Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 16:50

Ik heb deze maand dus een ENORME financiële tegenvaller.. En omdat ik dit totaal niet verwacht had, zit ik nu een beetje in de problemen.
Ik heb 3 sollicitaties lopen nu, maar nog niks gehoord. Ik heb nu tijdelijk geen baan, omdat ik een tijdje terug een ongeluk heb gehad, en tijdelijk arbeids-ongeschikt was. Nu mag ik weer beginnen, maar ben ik nog nergens aangenomen helaas.
Nu kreeg ik deze maand nog loon van mijn vorige bedrijf. Dit was al minder dan verwacht!
Nu is mijn scooter in ook nog in elkaar gereden, en heeft mijn pony haar splinternieuwe winterdeken gesloopt.. Nu kan ze haar oude nog wel op, maar die is eigenlijk nét te klein, dus moet ze een nieuwe. Ook moet ze een nieuw regendeken..

Ik moet dus óf de schade van mijn scooter ophoesten, of een nieuwe scooter.. En aangezien ik nog geen baan heb, dus geen inkomen meer.. Een paard te onderhouden, en een lage spaarrekening door een ander voorval, weet ik me even geen raad?!

Wat doen jullie nou bij zo'n financiële tegenvaller??

Kristie

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:52

Mmm lastig ik denk prioriteiten stellen, wat heb je het meest nodig, wat acht je het belangrijkst?
Je kunt een tijdje gaan fietsen en een (tweedehands) nieuwe winterdeken kopen voor je paard, of een nieuwe scooter kopen en je paard met een net iets te kleine deken laten staan.
Keuzes maken....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:53

keihard gaan werken. Morgen naar het uitzendbureau en elk rotklusje nemen dat je kan krijgen. Al is het maar voor een paar dagen. Zeker weten dat je dan aan de slag kan. En ondertussen gewoon doorsolliciteren voor een baan die je leuk vindt.

En gaan fietsen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 16:55

lautje76 schreef:
keihard gaan werken. Morgen naar het uitzendbureau en elk rotklusje nemen dat je kan krijgen. Al is het maar voor een paar dagen. Zeker weten dat je dan aan de slag kan. En ondertussen gewoon doorsolliciteren voor een baan die je leuk vindt.

En gaan fietsen.

Fietsen naar mijn pony is best ver.. En ik krijg toch om de maand betaald, dus daar heb ik deze maand niks aan, om de eerste beste baan aan te nemen die ik tegenkom Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:55

wat ik doe in zo een situatie is de paasei naar de nering zetten, bezuinigen op wat ik kan. Een van de dingen waar je heel goed zonder mee kan leven is een paard.......... En hoe zit het met fietsen? Fietsen is goed voor je...... Heb je echt die scooter wel nodig?

Kijken of ik dingen kan verkopen die ik niet echt nodig heb........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 16:56

KiWiKo schreef:
wat ik doe in zo een situatie is de paasei naar de nering zetten, bezuinigen op wat ik kan. Een van de dingen waar je heel goed zonder mee kan leven is een paard.......... En hoe zit het met fietsen? Fietsen is goed voor je...... Heb je echt die scooter wel nodig?

De scooter heb ik echt nodig ja.. En je kán zonder een paard leven, maar dat wil ik niet. Ik ga niet mijn paard verkopen, omdat ik een financiële tegenvaller heb deze maand..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:58

Dan zou ik gaan fietsen Knipoog.
Spullen op marktplaats verkopen, gras maaien bij de buren....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:58

Miracle_ schreef:
En ik krijg toch om de maand betaald, dus daar heb ik deze maand niks aan, om de eerste beste baan aan te nemen die ik tegenkom Knipoog

Hoe bedoel je dat, dat je om de maand betaald krijgt?
De meeste uitzendbureau's betalen per week uit zover ik weet, dus mocht je daar gelijk aan de slag kunnen, heb je volgende week je eerste geld.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:59

idd naar uitzend bureau gaan maja die helpen je ook niet 1 2 3 aan een baan..
heb al meerder malen overal gesoliciteerd via uitzend bureau maar ook daar hebben ze nog niks laten horen..

ik zou gewoon fiets pakken in plaats van scooter...en 2de hands deken kopen ipv nieuwe gewoon beetje bezuinigen op je centen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:04

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:

De scooter heb ik echt nodig ja.. En je kán zonder een paard leven, maar dat wil ik niet. Ik ga niet mijn paard verkopen, omdat ik een financiële tegenvaller heb deze maand..

Tja, zolang je geen sponsors hebt moet je dan ook niet huilenbalken dat je het effe slecht heb......... lijkt me dan????????

