verjaardag op andermans verjaardag willen vieren. raar of ni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

verjaardag op andermans verjaardag willen vieren. raar of ni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:51

Ik werd net opgebeld door mijn vriend. Of zijn vader die a.s. zaterdag jarig is op zondag zijn verjaardag kan vieren. Ik vind dit een beetje een typische vraag. Ik ben al 7 jaar met mijn vriend en al 7 jaar weten zowel hij als zijn vader dat ik 1 dag na hem jarig ben. Op zondag dus.
Heb dus gezegd dat ik dit nogal een rare vraag vind omdat ze weten dat ik dan jarig ben. Mijn vriend vond mijn reactie overdreven. Het was toch maar een vraag. Ik vind het eerlijk gezegd nogal horkerig van hem en zijn vader. Mijn vriend weet namelijk ook dat mijn vader elk jaar langskomt en dat ik dat dus niet op een andere dag wil vieren. Om eerlijk te zijn ben ik zelfs een beetje nijdig op hem omdat hij mij overdreven vind. Vinden jullie dit kunnen?

Liiesjjj

Re: verjaardag op andermans verjaardag willen vieren. raar of ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:54

Het is natuurlijk vervelend dat hun het nu ook op de zondag willen vieren, maar ik zou me er niet zo druk om maken.. het is maar een verjaardag.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:57

Tsja, lastig, maar dit zal nog weleens vaker gebeuren.
Mijn schoonmoeder was zelfs op dezelfde dag jarig als ik. Wij vierden het in overleg. Een van ons moest het toch echt een weekje uitstellen.
Zo erg is dat toch niet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:57

Ik vind de vraag ook niet zo raar... je moet toch kunnen overleggen? Het is inderdaad maar een verjaardag.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:58

Ik zie hier de big deal niet van in.
Je kunt het zelfs gezellig samen gaan vieren, lijkt me...
Om hier nou problemen over te maken....het is maar een verjaardag....en wat maakt het uit wie het wanneer viert....

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:59

Het is idd wel vervelend hoe het zo loop, maar misschien hebben hun daar helemaal niet bij stil gestaan?
Het zijn wel mannen hee Knipoog Nagelbijten / Gniffelen
Mijn vriend heeft ook wel eens van die acties dat ik denk van grr dat heb ik toch gezegd dat wist je toch?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:03

Vind ik ook wel sneu hoor, zou er ook niet blij me zijn als ik dan me verjaardag wil vieren.
En kunnen jullie niet samen of op andere tijden iets afspreken?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:05

Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind. Ben je een keer in het weekend jarig en dan zou jij het op een andere dag moeten vieren als je je verjaardag voor jezelf wilt houden. Als ik eerlijk ben vier ik het ook niet graag een week later. Ik zou het gaan overleggen met je schoonvader om te zien wat er gedaan kan worden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:21

maar...misschien is er dit jaar wel een hele goede reden dat de vader van jouw vriend zijn verjaardag nu niet op zaterdag kan vieren, maar het op zondag moet doen..
is dan toch juist aardig dat ze jou opbellen om te vragen of je dat erg vindt ?
kun jij het niet op zaterdag vieren dan? als je het zo graag op een andere dag wil vieren dan je schoonvader?.
denk dat als jullie even overleggen over de hoe en waarom dat jullie er vast samen wel uitkomen.

ik persoonlijk zou t niet zo'n drama vinden...een verjaardag is een verjaardag maar.. mij maakt het niet zoveel uit of ik dat een week eerder, 2 weken later, op de dag zelf, of helemaal niet vier..maarja, dat ben ik Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:24

Ja, inderdaad, ik vind het eigenlijk nog aardig dat ze je opbellen Lachen. Dat ze het niet zomaar hebben gedaan (dat zou mij gebeuren, haha Huilen van het lachen )
Ik zou gewoon even met ze overleggen als je het echt niet leuk vindt. Dan kan een van jullie zijn verjaardag opschuiven.
Ik ken echt haast niemand die zijn verjaardag op 'de dag zelf' viert: het komt echt nooit goed uit.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:27

Ik zou het niet erg vinden als ze het vragen. Voor hetzelfde geld vind jij het juist fijn om zaterdagavond je verjaardag te vieren?! Als ze het niet vragen zijn jullie allebei niet blij met de dag. En nu kan je toch ook gewoon zeggen dat jij het ook gewoon op de dag zelf wil vieren?

Ik ben daar eerlijk gezegd ook nooit zo moeilijk mee, een paar dagen eerder of later maakt niet uit, plus dat ze het netjes vragen dus je kan gewoon zeggen dat jij het zelf wil vieren op die dag!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:36

Ik zie het nut er niet van in om daar zo'n drama van te maken.

Ik vierde het (toen mn schoonmoeder er nog was) onze verjaardagen samen ivm ik een dag voor mijn schoonmoeder jarig ben en mijn schoonvader 2 weken eerder dan mij en mn schoonmoeder, dus vierden we alle 3 onze verjaardagen gewoon samen, en deelden dan de boodschappen en gebak etc (das dan wel weer een voordeel Knipoog )

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:43

De relatie tussen mij en mn schoonouders is niet dusdanig goed dat we het samen kunnen vieren.
Om eerlijk te zijn interesseert mijn verjaardag me ook niet bijzonder veel (doe er niet veel aan)
maar omdat ik mijn vader eigenlijk alleen op mijn verjaardag zie vind ik dat belangrijker dan mijn schoonvaders verjaardag.
of er een erg dringende reden was dat mijn schoonvader op zondag wil weet ik dus niet. mijn vriend heeft dat niet gevraagd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:45

Vraag eventueel je vader of hij eerder of later kan. Of woont hij ver weg, dat je hem zo weinig ziet?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:47

Het is vervelend dat ze je zo voor het blok zetten..
Iedereen gaat anders om met zijn/haar verjaardag. Van mij hoeft het allemaal niet perse bv.
Mijn vriend en ik zijn ook een dag na elkaar jarig, wordt op 1 dag gevierd, maar nou moet ik er ook bij zeggen dat ik mijn verjaardag niet echt "vier".

