Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Caeruleus schreef:Nou, ik heb al aan zitten te klooien met vanalles maar volgens mij pakt hij gewoon niet.Ik denk dat je nog even je netwerkinstellingen goed moet zetten? Heb je er een desktopomgeving zoals Gnome er bij, of draai je vanaf de console? Bij de desktopomgeving kan je dat als het goed is gewoon via het menutje doen, via de console moet je eventjes wat files veranderen als sudo.
Dit is een goede handleiding voor beide, het is voor een oudere versie maar het principe is hetzelfde.
Die programmaatjes waar ze het over hadden (die tar-bestanden) ik weet absoluut niet hoe je ze moet installeren...

De eerste keer dat ik zo'n geval moest opzetten koste het me een week, nu heb ik de boel in een uurtje lopen met alle benodigdheden
HorseyDude schreef:Ja, alles is al geinstalleerd (ik heb nu DualBoot) maar nu nog internet! (Windows & Ubuntu 8, Hardy Heron)
Caeruleus schreef:Desktopomgeving (Gnome)Heb je er een desktopomgeving zoals Gnome er bij, of draai je vanaf de console?

Via Synaptic kan je KDE (of Gnome) installeren en dan krijg je tijdens het aanmelden de keuze tussen Gnome en KDE. Je kunt hier genoeg informatie over vinden in de documentatie.
Al is dat helaas niet bij iedereen het geval... Over het algemeen geven WiFi-kaarten en videokaarten de meeste problemen: de hardware wordt niet herkend of het ontbreekt aan de nodige drivers. Je hebt ons niet verteld welke netwerkkaart z'n dienst weigert, maar als tijdelijke oplossing kan je misschien gebruik maken van een bekabeld netwerk? Dat werkt nagenoeg altijd. 
Welke versie van Ubuntu en welke netwerkkaart gebruik je? Wat zijn de precieze problemen en wat ben je al te weten gekomen? Maak er geen levensverhaal van (kost teveel tijd), maar houd het kort en bondig.