Sorrie ik ben heel zwart wit in deze dingen, ben zelf van alles naar niks gegaan, en ben er nu weer.......... dus ik weet wel een beetje wat inleveren is. " Wil niet" is soms niet aan de orde Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 23-09-08 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:05

Idd een tijdelijke baan nemen, vaak is dat schoonmaakwerk oid, vaak is dat wel meteen voor handen.
Ik zou tijdelijk de oude winterdeken opdoen zolang dat niet gaat schuren, maar een paard hoeft nu toch nog geen winterdeken op? Of is hij geschoren?
2ehands kun je vaak nog dingen vinden die niet duur is en toch even past.
Hoever is de stal? Als het max 15 km is, dan zou ik dat voor deze maand toch wel doen.
Zodra je ruimer zit kun je ook weer 'luxe' leven, maar nu even overal op bezuinigen.
Woon je nog thuis? Of kun je evt naar je ouders voor wat geld lenen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:08

Omdat ik weinig geld had, mijn paard was ziek en slurkte zo'n beetje alles op en mijn man studeerde toen nog, moest ik iedere dag naar mijn paard fietsen. Meer twee jaar heb ik tussen de 28 en de 36 km. per dag gefietst, heen en weer naar stal en mijn baan, alles deed ik op mijn oude sparta-met fietsje. Ik ben er trots op dat ik dat deed en een beenspieren dat je krijgt... Afgod

Ook kocht ik tweedehands spullen als het nodig was, zoals een deken gewoon via via, of op marktplaats. Ook nu ik het weer wat breder heb leef ik nog steeds zo, alleen heb ik wel een nieuwe fiets gekocht, want die was al drie keer overleden!

Als je het echt niet heb, dan komen de creaties vanzelf.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:11

Ben het meredeels met kiwoko eens,
Het paard is hetgene wat je het duurst kost en als jeje het eigelijk niet kan veroorloven en er is nog geen goede baan in zicht dan zal je idd moeten kiezen...

Ik fiets ook ver naar mn paardje heb het ervoor over , je bespaard benzine en geld .

Zoals carolasmidt zegt schoonmaakwerk is meestal wel beschikbaar je word snel aangenomen bij dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:13

Volgens mij is ze niet aan het huilbakken, maar volgens mij vraagt ze gewoon hoe jullie dat doen in zo een maand..

Ik zou gewoon alles gaan uitzoeken.. me paardenspullen en me normale spullen me kelding enzenz. vaak kanje daar snel even een centje mee bijverdienen. en verder kijken of je schoonmaak werk kan aanenemen of bij een uitzendbureau. die betalen per week.

maar als je arbeids ongeschrikt bent geweest, dan krijg je toch een uitkering? en zowiezo ook als je nog niet aan de bak bent?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:13

Voor dit soort situaties heb ik o.a. ook een spaarrekening. Heb je die niet? Wat doe je dan als er iets met je paard is?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:15

Verkoop spullen op marktplaats.
Kijk of je kleine klusjes kan doen, ook al is het maar 10€, zelfs dat kan helpen.

Even fietsen en je scooter laten staan of het OV nemen of misschien met een stalgenootje meerijden.
Kan je niet even 'lenen' bij iemand? Soms is dat echt nodig Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:15

buster4ever schreef:
idd naar uitzend bureau gaan maja die helpen je ook niet 1 2 3 aan een baan..
heb al meerder malen overal gesoliciteerd via uitzend bureau maar ook daar hebben ze nog niks laten horen..

ik zou gewoon fiets pakken in plaats van scooter...en 2de hands deken kopen ipv nieuwe gewoon beetje bezuinigen op je centen

Idd, ik sta al ingeschreven bij 1 uitzendbureau.. Al een behoorlijke tijd..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:16

LovingTweety schreef:
Voor dit soort situaties heb ik o.a. ook een spaarrekening. Heb je die niet? Wat doe je dan als er iets met je paard is?

Volgens mij heeft ze die maar heeft ze die om de een of andere manier moeten aanspreken.
Kan gebeuren Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:16

Je hebt tegenwoordig niet zomaar een baan. Als het nu al zo tegenvalt dan moet je toch echt prioriteiten gaan stellen, want wie weet ben je nog wel maanden bezig om een baan te vinden. Scooter kost geld en blijft geld kosten. Dus kan je beter een fiets nemen kost veel minder en blijft ook niet constant geld kosten. Kost je misschien een uur meer qua reistijd maar ja je moet wat.

Wat betreft je paard, een paard is luxe. dus overbodig en zeker om nieuwe dekens etc. etc. voor te kopen dat is gewoon niet noodzakelijk. Niet leuk maar je moet toch echt prioriteiten stellen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:20

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:

Tja, zolang je geen sponsors hebt moet je dan ook niet huilenbalken dat je het effe slecht heb......... lijkt me dan????????

