Best friends forever?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Best friends forever?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:27

Hey!

Wat ik me nou eigenlijk altijd heb afgevraagt, en waar ik me ook best vaak zorgen om maak. Bestaar er zoiets als Best friends forever? Ik en mijn beste vriendin zijn ontzettend close. En Best Friends Forever is iets dat we vaak zeggen enzo. Maar soms geloof ik er helemaal niet in. Hoe graag ik zoiets ook zou geloven. Vind het eigenlijk vreselijk dat ik deze gedachten heb. Maar het is gewoon zo. Niets duurt voor eeuwig, of wel soms?
Vroeg me af hoe jullie er eigenlijk over denken. Persoonlijk vind ik het vreselijk om te weten dat de meeste vrienden die ik nu heb waarschijnlijk later niet meer in mijn leven zullen zijn. Maar helaas wel de harde realiteit.. Verdrietig

Bedankt om te lezen, en hoop dat jullie misschien ook willen zeggen wat jullie hiervan vinden. Bloos

PS: Dit liedje is eigenlijk het liedje dat me er aan liet denken.. http://nl.youtube.com/watch?v=vbP18V9LsQ8

Hanmar

Re: Best friends forever?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:29

Ik weet niet of dat 'bestaat'. Ik denk het wel, maar in de praktijk komt het niet zo vaak voor. En op het moment dat het gebeurt is het niet zo erg meer, daarom gebeurt het ook (volg je me? Knipoog)
Ik heb wel vriendinnen gehad die echt 'forever' leken maar dat niet bleken te zijn. Maar het punt is, als je dat niet wilt gebeurt het dus ook niet (zolang het wederzijds is). Niet teveel zorgen om maken, pluk de dag. Haha!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:31

Lachen
Ja ik kan je hele tekst volgen. Lachen
Nou, maar niet dat ik iets heb van het is niet forever omdat we elkaar niet leuk meer gaan vinden ofso. Maar eerder gewoon omdat we ieder onze eigen weg ooit zullen gaan, en dan gewoon uit elkaar groeien. Lachen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:31

Overigens zie ik net dat m'n poll weg is Verward

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:32

Best friends forever bestaan niet Huilen van het lachen
Sorry maar helaas,
natuurlijk er zijn altijd wel mensen met wie je bevriend raakt, en ook blijft.. maar sowieso niet voor altijd. Vooral in je jeugd niet, iedereen moet zijn/haar eigen weg nog kiezen..

Dus echte beste vrienden vind ik niet bestaan,
Misschien als ik later groot ben, als ik wat normaler ben Huilen van het lachen

Tot nu toe ben ik ook door de mensen die ik helemaal vertrouwde, die voor mij mijn "BF's voor altijd" zouden moeten voorstellen, keihard laten vallen (okee, niet door allemaal.. maar ..)
Ik heb geen vertrouwen meer in "best friends forever"..
Dus ik vind het onzin Huilen van het lachen

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:35

Inderdaad Hanmar. Maar ik zat er laatst ook aan te denken, en ik heb het er ook over gehad met mijn beste vriendinnetje. Niets in het leven is zeker, ook je vriendschappen niet, hoe vervelend het ook klinkt. Je moet ervan genieten zolang het duurt maar je kunt zelf vaak wel beïnvloeden hoelang het daadwerkelijk duurt..

Jeetje, klinkt best wel depressief eigenlijk, nouja, gewoon maar niet teveel over nadenken en gewoon genieten Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:35

Heel veel mensen roepen altijd 'best friends forever' terwijl die (bijvoorbeeld) een jaar later nauwelijks nog contact hebben.. Ik riep het zelf een paar jaar geleden ook altijd met m'n beste vriendin, waar ik nu ook niet veel contact mee heb. Dus geen 'best friends foreverrrrr' meer voor mij. Clown

Ik denk dat maar heel weinig vriendschappen echt voor altijd zijn, maar het kan natuurlijk wel. Lachen
Ik moet er niet aan denken wat ik nu zonder m'n beste vriendin zou moeten, maar misschien dat ik daar over een paar jaar ook wel veel minder contact meer mee heb, zo gaat dat nou eenmaal...
Ik hoop zelf alleen dat dat nog heel lang gaat duren, aangezien we nog heel wat dingen op de planning hebben staan.. Vork

