt erg. Maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben.
Ik zie mezelf ook helemaal niet oud worden of kinderen krijgen. Ik zou later wel heel erg graag kinderen willen maar om de een of andere reden denk ik dat ik geen kinderen kan krijgen ook al zoiets raars.
Nou ben ik dus de enige die zo raar denkt?

XFiemoX

Re: Rare gedachtes over dood gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:27

Denk dat ik je de hand kan schudden Haha! Ik heb ook precies die gedachtes.

En ik zou heel graag kinderen willen alleen dus ook denk ik dat om een of andere manier ze niet kan krijgen oid. En ook heb ik de gedachtes over dat ik op rare wijze manier omgebracht zal worden.

Helaas kan ik je niet de tips geven wat het betekend of of het wel een doel heeft deze/onze gedachtes.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:34

Ik had het hier een tijdje terug met een vriendin over, die dacht dat ze niet ouder dan 18 zou worden. Ze vond het maar vreemd dat 'r nog steeds niets was overkomen. Toen ze kanker kreeg had ze zo iets van, ha zie je nou wel. Maar ok dat heeft ze overleeft en inmiddels begint ze aan het idee te wennen dat ze waarschijnlijk gewoon oud zal worden.

Heb geen idee waar zulke gedachten vandaan komen maar er zijn dus meer mensen die het hebben Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:22

Het schijnt te zijn, dat je zoiets echt kan voelen. Wat hier boven mij wordt gezegd vind ik dan ook niet heel verrassend.
Ik heb er eens wat over gelezen, meerdere mensen die dat hebben gezegd.

Ik dacht het zelf eerst ook te hebben. Maar het was meer een stukje puberteit denk ik. Ik zie nu namelijk echt een toekomst. Misschien komt het ook deels door mijn vriend, we zijn pas 8 maanden samen, maar toch zie ik een toekomst met hem. Iets wat ik nog nooit eerder heb gevoeld. Ik zie een toekomst. Ik weet wat ik wil.
Misschien komt het nog, wie weet heb je gelijk...

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 23:07

Oh gelukkig ben ik toch niet helemaal raar. Ja ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat ik niet echt weer wat ik wil. Maar toch vind ik het maar rare gedachtes.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:12

Ik heb jaren gedacht dat ik niet ouder zou worden dan 20.
Was ook heel raar toen ik 21 werd, zo van klopt niet.

Wordt morgen 36, dus ik heb het gelukkig mis gehad.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:17

Dat gevoel komt mij ook heel bekend voor. Ik heb het eigenlijk ook jarenlang gehad; toch een beetje een vreemd, onheilspellend gevoel. Inmiddels niet meer zo eigenlijk. Ik denk dat het (bij mij in elk geval) komt doordat je je er nauwelijks een voorstelling van kan maken hoe het is om oud(er) te zijn. Dat komt namelijk helemaal niet overeen met hoe je je nu voelt en wie je op dit moment bent. Misschien gaat dat gevoel weg zodra je wat meer zekerheid krijgt over je toekomst. Bijvoorbeeld wanneer je gaat werken of een eigen huisje of vaste partner krijgt.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:23

Ik denk dat heel veel mensen dat hebben...
Zelf dacht ik altijd dat ik rond m'n 30-ste dood zou gaan. Waarom? Geen idee. Nu ben ik al 35 en hard op weg naar de 36, dus da's niet meer echt rond de 30. Clown
Mijn vader wist bijna zeker dat hij met 60 dood zou gaan en die is alweer 70...
Verder ben ik het met HELder eens!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 23:32

Brainless schreef:

Alvast gefeliciteerd. Maar ik heb dat dus ook met de 20 ik heb nooit gedacht dat ik 20 zou worden. En ik ben dus deze maand 20 geworden nou als ik het zo bekijk dan zal ik ook wel gewoon oud worden maar mijn gedachtens zijn toch nog niet helemaal weg.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 05:42

HELder schreef:
Dat gevoel komt mij ook heel bekend voor. Ik heb het eigenlijk ook jarenlang gehad; toch een beetje een vreemd, onheilspellend gevoel. Inmiddels niet meer zo eigenlijk. Ik denk dat het (bij mij in elk geval) komt doordat je je er nauwelijks een voorstelling van kan maken hoe het is om oud(er) te zijn. Dat komt namelijk helemaal niet overeen met hoe je je nu voelt en wie je op dit moment bent. Misschien gaat dat gevoel weg zodra je wat meer zekerheid krijgt over je toekomst. Bijvoorbeeld wanneer je gaat werken of een eigen huisje of vaste partner krijgt.

Ohhh dat zijn mijn worden!!
Heb dit vroeger altijd gehad, al op hele jonge leeftijd vertelde mijn moeder me eens.
Maar sinds ik een vriend en een eigen huisje heb is het een stuk minder geworden.
Denk er nog wel eens over na hoor, maar kan er niet meer echt panisch van worden wat vroeger wel zo was.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 06:18

Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet oud zal worden.
Hoe oud weet ik niet, maar ik heb ook het gevoel dat ik om kom bij een ongeluk..
Dat ongeluk zal wel met paarden te maken hebben..

Mijn (ex-)man had precies hetzelfde, hij dacht ook niet oud te gaan worden. Hij is op 28 jarige leeftijd overleden in een ongeluk....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 06:25

Die gedachtes zijn hetzelfde als dat je snachts droomt, ze beteken dus hetzelfde.Het betekend dus niet dat je dood gaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:07

Brainless schreef:

Alvast proficiat voor morgen Go jij! Go jij!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:11

Ik heb dat wel eens als ik iets heel moois meemaak of iets heel moois heb gekocht waar ik al heel lang voor spaar.
Dan denk ik wel eens: morgen zal ik wel niet meer leven dan kan ik er dus niet meer van genieten, meer in de vorm dat het niet voor mij weggelegd zou zijn.
Rare gedachtes maar het komt gewoon zo in je op.