Sorrie ik ben heel zwart wit in deze dingen, ben zelf van alles naar niks gegaan, en ben er nu weer.......... dus ik weet wel een beetje wat inleveren is. " Wil niet" is soms niet aan de orde Lachen

huilenbalken, ik vraag hier advies?! Verward Ik zit hier zeker niet te 'huilenbalken' Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:20

ik heb ooit eens als 20 jarige 20.000 GULDEn schuld opgebouwd......... toen ik een balk had gevonden kwam mijn pa te redding....... Hij betaalde mijn schuld in zijn geheel af.......... maar 1. ik moest mijn huis verhuren(koophuis) en weer bij mijn ouders intrekken 2. Mijn paard moest weg!! 3. Mijn auto moest verkocht worden 4. alles wat ik wit verdiende werd op zijn rekening gestort 5. alles wat ik zwart verdiende was mijn zakgeld..........

noemen ze even afzien, maar ik had het wel na een half jaar op 0 staan!!!

Daarnaast heeft het mij geleerd, veel geleerd........ want toen ik jaahaaren later zwanger was van Sanne ben ik met 7 maanden zwangerschap weg gegaan bij mijn ex....... waar ik in een vrijstaande villa woonde, een dikke vette BMW onder mijn kont had en een 52 foot Trintella zeiljacht waar ik alleen maar plezier mee had allemaal achterliet en ging ik met mijn dikke buik, mijn koffers met kleren zo 10 hoog in een flatje wonen....... met een minimum inkomen.........

nu heb ik alles weer wat ik toen achterliet (behalve de boot Haha! Haha! ) maar het is wel allemaal van mij, zelf voor gewerkt zelf voor gespaard......

en mocht ik morgen in de financiele problemen komen gaat eerst de TT eruit, dan het paard....... en dan wat nog meer moet........ heel simpel

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:21

Armaris schreef:
LovingTweety schreef:

Volgens mij heeft ze die maar heeft ze die om de een of andere manier moeten aanspreken.
Kan gebeuren Lachen

Inderdaad!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:23

Miracle_ schreef:
Miracle_ schreef:

huilenbalken, ik vraag hier advies?! Verward Ik zit hier zeker niet te 'huilenbalken' Lachen

nee je zegt dat je financieel er even slecht voorstaat......... maar je luxe (paard en Scooter) zijn geen opties om weg te doen......... zolang je nog die luxes hebt heb je geen financiele problemen Lachen

Ik bedoel het niet rot hoor, alleen is OF je financiele situatie niet zo slecht of je maakt verkeerde keuzes Lachen en dan is er iemand nodig die je in laat zien dat er wel degelijk bezuinigingsmogelijkheden zijn, ook al zijn die niet de leukste Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:23

KiWiKo schreef:
ik heb ooit eens als 20 jarige 20.000 GULDEn schuld opgebouwd......... toen ik een balk had gevonden kwam mijn pa te redding....... Hij betaalde mijn schuld in zijn geheel af.......... maar 1. ik moest mijn huis verhuren(koophuis) en weer bij mijn ouders intrekken 2. Mijn paard moest weg!! 3. Mijn auto moest verkocht worden 4. alles wat ik wit verdiende werd op zijn rekening gestort 5. alles wat ik zwart verdiende was mijn zakgeld..........

noemen ze even afzien, maar ik had het wel na een half jaar op 0 staan!!!

Daarnaast heeft het mij geleerd, veel geleerd........ want toen ik jaahaaren later zwanger was van Sanne ben ik met 7 maanden zwangerschap weg gegaan bij mijn ex....... waar ik in een vrijstaande villa woonde, een dikke vette BMW onder mijn kont had en een 52 foot Trintella zeiljacht waar ik alleen maar plezier mee had allemaal achterliet en ging ik met mijn dikke buik, mijn koffers met kleren zo 10 hoog in een flatje wonen....... met een minimum inkomen.........

nu heb ik alles weer wat ik toen achterliet (behalve de boot Haha! Haha! ) maar het is wel allemaal van mij, zelf voor gewerkt zelf voor gespaard......

en mocht ik morgen in de financiele problemen komen gaat eerst de TT eruit, dan het paard....... en dan wat nog meer moet........ heel simpel

Ja das zeker heel erg.. Maar ik heb het hier niet over 20.000 aan schulden, maar over een financiële tegenvaller van misschien maximaal een paar honder euro... Dus zó erg is het nog niet.
Wilde alleen graag weten wat jullie bokkers in zo'n situatie doen, meer niet Knipoog

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:23

waarom heb je perse je scooter nodig als ik vragen mag. als je op de fiets bent hoe lang doe je er dan over om naar je pony te gaan?