Ik zou zeggen, denk er niet teveel bij na en geniet gewoon van jullie vriendschap.. Haha!
Laatst bijgewerkt door Ntlie_ op 22-09-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:37

@djodjodjo
Ja doe ik ook hoor!
Mijn beste vriendin is alles voor mij! Haha!
Maar dan denk ik soms van "Goh, wou dat dit voor eeuwig kon duren!" Maar ik ben helaas iets te oud om nog in sprookjes te geloven. Bloos

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:37

Oh ik snap je heel goed..

Ik heb echt een paar hele goede vriendinnen die ik voor geen 20 miljoen of meer zou willen missen.. Gelukkig hoef ik hier ook niet bang voor te zijn..
Wel ben ik afgelopen jaar 2 goede vriendinnen verloren en dat is omdat het zo gegroeid is. Het deed wel zeer, maar uiteindelijk gebeurt het niet voor niets.. Ik kreeg laatst een mailtje maar kan hem zo snel even niet meer vinden, maar dat ging erover dat vrienden niet voor niets in je leven komen, dat ze je wat leren, je steunen, of andersom, en zodra dat 'klaar' is ze weer weg kunnen gaan.. Als ik 'm weer vind zal ik hem nog posten! Was erg mooi en zó waar!

Maar inderdaad, soms is het moeilijk te geloven dat iets 'forever' is...

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:37

Ik geloof er wel in, noa en ik zijn al 12 jaar bff's! Vanaf dat we 2 zijn is het al: wij zijn beste vrienden voor altijd!! We zitten allebei op een andere school, en we zijn eigenlijk echt tegenpolen van elkaar, maar we zijn er niet minderclose om geworden! We hebben samen een verzorgpony en denken allebei hetzelfde over de manier van omgaan met haar enzoo.. dus eigenlijk ook wel weer heel veel dingen gmeen enzeuhh.. naja, wij weten alles van elkaar, we zijn net zusjes (we lijken totaal niet op elkaar hoor, maar hoevaak we bij elkaar zijn enzeuh.. Ik kan haar alles vertellen al 12 jaar lang, ze heeft me nog nooit iets geflik en ik haar ook niet, als er wel wat is kunnen wij dat ook gewoon normaal tegen elkaar zeggen enzoo,, noa en mezelf kennende houden we ZEKER wel contact en blijven we ZEKER wel vrienden.. aleen beste.. njaa we zijn in IEDER geval VRIENDEN voor het leven Knipoog Tong uitsteken) tot zover mijn halve levensverhaal over noa en mij xD. Ik geloof er dus zeker wel in!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:38

Btw, mooi liedje.
Maargoed, zoals ik dus al zei ik geloof niet in beste vrienden voor altijd.
Eigenlijk al niet eens in 'beste vrienden' Huilen van het lachen

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:39

Jullie posts maken me trouwens wel een beetje depresief.. Knipoog

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:40

@ Rebecca
I know how you think about! Tong uitsteken BS BS BS Huilen van het lachen
Oké sorry! Bloos
Nou, dat liedje zette me dus aan het denken, de drijfveer achter dit topic! Lachen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:40

@ watdanhe
Sorry! Bloos

Vind het overigens wel knap dat jullie zo'n goede vriendinnen zijn. Ja
En vooral al zo lang. Lachen
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 22-09-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:41