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:48

Je kan er altijd over praten neem ik aan.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:50

Sheran schreef:
Vraag eventueel je vader of hij eerder of later kan. Of woont hij ver weg, dat je hem zo weinig ziet?

de verjaardag van schoonpa is altijd van ong 3 uur 's middags tot 's avonds laat. Ervoor of ernaar wordt daardoor niet echt leuk.

mijn vader woont nog geen 40 km bij mij vandaan, maar kan niet vaak thuis weg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:51

Ik bedoelde een week eerder of een week later. Je kunt ook zelf bij je vader langsgaan, als hij moeilijk weg kan Lachen. Maar leg in elk geval je probleem uit aan je vriend en schoonvader Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:53

Je hoeft toch niet de gehele dag bij je schoonvader aanwezig te zijn?? Ga een bak koffie en een stuk taart halen en ga weer naar huis ivm je eigen visite.
Ik zie het probleem er niet van in.....

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:55

@ sheran: op die manier Lachen
ik denk dat ik maar ff afwacht tot ik een beetje afgekoeld ben.

@ Goof: dat vind mijn schoonpa niet leuk, dan krijg ik dat weer te horen achteraf.

Ik vind het trouwens ook niet erg als hij het op dezelfde dag doet, maar dan kom ik gewoon niet. Mijn vriend mag wel gaan als ie dat graag wil.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:56

Vermoedelijk dat de verstandhouding die sowieso al niet zo goed je behoorlijk beïnvloed in hoe je dit oppakt.

Het is namelijk wel te waarderen dat ze ze je ernaar vragen. Als je (als ik het goed begrijp) zelf je verjaardag de afgelopen jaren eigenlijk niet echt viert is het voor hun ook al snel ingevuld dat dit waarschijnlijk dit jaar ook niet is.

Je kan toch trouwens nog steeds ook je eigen verjaardag vieren en je vader langs laten komen, dus dat is ook niet zo´n probleem. Als ze nu ook verwachten dat je van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat komt en je eigen verjaardagsplannen omgooit dan is het wat anders.

Niet zo druk om maken denk ik dus (hoe moeilijk ook). En als zij dat op die dag willen vieren moet dat toch ook kunnen. Dan regel je gewoon dat jij je eigen verjaardag op jouw manier viert en is iedereen happy. Tenzij je je laat opvreten door het feit dat ze het sowieso gevraagd hebben. Maar daar heb je dus eigenlijk helemaal niets aan..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:57

danneke80 schreef:
@ Goof: dat vind mijn schoonpa niet leuk, dan krijg ik dat weer te horen achteraf.

.

Jammer dan, hij weet toch dat je ook jarig bent. Je kan dan toch in goed overleg afspreken dat je een uurtje komt? je hebt toch geen verplichting naar die man toe om de hele dag te blijven?

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:06

het is inderdaad sowieso al een vrij moeilijke relatie (tussen iedereen hoor, niet alleen tussen hun en mij ook met mijn vriend) die nu net iets beter gaat.
ze vinden het gewoon gezellig om dit soort dingen uitgebreid te vieren met iedereen er de hele dag bij.
Dit is overigens altijd op een andere dag gebeurd, soms wel 6 weken na de verjaardag zelf.
Maar een uurtje gaan zit er dus echt niet in. Helemaal niet gaan wel, als ik zeg dat ik ziek ben ofzo.
Dat ze zelf dachten dat ik het niet vierde kan ik me nog wel indenken, maar niet dat mijn vriend dit 'vergeten' is.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:12

danneke80 schreef:
het is inderdaad sowieso al een vrij moeilijke relatie (tussen iedereen hoor, niet alleen tussen hun en mij ook met mijn vriend) die nu net iets beter gaat.
ze vinden het gewoon gezellig om dit soort dingen uitgebreid te vieren met iedereen er de hele dag bij.
Dit is overigens altijd op een andere dag gebeurd, soms wel 6 weken na de verjaardag zelf.
Maar een uurtje gaan zit er dus echt niet in. Helemaal niet gaan wel, als ik zeg dat ik ziek ben ofzo.
Dat ze zelf dachten dat ik het niet vierde kan ik me nog wel indenken, maar niet dat mijn vriend dit 'vergeten' is.

Ik zou dus nooit een leugen gaan vertellen om niet te gaan. Zeggen dat ziek bent terwijl je dat niet bent en wel visite krijgt is dus niet verstandig. Dit komt natuurlijk altijd uit en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

Zeg gewoon dat het geen probleem is dat hij zijn verjaardag viert, maar dat jij zelf ook al visite uitgenodigd hebt en dat het dus jammer is, maar dat je daar niet de hele dag kunt zijn. Zo'n probleem kan dat dan nooit geven.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:14

Ik wou dat mijn schoonvader gelijk met mij jarig was. Hoefde ik het iig niet te vieren. Ik heb er zo'n hekel aan, die verplichte dingen. Mijn schoonfamilie viert ook alles uitgebreid (zelfs trouwdagen die er imo niet toe doen, bij 40 jaar ofzo is dat natuurlijk anders). Ik vier mijn verjaardag wel, maar onder zwaar protest. Ik weet dat er ruzie komt, zou ik het niet vieren. Maar ik moet er echt niets van hebben.

Dus ik snap ook niet waar je je druk om maakt Haha!