Teken tablet, welke??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Teken tablet, welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 16:42

ik wil graag een teken tablet omdat dat mij een stuk handiger lijkt bij het bewerken van foto's en digitaal tekenen lijkt me ook heel erg leuk om te leren.

ik heb al wel even rondgezocht op wacom e.d. maar ik kan er niet echt goed wijs uit worden wat voor mij nou een goede tablet zou zijn.

dus wat zou voor mij een goede zijn? zelf dacht ik aan A5 formaat, A6 lijkt me te klein, en A4 is wel weer erg groot, dus dat is een mooie tussen maatje.
jullie verder nog tips?

smeetjoew

Re: Teken tablet, welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:44

A5 is een veel gebruikte maat ja. Ik zit altijd een beetje met de maat ja, want A5 is wel erg klein, maar A4 is weer erg duur.
Ik heb zelf geen ervaringen met een tekentablet, maar wellicht is er wel heel goed te werken op een A5. Ik denk het wel. En dat is nog betaalbaar ook. Wel voor een Wacom gaan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:36

[UK] > [TV]

Ik heb een A6 van Wacom. Moet er bij zeggen; wel al een aantal jaar oud. Zou ik nu weer een gaan kopen, zou ik eerder voor de A5 gaan. Al is het alleen maar omdat mijn scherm inmiddels ook een stuk groter is dan toen. Tong uitsteken

Zelf werk ik behoorlijk ingezoomt, zodat ik alles goed kan zien. Zou ik bij zo ver ingezoomt ook nog een A4 Wacom hebben, ben ik meer bezig met van punt naar punt te vliegen met mijn arm, dan echt iets te ontwerpen. De A6 vind ik eigenlijk daarom best heel erg fijn, al zou een A5 zeker niet verkeerd zijn. Een A4 lijkt me niet zo geweldig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:23

zijn er nog verschillen in types? zie er wel eens wat op MP staan, maar zou niet weten welke goed is en wat ik zou moeten hebben

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:38

Ik heb een A5 Wacom maar werk er eerlijk gezegd niet heel erg veel mee. Ben uiteindelijk handiger met de muis dan met het tablet.
Vind A5 wel een fijne maat heb bij klasgenoten zowel A4 als A6 geprobeerd en vond dat toch minder.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 17:05

wat moet ie kosten? Tong uitsteken Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:10

Gezien mijn aanleg voor rsi probeer ik het nog een paar maanden. Mocht je tegen februari nog niets hebben pb me dan maar even. Knipoog