watdanhe schreef:
Ik geloof er wel in, noa en ik zijn al 12 jaar bff's! Vanaf dat we 2 zijn is het al: wij zijn beste vrienden voor altijd!! We zitten allebei op een andere school, en we zijn eigenlijk echt tegenpolen van elkaar, maar we zijn er niet minderclose om geworden! We hebben samen een verzorgpony en denken allebei hetzelfde over de manier van omgaan met haar enzoo.. dus eigenlijk ook wel weer heel veel dingen gmeen enzeuhh.. naja, wij weten alles van elkaar, we zijn net zusjes (we lijken totaal niet op elkaar hoor, maar hoevaak we bij elkaar zijn enzeuh.. Ik kan haar alles vertellen al 12 jaar lang, ze heeft me nog nooit iets geflik en ik haar ook niet, als er wel wat is kunnen wij dat ook gewoon normaal tegen elkaar zeggen enzoo,, noa en mezelf kennende houden we ZEKER wel contact en blijven we ZEKER wel vrienden.. aleen beste.. njaa we zijn in IEDER geval VRIENDEN voor het leven Knipoog Tong uitsteken) tot zover mijn halve levensverhaal over noa en mij xD. Ik geloof er dus zeker wel in!

Niet om vervelend te zijn,
maar dan ben je nu dus 14?
Wacht maar tot je straks allebei gaat studeren Lachen
Allebei misschien wel in een heel andere stad..
Of dat er iets heel ergs gebeurt met een van jullie wat de ander gewoon niet kan begrijpen.
Echt ik zeg het niet om vervelend te zijn, ik wil alleen maar zeggen dat er nog heel veel kan gebeuren Lachen

Ik had zelf ook zoiets.
tot er met mij dingen gebeurden,
zij kon het niet begrijpen,
en we "groeiden uit elkaar"..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:42

CandyQueen schreef:
@ Rebecca
I know how you think about! Tong uitsteken BS BS BS Huilen van het lachen
Oké sorry! Bloos
Nou, dat liedje zette me dus aan het denken, de drijfveer achter dit topic! Lachen

Haha, ik weet het, maar je vroeg zelf of ik mn mening wilde geven Huilen van het lachen
Ik denk alleen niet dat mensen echt gemotiveerd raken door mijn antwoorden Clown
*beetje offtopic trouwens*

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:42

Op school heb ik best wel leuke vrienden, met 1 ben ik best wel close
Ik ken haar sinds groep 7 en heb nu weer sinds een jaar weer contact met der.
En verder, Ze zijn er vast wel, maar niet dat ik ze ken.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:43

Ik lig soms huilend in bed omdat ik de toekomst op de een of andere manier zo vreselijk vind..
Ik heb vooral sinds mijn oma is overleden pas echt beseft dat niets voor eeuwig duurt..
Ik had nooit gedacht dat zij weg zou zijn.. Een van de belangrijkste personen in mijn leven.. Dat was echt vreselijk, om iemand zo op sterven te zien liggen..
Ik vind, hoe cru het ook klinkt, dit ongeveer hetzelfde.
Het gaat er niet om of iemand echt overlijd, als je iemand 'kwijtraakt' is het altijd erg..
Ik vind het heel erg om te zeggen, maar ik denk toch niet dat het bestaat.
Tenzij je BFFFFFFFL's met je zus bent oid, en die blijft heel je leven bij je (overlijd dus niet eerder) tsja, dan zou het opzich wel kunnen, maar alsnog: je weet nooit of je iemand niet uit het oog verliest..
'Cause Life is like a Box of Chocolate.. You never know which one your gonna get..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:44

Je kunt wel hele lange vriendschappen hebben, alleen veranderen deze vaak in hechtheid naarmate je ouder wordt. Mijn vroegere beste vriendin verloor ik na zo'n 14 jaar vriendschap uit het oog, elkaar tijden niet gesproken en na een hele tijd elkaar weer gezienen nu zorgen we gewoon dat we elkaar niet meer uit het oog verliezen en elkaar regelmatig zien. Ondertussen al 18 jaar bevriend Lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:45

Mjin oma heeft al sinds haar geboorte een beste vriendin, en diezelfde heeft ze nu na 74 jaar nog steeds! Lachen

edti: Ik zelf heb niet echt een 'beste vriendin', aangezien ik dat echt een verschrikkelijk woord vind. Net als hartsvriendinnen Tong uitsteken maar er is wel een hele goede vriendin van mij die echt als een zusje voor me is en aan wie ik alles, maar dan ook echt alles vertel Lachen
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 22-09-08 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:45

x_Rebecca schreef:
watdanhe schreef:

Of dat er iets heel ergs gebeurt met een van jullie wat de ander gewoon niet kan begrijpen.
Echt ik zeg het niet om vervelend te zijn, ik wil alleen maar zeggen dat er nog heel veel kan gebeuren Lachen

Ik had zelf ook zoiets.

