Ik voel me verplicht om met hen mee te gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Ik voel me verplicht om met hen mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:09

Pff wat ik nou weer heb.
Ik weet 't niet zo goed wat ik hier mee aanmoet hoor.
Ik heb een aparte vriendinnengroep (met mij erbij met m'n 6en), en een aparte vriendengroep (c.a. 15 mensen).
Mijn vriendinnen vinden nu dat ik teveel met de jongens mee ga.
Daar hebben ze helemaal gelijk in, maar die meiden willen allemaal naar de stad uit etc. waar ik geen zin in heb, en als we met die meiden uitgaan, zijn er 2 van de 6 altijd standaard samen weg (naar andere mensen ofzo Nors opkijken, en dan staan we daar nog met z'n vieren (waarvan er twee niet zo spraakzaam zijn, en één er heel goed kan dansen). Kortom, niet onwijs gezellig Bloos.

In tegenstelling tot m'n mannen. Die jongens blijven gewoon als één groep, en lopen d'r een aantal weg maakt het toch niet uit want je bent toch nog met heel veel over. Maar ook mijn vriend zit bij die vriendengroep.

Nu denken die meiden dat ik liever met die jongens meega dan met hun, omdat mijn vriend daarbij zit. Dit is absoluut niet 't geval want ik wissel bijna geen woord met hem met uitgaan, omdat we allebei altijd met andere dingen/mensen bezig zijn..

Nou heb ik daar van het weekend commentaar op gehad, en ben ik voor a.s. zaterdag uitgenodigd voor een filmavondje, maar dan heb ik 2 jaar verkering, dus blijf ik thuis bij m'n mannetje.
Volgende week vier ik m'n verjaardag (komen die meiden wel, maar die jongens ook) en nou hebben ze gevraagd of ik de zaterdag daarop (de 11e) meega naar Noordwijk. Eigenlijk heb ik niet zo'n zin, omdat er andere dingen in het dorp zijn die ik leuk vind (maar de meiden niet), maar waar de jongens ook heen ga.

Ik voel me nu een beetje verplicht om met die meiden uit te gaan, terwijl dat lang niet altijd leuk ik.

Moet ik nou mijn eigen ding doen, en die meiden teleurstellen (en misschien zelfs zo dat ze zoiets hebben van 'ze zoekt 't maar uit ze hoeft van ons niet meer mee).
Of die meiden tevree houden en zelf een avond 't niet zo naar m'n zin hebben?

MyrtheJ

Re: Ik voel me verplicht om met hen mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:15

ik zou met je vriendinnen mee gaan om je "verjaardag" met vriendinnen onder elkaar te vieren... Als je echt niet mee wilt, zou ik wel met een ander voorstel komen om wat leuks met de meiden te gaan doen, zo te horen voelen ze zich een beetje in de steek gelaten......

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:17

MyrtheJ schreef:
ik zou met je vriendinnen mee gaan om je "verjaardag" met vriendinnen onder elkaar te vieren... Als je echt niet mee wilt, zou ik wel met een ander voorstel komen om wat leuks met de meiden te gaan doen, zo te horen voelen ze zich een beetje in de steek gelaten......

Ik ben A.S donderdag jarig en 4 oktober geef ik een groot feest a 120 man. Dus m'n verjaardag heb ik al gevierd dan.
Ik heb ook 't gevoel alsof ze zich in de steek gelaten voelen, alleen begrijp ik niet zo goed waarom, omdat ik ze nog 5 dagen per week zie

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:18

mmm lastig, je moet altijd doen waar je je zelf prettig bij voelt. Aan de andere kant moet je ook je vriendschappen onderhouden, en af en toe wat water bij de wijn doen.
Ik denk dat ik mee zou gaan, en proberen er een zo gezellig mogelijke avond van te maken!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:18

ik zou ook met de meiden meegaan. Stel het raakt uit tussen je vriend en jou dan klop je zeer waarschijnlijk ook weer bij hun aan. Vriendinnen nooit laten vallen Lachen

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:20

Serendipity1 schreef:
ik zou ook met de meiden meegaan. Stel het raakt uit tussen je vriend en jou dan klop je zeer waarschijnlijk ook weer bij hun aan. Vriendinnen nooit laten vallen Lachen

Maar dat is 't juist, naar mijn gevoel laat ik ze niet vallen.
De meiden zie ik 5 dagen per week op school, de jongens kan ik alleen in het weekend zien.

