Intake hulp in de huishouding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Intake hulp in de huishouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:02

Even een vraagje aan jullie.
Vanmiddag komt er iemand langs voor een soort "intake" gesprek voor hulp in de huishouding.
Wat zijn de vragen die jullie zouden stellen, waar moet ik goed op letten?
Ik heb zelf natuurlijk al wel wat in gedachten, ook afhankelijk van hoe het gesprek loopt, maar misschien hebben jullie nog goede tips?

Blue_Eyes

Re: Intake hulp in de huishouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:02

Vooral: heb je er een goed gevoel bij? Durf je deze mevrouw alleen in je huis te laten waarbij ze aan de poets gaat?

Succes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:05

Dat uiteraard. Het moet klikken.
En het is niet iemand voor in mijn huis, maar iemand die in het huis van mn grootouders komt werken. Door omstandigheden wordt het voor hen momenteel allemaal wat moeilijker.
Dat maakt het juist zo moeilijk. Het moet iemand zijn waar ze voor de volle 100% op kunnen rekenen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:05

Andere huizen waar ze (heeft) (ge)werkt, zodat je daar contact mee kan leggen, om te vragen hoe hun het vinden/vonden gaan.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:06

ja inderdaad wat blue_Eyes zegt voel je er goed bij om haar in je huis toe te laten,

Je kan allerlei vragen stellen, maar of het allemaal klopt kom je toch pas achter als ze eenmaal aan de gang is,

je kan vragen of ze ervaring heeft met het schoonmaken, of ze zelfstandig is, of dat je telkens lijstjes moet neerleggen, allergieen?
En met welke spullen maakt ze zelf schoon, sommige vinden het fijner om met weet ik wat voor spul te werken.

gr en s6

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:14

idd referenties vragen, of ze zelfstandig kan werken, hoe ze denkt over ouderen (aangezien ze bij je grootouders gaat werken) ik zou ook de referenties even bellen, tegenwoordig weet je maar nooit en vooral voor de veiligheid van je grootouders kan je niet voorzichtig genoeg zijn

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:32

Uit ervaring weet ik dat referenties vragen niet veel nut heeft: niemand belt deze personen na en de te bellen personen geven vaak geen antwoord, omdat HHwerk vaak zwart gedaan wordt. Wie weet belt het mannetje van de belastingdienst wel?!?

Compleet adres + gegevens vragen en deze verifiëren, dat is iig belangrijk.

Verder is het prettig als het een beetje vertrouwd aanvoelt, ik hád een fijne hulp, maar die is er mee gestopt een maand geleden en ik moest noodgedwongen op zoek naar een nieuwe hulp. Heb 2 mensen uitgenodigd, ééntje was ronduit EEENNNNGGG en te smerig om aan te pakken en de ander leek me wel geschikt.

De persoon in kwestie heeft de sleutel van je huis (ik neem aan dat je niet thuis bent als ze komt) en daar moet je wel een *heel* goed gevoel bij hebben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:41

Waarschijnlijk is er wel iemand thuis als ze komt. Zal sporadisch voorkomen dat het niet zo is.
Ik moet vanmiddag grotendeels beoordelen en ik ben zo bang om belangrijke dingen te vergeten....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:15

Je kan toch niet beter doen als je best... ga er gewoon blank in, vraag dirécte vragen, ook als je twijfelt aan kunnen van degene en vraag hemd van lijf, indien je nodig acht.
Bij twijfel: niet doen, er komen nog zat mensen meer!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:21

Op je gevoel afgaan en zorgen dat je adresgegevens hebt en ik vraag ook om het paspoort. Mijn vader is helaas bestolen door een schoonmaakster die al jaren bij hem werkte (voor duizenden euro's) en die bleek toch onder een valse naam te werken en recent verhuisd te zijn.
Ik heb van mijn huishoudster een kopie van het paspoort op de computer staan zodat ze in ieder geval te traceren is mocht er wel iets verkeerd gaan. Ook al ga ik er natuurlijk vanuit dat het nooit nodig zal hebben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:54

heb ook jaren schoongemaakt bij mensen thuis en de eerste gesprekken moest het vooral klikken, heb 1 keertje gehad dat ik die vrouw maar tien min had gesproken en dat ze toen haar huissleutel al gaf en zei dat het wel goed was Lachen
heb er dan ook jaren met plezier schoongemaakt Haha!