Buitenlandminor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olga88

Buitenlandminor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 14:21

Wie weet hier meer over? Ik snap dat niet echt. Je kunt dus een minor gaan volgen in het buitenland, en hoe zit het dan met de rest van je opleiding (major)? Die volg je dan dus ook in het buitenland of begrijp ik dat verkeerd? En loop je zo dan geen studievertraging op? En wanneer hoor je dit dan te doen? Het zal wel aan mij liggen maar ik snap er zo veel niet van Knipoog.
Ik hoor graag eventuele ervaringen van iemand hiermee of uitleg van iemand die hier meer over weet Lachen.

Mri

Re: Buitenlandminor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:01

Bij vele opleidingen heb je een Minor blok.
Ik heb dat nu bijvoorbeeld.
Dit 1e blok (van het 4e jaar) kon ik zelf kiezen welke minor ik ging doen. Mijn opl. biedt er eentje aan, maar ik kan ook gaan " shoppen" bij andere opleidingen. Ik krijg voor dit blok dus ook gewoon 15 studie punten.

Als ik wil kan ik ook naar het buitenland gaan naar een hogeschool/uni om daar een minor te gaan doen. Opleidingen stellen vaak wel een aantal eisen aan minoren "buiten de deur" ( dus buiten de eigen opleiding).

Je loopt geen studie vertraging op, maar hebt wel studie verbreding in de richting waar jou interessen liggen.

Minoren volg je in de (door jou opl. aangegeven) minor blokken.
Bij mij was dat in het 3e jaar het 2e blok, en in het 4e jaar (nu dus) het 1e blok.

Hoe dat bij andere hogescholen is weet ik niet, het is ook nog per opl verschillend.
Hoe meer minor blokken je hebt, hoe beter je je eigen opleiding kunt samen stellen.

maar studie vertraging krijg je dus niet.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit gelegd, als je nog vragen hebt laat je het maar weten.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:39

Bedankt voor de informatie. Ik denk dat het voor mij moeilijk gaat worden om een buitenlandminor te gaan regelen want wij volgen een minor in lintvorm, dus elke woensdag het gehele jaar door. Dus niet 1 blok. En dat vind ik dus wel heeeel erg balen. Ook niemand op school die me er meer duidelijkheid over kan geven verder. Overal word je weer naar iemand anders gestuurd waar je vervolgens weer word weggestuurd.. Lastig is dat!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:17

das balen zeg!
Dat heb ik met mijn stage. die was het 1e en het 2e jaar elke vrijdag.
En nu het 3e en 4e jaar wo-do-vrij. Een minor bij een andere opleiding doen wordt dus ook lastig, omdat ik geen stage ben gaan lopen maar een baan heb genomen (was ook een optie). Ik heb dus een vast contract voor 24 uur per week.

Mocht het wijizgen bij je, dus dat het wel in blokvorm wordt ipv lintvorm, dan kan ik het je zeker wel aanraden.
Een blokje naar het buitenland is een geweldige ervaring!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:39

Wat vreemd, meestal is een minor éen heel moduul van 10 weken.

Wij moeten verplicht twee minors kiezen & ik heb gekozen voor Wildlife & Lodge Management, twee minors in Zuid-Afrika Haha! Straks dus een half jaar naar Z-Afrika Ja

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:35

Bij ons is het ook nogal vreemd geregeld allemaal Knipoog. Gaaf zeg naar zuid afrika!! Mijn plannetje was dus eigenlijk om een half jaartje naar Madrid of Granada te gaan, in Spanje dus. En dan zou ik daarna (stage of misschien andere minor) ergens wat verder weg, maar vond dit wel geschikt om mee te beginnen Tong uitsteken.
Woensdag ga ik met een student praten die haar stage én minor in Spanje heeft gedaan, hoe dat mogelijk is snap ik al helemaal niet maar hoop woensdag meer duidelijkheid te krijgen Knipoog.