Theaterschool toelatingsvraagjes..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Theaterschool toelatingsvraagjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 14:35

Hallo!

Ik heb een paar vraagjes, en ik hoop dat iemand hier er iets over weet..
Het zit namelijk zo, ik wil heel graag naar de theaterschool, en de selectiedagen zouden nog niet zo'n probleem moeten zijn.
Maar.. Ik heb een heel heel zwakke enkel (lees af en toe maanden op krukken lopen Vork )
En ik ben op mijn geweldige zoektocht naar dé opleiding die ik wil (dramadocent) erachter gekomen dat je een 'fysieke' test moet doen.

Weet iemand wat dat ongeveer inhoud? Want ik mag van de dokter officieel ook niet 'sporten', nouja, wel sporten maar niet rennen/gek doen/ enkel echt belasten..

En kun je aangenomen worden op de theaterschool als je die test dus niet haalt/niet doet?

En ja, ik weet dat het een geweldige studiekeuze is met zo'n enkel..
Maar acteren is eigenlijk alles wat ik leuk vind Vork

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet aangezien ik dit jaar examen doe en het dus wel handig is als ik weet of ik naar die school toe zou kunnen Huilen van het lachen

Ik heb ook naar verschillende theaterscholen gemaild en wacht daarbij ook nog op antwoord, maar ik dacht misschien weet iemand hier er ook wel iets van!

Heel erg bedankt voor het lezen!

bollebeer

Re: Theaterschool toelatingsvraagjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:43

Ik denk dat je toch echt het antwoord van de theaterscholen af moet wachten. In principe kan je natuurlijk prima later lesgeven op krukken, maar het lijkt me wel zwaar voor jezelf. Al is niet het beroep van je dromen uit kunnen oefenen misschien nog wel zwaarder.
Ik zou als ik jou was niet de hoop hebben dat je op een podium kan staan bij een toneelgroep, maar te zien aan je opleiding van keuze heb je die hoop ook niet.

Verder zou ik echt niet te licht denken over de selectiedagen. Er worden maar heel weinig mensen toegelaten, en ik heb echt heel veel getalenteerde mensen gezien die niet toe zijn gelaten, om de kleinste redenen. Zorg dus dat je je voor de eerste selectiedagen inschrijft, en zorg ook voor een plan b.

toi toi toi!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:47

Dat de selectiedagen zwaar zijn snap ik ook wel Lachen
Maar ik zit nu meer zeg maar met dat 'fysieke' gedeelte, want stel ik kom door de selectie, maar door die andere 'test' dan niet, dan zou ik denk ik toch wel heel erg balen! Daarom wil ik er eerst achter komen of ik uberhaupt kans heb Knipoog

Bedankt voor je reactie!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:43

Ik heb auditie gedaan voor een theatersopleiding. Moest 2 uur dansen, en ontzettend veel bewegen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:47

Okee Vork
Dan word ik vanaf nu officieel putjesschepper ROFL

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:26

maar voor dramadocent hoef je misschien wel niet 2 uur te dansen? dat is toch heel anders. ik zou gewoon even de reacties van de scholen afwachten Ja maar een 2e plan is wel handig Vork

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 01:17

Hoi hoi,
Sorry dat ik reageer op dit oude topic, maar ik wil je toch even wat vertellen.
Ik ben zelf dramadocent.
Heb de opleiding in Zwolle gedaan. (zit nu in mijn 5de jaar Bloos moet namelijk nog mijn scriptie inleveren haha)
Als ik jou was zou ik gewoon auditie doen!
Ten eerste is het een geweldige ervaring.
Van die paar dagen leer je al zoveel. Ik weet niet hoe de selectie er tegenwoordig uit ziet.. Volgens mij 3 keer 1 dag.
Toen ik 5 jaar geleden ging, was het 3 dagen achter elkaar. Zo leuk!!!!!!!
Maar in zwolle is geen fysieke test.
Je krijgt les in alle vakken die je op school gaat krijgen (in het eerste jaar) daarbij zit ook het vak beweging. Bij beweging gaat het erom dat je doet wat je zelf kan. Het is natuurlijk wel hading als je een beetje kan bewegen. Maar het is geen rampverhaal met 2 uur onafgebroken dans oid.
Meid, ga je droom achterna en probeer het gewoon. Tis de leukste opleiding die er is Knipoog Tong uitsteken
x