Bedankt voor jullie berichtjes!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:24

Moeilijk zoiets....En die meiden vinden het zeker niet leuk om met jou EN de jongens mee te gaan? Ik herken je verhaal, ik heb ook 2 vriendinnen waar ik veel mee uitga, een groepje stapmaatjes en dan nog de vriendengroep van mijn vriend, dus voor mij is het ook regelmatig kiezen en dan nog krijg ik te horen 'je gaat ook nooit meer met ons mee"

Kun je niet het ene weekend iets met je vriendinnen gaan doen (en dan eerlijk zeggen als je iets niet leuk vindt om te gaan doen en proberen iets ze te zoeken wat iedereen leuk vindt) en de week erna met je mannengroepje mee te gaan?
Je moet je vriendinnen inderdaad niet laten vallen voor je vriend, maar zij kunnen ook wel een beetje begrip tonen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:25

Kun je de groepen niet bij elkaar betrekken?
In zo'n situatie zat ik ook, die 2 groepen gaan nu ook met elkaar om, waardoor ik ook niet elke keer hoef te kiezen. Lachen
En anders moet je het ze duidelijk uitleggen, want echte vriendinnen begrijpen en accepteren jou mening ook gewoon.
En inderdaad, laat ze nooit zomaar vallen. Dus probeer af en toe hun ook een plezier te doen door mee te gaan.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:26

Ik zou eerst maar eens nagaan of dat wel echte vrienden zij, hoewel het feit dat je je verplicht voelt al genoeg zegt lijkt mij..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:27

Alleen op school kan je geen vriendschappen onderhouden, is mijn ervaring. Je zult er tijd in moeten investeren en als jou dingen dwars zitten, die bespreekbaar maken Lachen Vraag anders aan ze hoe ze het liever willen zien, met voorbeelden. Dan kan jij bekijken wat je wel en niet wilt.
Daarbij komt: jullie hoeven toch niet elk weekend op pad oid?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:39

Één van die meiden heeft al een relatie met één van die jongens, maar die willen
persé niet met elkaar uit (hij wil juist niet dat zijn vriendin bij de vriendengroep komt) en daarbij komt ook nog dat die meiden allemaal 16 zijn, en de jongens allemaal 20 a 21 zijn.
Bij elkaar betrekken gaat dus niet lukken.

Pletje123; Dat lijken ze wel te verwachten..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:08

@Marije: misschien moet je het dan maar gewoon eens met ze bespreken, op een rustige manier dan welliswaar Lachen Vriendschap betekent niet dat je verplicht bent om altijd overal mee naar toe te gaan. Het betekent juist begrip voor elkaar en dus ook voor jouw situatie.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:14

Ik zou gewoon doen waar je het meeste zin in hebt. Het leven is te kort om met tegenzin dingen te doen alleen omdat je anderen wilt plezieren.

En als je de vriendschap wilt onderhouden met die meisjes dan kan je ook eens voorstellen wat te gaan doen wat dichter bij jouw interesses ligt, want dat uitgaan met hun daar wordt je niet vrolijk van. Bijvooreeld overdag een keer paardrijden of een uitje met zn zessen.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:19

Zo'n situatie ken ik wel een beetje. Zo met twee groepen, dat had ik eerst ook. Alleen ik vond het wel altijd erg leuk met allebei dus. Meestal verdeelde ik het een beetje, uit eindelijk trek ik nu nog veel met een groep op.

Je moet niet doen wat je niet leuk vind, je kan natuurlijk ook tegen die twee meiden zeggen dat jij het ook niet leuk vind dat hun steeds een andere richting op gaan. Zoals lautje76 al zegt het leven is veel te kort.
Ik zou andere dingen dan uitgaan doen met je vriendinnen en af en toe mee uit gaan. En het gewoon uitleggen. En uitgaan met die andere vriendengroep.