Gister kwam ik om kwart voor 6 thuis van mijn werk, net als mijn zus.
Zien we dat er een aantal dingen in huis, op de grond liggen. En papa's bureau la, half omgegooit op de grond ligt. (we hebben nogal een chaotische broer dus misschien dat hij dat had gedaan in haast dat hij wat zocht. Maar hij was niet geweest.)
Maar papa's portomenee lag gewoon op tafel met de creditcarts er nog in en de bankpas.
Geld was er wel uit. Mijn nieuw camera is weg.
maar het rare is, er lag nog een camera, een paspoort. Eigenlijk genoeg belangrijke dingen.
Maar die hebben ze niet meegenomen.
Op papa's kamer hebben ze alles omgegooit. En de kasten bekeken.
We zijn er dus een beetje achter dat ze niet voor geld kwamen maar voor papierwerk.
Mijn oude schooltas met map is omgegooit. Een papierentas van papa lag op de bank open.
Ze hebben dan in de bureauladen en kasten gezocht naar papieren.
Maar welk papier is nou inbreken waard? We zijn geen superrijk gezin dat overal aandelen of iets derg heeft liggen.
Het blijkt dus dat ze over de poort zijn geklommen. En op de een of andere manier was onze tuindeur open, die gebruiken we nooit. En toch was die van het slot. We snappen er niks van.
Ook de garagedeur stond op een kier.
Het zou wel megatoevallig zijn dat iemand inbreekt en dat dan ook toevallig de deuren openstaan.
Voelde me echt niet veilig gisteravond. Ons huis is bijna helemaal van ramen, in een woonwijk. Dan heb je lef hoor op klaarlichte dag inbreken.
Ben ook altijd bang dat ze mijn dieren wat aandoen.. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden.
Maar ja alleen dus de camera weg. Geen dure sieraden of wat meegenomen..
De playstation alles stond voor het oprapen. OOk de politie kan er niks van zeggen.
Ze zouden een buurtonderzoek doen, maar of dat iets uitbrengt..
Heel verhaal maar moest het even kwijt..