ouderschapsverlof thuiszorg (CAO VVT)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pgent

ouderschapsverlof thuiszorg (CAO VVT)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:54

Ik ben me aan het orienteren aan de mogelijkheden van ouderschapsverlof. Maar ik kan in de CAO van VVT (thuiszorg en verzoringshuis) niet vinden wat ik zoek.

IK wil dit nu nog niet aan mijn werkgever vragen maar wel weten wat de mogelijkheden zijn.

Zo kan ik bv niet vinden of er een gedeelte van dit verlof vergoedt wordt door de werkgever.
Zijn het gewoon onbetaalde uren of krijg je voor bv 25 procent nog salaris.

Ik begrijp dat je 8 keer je contract uren mag gebruiken maar binnen welke periode is dat dan?

Wie kan mij helpen?

Ranja

Re: ouderschapsverlof thuiszorg (CAO VVT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:18

[LZP] --> [STW]

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:26

Ik heb dan wel geen CAO VVT, maar CAO Thuiszorg. Maar zal toch even reageren.
Het zijn sowieso onbetaalde uren, ook bij VVT (collega van mij heeft nl. wel deze CAO).
De uren moet je binnen 6 maanden opnemen als ik het goed onthouden heb. Maar je kan ook in overleg met je werkgever een ander termijn vaststellen. Zo heb ik het bijvoorbeeld 'uitgesmeerd' over 1 jaar. 8 uur per week ouderschapsverlof op een basis van 32 uur contract.

Wel zou ik je aanraden om mee te gaan doen met een levensloopregeling!!! Als je namelijk mee doet aan levensloop in hetzelfde jaar als waar je je ouderschapsverlof opneemt, dan levert je dat veel belastingvoordeel op!! Je kan ook met een klein bedrag per maand meedoen aan levensloop. Zo spaar ik dus maar 10 euro per maand, niet veel, maar kreeg wel veel terug van de belasting!!

Hier is veel te lezen over het ouderschapsverlof. Dit zijn dus zaken dit niet CAO afhankelijk zijn, maar gewoon voor iedereen gelden.
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... k_id=72370

pgent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 16:19

dank je wel voor je reactie. Hier kan ik wel iets mee.