Jep! That's like so true!
Mij is het met mijn vroegere "best friend "forever" ook misgelopen.
Naar het middelbaar gegaan, allebij in een andere klas, want zij ging latijnse doen en ik moderne. Nou, ookal zagen we elkaar elke pauze. We groeide gewoon helemaal uit elkaar, en eigenlijk al vrij snel. Al na een maand waren we elkaar gewoon kwijt. & that hurts! Nouja, nu bijna 4jaar later doet het nog altijd pijn om ook maar een foto te zien van haar of van ons samen. En dat was ook "bffe" Nouja, toen was ik uiteraard jonger. Maar het is voor mij ook weer een gebeurtenis waardoor ik zo'n doemdenkertje ben over BFFE. Bloos

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:48

Zeker Lachen

Ik denk zeker dat er iets bestaat als 'Best Friends Forever'. Het zal in praktijk wel niet zo veel voorkomen, maar ben er eigenlijk wel zeker van dat het bestaat Ja
Nu is dat waarschijnlijk voor mij ook omdat ik al *telt* 13 jaar (ben zelf bijna 16 Clown Havo 5) ontzettend goede vriendinnen heb. We zien elkaar bijna elke dag en kennen elkaar van boven tot onder. Met één vriendin heb ik 11 jaar mee in de klas gezeten, standaard naast elkaar xD (van kleuterklas tot 4 Havo) Maar nu is zij een jaar blijven zitten, en ik ben over. Leraren waren zelfs geschokt Huilen van het lachen

We zien elkaar dus minder, maar waarom zou de vriendschap daar minder van worden? Zolang de ander maar weet wat ze voor je betekend, is het voor mij prima. En daarbij rijd ik op vrijdag nog paard met mijn vriendinnen, dat doen we ook al zeven jaar.

Of deze vriendschap voor eeuwig doorgaat zou ik niet weten, maar ik kan het in ieder geval proberen Lachen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:48

Doemdenker Huilen van het lachen
Maargoed,
Dat heb ik inderdaad ook, bij mij was het alleen anderhalf jaar geleden, en ben ik nogal hard laten vallen.
Zij heeft namelijk ongeveer alles wat ze van me wist doorverteld Lachen.

Maargoed, we groeiden niet alleen uit elkaar, onze "liefde" sloeg ook nog om naar haat,
vandaar ook dat ik niemand meer vertrouw Clown

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:54

Best friends forever denk ik niet, maar ik geloof zeker wel in friends forever. Tja en wat is 'beste vrienden' zijn? Het is normaal om in je leven dan 's met die meer om te gaan en dan 's met een ander.

Maar om het leuk af te sluiten Lachen
Ik leerde mijn beste vriendin 20 jaar geleden kennen, toen we vier waren. Toen ik verhuisde is het contact wat minder geworden, maar zij is later ook naar Leeuwarden verhuisd Lachen Ondanks dat onze levens en karakters heel erg verschillend zijn, zien we elkaar nog regelmatig, ik zie haar eigenlijk bijna als familie. Daarom mijn stelling: friends forever geloof ik wel in, maar ik kan niet zeggen of ik zo close met haar zal blijven voor altijd.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:55

x_Rebecca schreef:
watdanhe schreef:

Ik had zelf ook zoiets.

We wonen bij elkaar in de straat Knipoog dus we zullen elkaar nog vaak zien Knipoog En ik zei: noa en mezelf kennende houden we zéker wel contact! `k ben bijna 14, we zijn +- 12 jaar vriendinnen Knipoog Echt grappig, op haar/mijn(?) 2e verjaardag gingen we ruzie maken om wie de kaarsjes uit mocht blazen oplossing: eerst uitblazen, dan opnieuw aansteken en ewewr xD mjaa... Echt vet leuk, ik ben 1dec jarig en zei 8 dec Haha!